Gå til innhold

Er dette en god nok matpakke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Omelett med to egg, tre skiver kalkunskinke og halv løk + halv avokado. Vil dere si at dette er en fullverdig matpakke? Er fortsatt litt sulten etter å ha spist det. Tips til andre sunne matpakker som ikke inkluderer brødmat? 

Er 168 cm, veier nå 66 kg, startvekten var for en uke siden 67 kg. Ønsker å gå ned til 60 kg. Har kuttet ut sukker, alkohol og brød. Må spise mindre porsjoner.

Anonymkode: e5e10...02e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal i utgangspunktet være en fin matpakke det der. Du kan ev spe på med en Gulerot eller Yoplait 0%-yoghurt for mer magefyll med lite kalorier.

Anonymkode: 0dce3...89a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ned i vekt kommer du til å føle deg sulten iblant, i alle fall i starten :)  Men syns det høres ut som en fin lunsj. Jeg går oftest for knekkebrød med normalt pålegg (glad i gulost, så har det), eller yoghurt med musli og mandler. Jeg er ikke redd for sukker i yoghurt, men det kan hende du holder deg unna. Finnes sukkerfri yoghurt.

Hvis du har gått ned en kilo på en uke kan du trygt fortsette å spise det du gjør, det er mellom 0,5 og 1 kg i uka som regnes som trygg vektnedgang. Syns ikke du trenger sikte deg inn på enda mer enn du er på nå

Jeg hadde også tenkt på å ha en banan og en liten neve mandler som mellommåltid hvis du blir sulten mellom lunsj og middag.

Anonymkode: f2005...2d4

• Liker 2
Skrevet

Du kan spise knekkebrød som Mesterbaker'n Spelt. Fåes på Rema. Det er lavere i karbohydrater enn noe annet knekkebrød jeg vet om. Jeg fikk anbefalt det hos kostholdsveileder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nam! For en god matpakke :) 

Anonymkode: ebc3f...895

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er ikke avokado veldig fetende og full av olje? Du kan kanskje bytte den ut med noe annet?

"

En avokado inneholder 170 kalorier pr. 100 g avokado (fruktkjøtt).

Regn med at en avokado – avhengig av størrelsen – veier mellom 100 og 200 gram uten stein og skall. Steinen og skallet utgjør ca. 30% av vekta. Dermed inneholder den spiselige delen av avokadoen mellom 170 og 340 kcal."

En halv avokado kan da inneholde kanskje 200 kcal. Er det verdt det? Kanskje noe annet og mer mettende bør få plassen?

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million said:

Er ikke avokado veldig fetende og full av olje? Du kan kanskje bytte den ut med noe annet?

Trenger fett for metthetsfølelse, trenger fett for hormoner. Trenger fett hvis man spiser karbo redusert. 
Sunt fett hjelper forbrenningen. 
alt har en sammenheng med hva personen spiser resten av dragen ;) 

Anonymkode: ef275...96d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Høres bra ut, men ville fyllt på med litt oppkuttede grønnsaker du liker; tomat, paprika, gulrot, sukkererter, agurk el

Anonymkode: c8f00...3b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Virker jo som en god nok lunsj smaks og næringsmessig. Jeg tenker som så: er jeg sulten går jeg ned i vekt. Så ingen krise å være sulten når man slanker seg. Det må man nesten tåle å føle på. Etterhvert krymper magesekken og da blir man ikke sulten mer av den mengden du spiser 

Anonymkode: a5991...1fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fylt på med grønnsaker ved siden av.

Og du kan blande litt kesam eller magerost inn i omeletten, få kalorier og mer proteiner og hjelper på å mette. 

Anonymkode: e9ae6...7b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips og kommentarer! Supplerte med et eple og ble tålelig mett fram til middagen 4 timer etter lunsjen.

Ett spm til: Er det greit å spise samme lunsj hver dag, eller bør det varieres? Har hatt samme frokost hver dag de siste ni dagene, og den holder meg mett i 4 timer så tenker å fortsette med den. Men er det egentlig greit å ha samme frokost og lunsj hver dag, eller trenger kroppen variasjon? Middag og kvelds varierer.

Anonymkode: e5e10...02e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...