AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #1 Skrevet 26. juli 2021 Jeg vil lage en oversikt hvor jeg kan plotte inn md for mnd hva pengene går til. Jeg skal være verge for en person og må derfor ha et regnskap. Tenkte benytte anledningen til å få oversikt/lage regnskap over min egen økonomi også. Finnes det en app, eller en mal eller noe ? Anonymkode: cc295...64d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #2 Skrevet 26. juli 2021 Jeg har brukt youneedabudget.com i flere år og nå som jeg har samboer har jeg opprettet eget budsjett for ham og fellesbudsjett der også. Enkelt å bruke og appen som følger med gjør at du alltid har oversikten med deg. Anonymkode: ca1c9...ddf
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #3 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har brukt youneedabudget.com i flere år og nå som jeg har samboer har jeg opprettet eget budsjett for ham og fellesbudsjett der også. Enkelt å bruke og appen som følger med gjør at du alltid har oversikten med deg. Anonymkode: ca1c9...ddf TS Takk, Det er en betalingsapp ? Tenkte kanskje bankene hadde egne gratisversjoner, men sikkert flere som har som meg - kontoer i ulike banker etc, jeg skal sjekke den opp, takk for tips TS Anonymkode: cc295...64d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #4 Skrevet 26. juli 2021 I min bank kan det sees om man logger seg inn i nettbanken. Anonymkode: 88789...db2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #5 Skrevet 26. juli 2021 42 minutter siden, AnonymBruker said: TS Takk, Det er en betalingsapp ? Tenkte kanskje bankene hadde egne gratisversjoner, men sikkert flere som har som meg - kontoer i ulike banker etc, jeg skal sjekke den opp, takk for tips TS Anonymkode: cc295...64d Ja, den koster noen hundrelapper i året, men den sjelefreden og stålkontrollen jeg har fått er uvurderlig. Jeg har lagt inn både dagligbank, boliglån og fond i ulike banker og kan se ulike utviklingsgrafer over tid. Da plukker man fort opp om man bruker mer eller mindre enn tidligere. Anonymkode: ca1c9...ddf
Pillarguri Skrevet 26. juli 2021 #6 Skrevet 26. juli 2021 Excel er et fantastisk program. Med basic kunnskap vil du kunne lage deg et oversiktlig og ryddig budsjett/regnskap. Tror helt sikkert at du får dekket behovet ditt der. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #7 Skrevet 26. juli 2021 16 minutter siden, Pillarguri said: Excel er et fantastisk program. Med basic kunnskap vil du kunne lage deg et oversiktlig og ryddig budsjett/regnskap. Tror helt sikkert at du får dekket behovet ditt der. Digresjon, men det er det absolutt ikke. Det er ganske bra for å lage et mindre budsjett for personlig forbruk, men bortsett fra det er det et forbanna drittprogram. Det er treigt, begrenset og ganske avleggs. Det finnes massevis av programmer som er raskere, kan holde på mye større datamengder hvor man kan automatisere like raskt som man lager noe nytt i Excel. Anonymkode: 3ae93...271
asterix Skrevet 26. juli 2021 #8 Skrevet 26. juli 2021 Pillarguri skrev (23 minutter siden): Excel er et fantastisk program. Med basic kunnskap vil du kunne lage deg et oversiktlig og ryddig budsjett/regnskap. Tror helt sikkert at du får dekket behovet ditt der. Støtter denne. Excel er genialt. Og i våre dager med O365 og One Drive er den med over alt.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #9 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Digresjon, men det er det absolutt ikke. Det er ganske bra for å lage et mindre budsjett for personlig forbruk, men bortsett fra det er det et forbanna drittprogram. Det er treigt, begrenset og ganske avleggs. Det finnes massevis av programmer som er raskere, kan holde på mye større datamengder hvor man kan automatisere like raskt som man lager noe nytt i Excel. Anonymkode: 3ae93...271 For en vanlig person holder Excel i massevis. Regnskap Jeg har en flik for hver måned og en første flik som summerer opp måneder. Kollonner med forskjellige kostnader som mat, bilutgifter, husleie, strøm. Rundt 12 forskjellige kostnadstyper. Fører inn hver uke ut i fra jeg har brukt. Anonymkode: 96a2a...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #10 Skrevet 26. juli 2021 Anbefaler Lindorff sin budsjettmal i excel. Du kan tilpasse kategoriene til det du har. https://www.lindorff.no/kundeservice/tips-til-bedre-okonomi/budsjett/budsjett-mal-privat/ Har selv brukt denne i hele år, så legger jeg også sparing inn som en egen post blandt kostandene for å sikre at en fast sum går til det hver måned. Anonymkode: 0b84b...ab1
Pillarguri Skrevet 26. juli 2021 #11 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Digresjon, men det er det absolutt ikke. Det er ganske bra for å lage et mindre budsjett for personlig forbruk, men bortsett fra det er det et forbanna drittprogram. Det er treigt, begrenset og ganske avleggs. Det finnes massevis av programmer som er raskere, kan holde på mye større datamengder hvor man kan automatisere like raskt som man lager noe nytt i Excel. Anonymkode: 3ae93...271 Du får lese HI på nytt og se hva TS spør om. Han skal ikke ha noe svært bedriftsregnskap, men et enkelt og oversiktlig oppsett til et vergeregnskap. Helt unødvendig å gjøre ting mer komplisert (og dyrt) enn det må være. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 26. juli 2021 #12 Skrevet 26. juli 2021 Min nettbank (Sparebank1 gruppen) lar meg laste ned kontoutskrift i Excelformat. I denne nettbanken klassifiseres også utgiftene, og man kan "omklassifisere" hvis man ikke er enig. I denne nettbanken kan man også legge inn kontoer man har i andre banker.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): For en vanlig person holder Excel i massevis. Regnskap Jeg har en flik for hver måned og en første flik som summerer opp måneder. Kollonner med forskjellige kostnader som mat, bilutgifter, husleie, strøm. Rundt 12 forskjellige kostnadstyper. Fører inn hver uke ut i fra jeg har brukt. Anonymkode: 96a2a...9c4 Flik for hver mnd, mener du at du har et ark for hver mnd og fører inn alle utgifter der? Altså at du åpner oversikta ov ertransakjoner /betaliner i nettbank, og legegr tallene manuelt over i excel ? Virker så tungvint...? TS Anonymkode: cc295...64d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #14 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flik for hver mnd, mener du at du har et ark for hver mnd og fører inn alle utgifter der? Altså at du åpner oversikta ov ertransakjoner /betaliner i nettbank, og legegr tallene manuelt over i excel ? Virker så tungvint...? TS Anonymkode: cc295...64d En ny fane hvor hvert år. Jeg har en kolonne for hver måned. I radene legger jeg inntekt- og utgiftspostene og aller nederst er saldo (inn minus ut) Anonymkode: 6759a...3a1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #15 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En ny fane FOR hvert år. Jeg har en kolonne for hver måned. I radene legger jeg inntekt- og utgiftspostene og aller nederst er saldo (inn minus ut) Anonymkode: 6759a...3a1 Rettet Anonymkode: 6759a...3a1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #16 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flik for hver mnd, mener du at du har et ark for hver mnd og fører inn alle utgifter der? Altså at du åpner oversikta ov ertransakjoner /betaliner i nettbank, og legegr tallene manuelt over i excel ? Virker så tungvint...? TS Anonymkode: cc295...64d TS Ved nærmere ettertanke så er sikkert dette en ryddig måte å gjøre det på. Heldigvis er den jeg skal hjelpe, ikke så mye på shopping akkurat, tar ikke allverdens tid å føre inn transaksjonene i et regneark. Men for egen del, jeg hadde lyst å føre regnskap for meg selv, jeg drar jo betalingskort eller kredittkort overalt daglig, kantina, kaffebar, reise, netthandel, matbutikk, - da blir det mye mer tidkrevende å sitte og føre over alle transaksjoner i et regneark ? Anonymkode: cc295...64d
Rosi Skrevet 27. juli 2021 #17 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): TS Ved nærmere ettertanke så er sikkert dette en ryddig måte å gjøre det på. Heldigvis er den jeg skal hjelpe, ikke så mye på shopping akkurat, tar ikke allverdens tid å føre inn transaksjonene i et regneark. Men for egen del, jeg hadde lyst å føre regnskap for meg selv, jeg drar jo betalingskort eller kredittkort overalt daglig, kantina, kaffebar, reise, netthandel, matbutikk, - da blir det mye mer tidkrevende å sitte og føre over alle transaksjoner i et regneark ? Anonymkode: cc295...64d Jeg har brukt appen Buddy. Gratis app med bilde av sparegris. Masse kategorier og legge inn under.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #18 Skrevet 27. juli 2021 Brukt excel. Veldig enkelt. Og godt nok for ALLE! Har ført regnskap for husholdningen i mange mange år gjennom excel, og det fungerer som fjell. Anonymkode: 14800...6f2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #19 Skrevet 27. juli 2021 Jeg bruker Excel for å føre regnskapet mitt. Jeg har en fane for hver mnd og en fane for sum hele året. Jeg har kolonner for alle bankkontiene mine og fordeler utgiftene på mat, bolig, bil, fritid, klær, diverse osv. Jeg har full kontroll på hva jeg bruker pengene mine på. Jeg har brukt samme systemet i ca. 20 år nå og har en mal der de faste utgiftene ligger inne slik at når jeg begynner på nytt år ligger allerede en del utgifter inne i regnearket. Jeg bruker ikke så mye tid på å føre regnskapet. Anonymkode: adcf1...15b
Emmelise Skrevet 27. juli 2021 #20 Skrevet 27. juli 2021 (endret) Jeg har et større Excel ark hvor jeg holder styr på alt som har med privatøkonomi og firmaøkonomi. Til og med lagerbeholdning holdes styr på via Excel. Jeg digger det og det er vanvittig digg med et ordentlig system som gir god oversikt. Du.. kan sikkert få en kopi av en blank oversikt hvor alt er programmert inn ferdig hvis du vil. Jeg har også satt opp et matbudsjett der som går på en egen matkonto som skal brukes på matbutikken. "Fjasepenger" som brukes til tøy og dill dall i hverdagen er satt av på brukskontoen. Da behøver du ikke føre opp hver ENESTE TRANSAKSJON som noensinne er gjort. Men at det er tilsidesatt X beløp til Y. Endret 27. juli 2021 av Emmelise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå