Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en i ca 1 år. Vi har lite konflikter, har ett bra samhold, kommuniserer godt, bryr oss om hverandre, og har det morsomt sammen. De få kranglene vi har hatt går ut på hvordan han blir når han drikker, hva han kan slenge i meg av ord og tillitsproblem. Jeg vet han jobber med disse tingene, men likevel klarer jeg ikke stole på han når han drikker.

Om han skal ut er det gjerne med kompiser av han som selv er utro med dama si. Han har aldri gjort noe slikt selv, men løyet til meg ved noen anledninger. Jeg tror egentlig ikke han ville gjort noe mot meg, men han blir en annen person når han drikker og jeg stoler ikke på personen han blir. Han kan få totalt blackout, ikke huske hvor han var eller hva han har gjort på.

Jeg tror det meste bunner ut i meg selv, og at jeg tenker at han umulig kan virkelig elske meg eller ville ha meg. Jeg tenker på alle de bedre jentene som er der ute, og blir usikker og utrygg. I tillegg er vi flyttet sammen som gjør at vi blir enda mer lei hverandre, da alle mine venner har barn og ikke orker finne på noe. Han finner sjeldent på noe med sine venner heller så vi sitter ofte bare hjemme. Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 8dc2c...ad9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at det er ok å være sammen med en som ikke har problemer med å ikke huske deler av egen handling, ts?

For du later til å tenke at det verste som kan skje når en entrer grøftefylla er at han er utro. Jeg tenker at om en ikke vet hva en har gjort en kveld så vet en ikke om en kanskje ikke har drept og gravd ned liket av en småunge bak butikken. Vet en ikke hva en gjør så er en uansvarlig. Da kan en ha gjort hva som helst. Og "hva som helst" innbefatter grov kriminalitet. 

At en "endrer" personlighet ved alkoholinntak er også ganske dårlig forankret i forskning. For å ha mer enn en personlighet må du ha en psykisk lidelse. Det er mer trolig at en bare selvsensurerer som edru, og at den "ekte" personligheten er den en inntar når en er for full til å beherske hva som er akseptabelt å dele. 

Uansett ser jeg ikke helt poenget eller verdien. Du beskriver et "helt ok" samliv der dere kaster bort livet på sofaen. Slå opp. Kom deg ut av sofaen. Ha det gøy. Livet er for kort til sofaen. 

Anonymkode: 1514a...e60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du har noen grunn til å bekymre deg for de bedre jentene der ute. De har neppe lyst på en fyr som lyver, drikker seg fra sans og samling, og henger med utro kompiser.

Anonymkode: 84dfb...904

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...