AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #1 Skrevet 26. juli 2021 Han begynte på lørdag og nesten spy opp igjen all maten han spiser. Er sikkert ikke så mye, bare ser veldig voldsomt ut og hele han blir full av gulp.. Er dette vanlig? Han har fram til nå nesten ikke gulpet. Han er blid og fornøyd etter mat og sover mye gjennom dagen. Anonymkode: 05513...55e
GulSitron Skrevet 26. juli 2021 #2 Skrevet 26. juli 2021 Hør med helsesykepleier. Spiser baby for fort? Ammer du? I så fall kan det hende at utdrivingen er så stor at baby rett og slett får i seg for mye på kort tid og derfor gulper. Det kan også være reflux, det kan behandles 😊
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #3 Skrevet 26. juli 2021 Jeg kan ikke vite om babyen din er plaget med noe, så det er nok lurt å nevne det for helsestasjonen, men min ble også plutselig gulpebaby. Han ble det nok rundt samme tid som din. Det ble gradvis mindre gulp da han begynte med fast føde. Han er nå 9 mnd og kan fortsatt gulpe av og til (det går flere dager mellom hver gang), men da er det etter amming og helt tydelig at det er melk han gulper opp. Han gikk også fra å ikke sikle til å plutselig måtte bytte klissvåte smekker flere ganger om dagen. Dette roet seg da de første tennene kom. Anonymkode: 9e694...9c4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #4 Skrevet 26. juli 2021 Min hadde sprutgulp på sikkert 10 meter (neida, men det føltes sånn) hele meg, sofa og baby måtte vaskes. OFTE! Jeg måtte til slutt bare mate hver 3. Time og ikke mer Anonymkode: d2f8f...1c5
myMa Skrevet 26. juli 2021 #5 Skrevet 26. juli 2021 Gir du mme eller ammer du? Hvordan er vektøkning? Da vi gikk over til mme ved 4 måneder alder så begynte baby å gulpe masse. Det viste seg at hun fikk altfor mye melk. (vi fulgte forslaget på pakken). Da vi reduserte en god del så ble det bedre.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #6 Skrevet 26. juli 2021 Lar du baby rape flere ganger gjennom måltidet? Min gikk fra en del gulp til så og si ingenting etter at jeg lot han rape ofte. Det er jo ofte luften de har fått i seg som fører opp melken, men ved å la de ligge over skulderen driver ikke rapen opp melken. Helt normalt at babyer gulper masse da. På sykehuset sa en fødselssykepleier til meg at sofaen hennes var så full av gulp da hun hadde baby at hun bare gav opp. Nyttet ikke lenger, vasket og vasket, dagen etter var det like ille. Måtte legge presenning på i verste periodene (!). Men babyen gikk fint opp i vekt. Men gulp er litt sånn, ja, ubehagelig å se på. Ser så kjipt ut for babyen, og ja klærne som blir våte og hele greia. Jeg har litt gulpe-angst. Ikke fordi jeg synes det er ekkelt i seg selv, ingenting med min baby er ekkelt, men det er så rar greie og litt ubehagelige på en måte. Man ønsker liksom bare at baby holder maten nede, tenker ofte jeg at det må være krevende å være baby. Mye ubehagelig de skal gjennom og ufattelig mange inntrykk å fordøye. Også er de så hjelpeløse. Synes det er et bra tips folk gir her,å snakke med helsestasjonen. Så får du de beste svarene og oppfølgingen. Anonymkode: 99418...fb1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #7 Skrevet 26. juli 2021 myMa skrev (1 time siden): Gir du mme eller ammer du? Hvordan er vektøkning? Da vi gikk over til mme ved 4 måneder alder så begynte baby å gulpe masse. Det viste seg at hun fikk altfor mye melk. (vi fulgte forslaget på pakken). Da vi reduserte en god del så ble det bedre. Min har fått mme hele veien. Tok lang lang tid å bli vandt med den, for den er jo mye tyngre enn morsmelka og vanskeligere å fordøye. Var ubehagelig prosess før det omsider gikk seg til ved at baby alltid fikk rape etter inntak på 30 ml om gangen. Nå drikker baby fint større mengder, men tok tid før han "taklet" det. Den rapingen er så viktig. Anonymkode: 99418...fb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå