lillesky Skrevet 17. september 2005 #1 Skrevet 17. september 2005 Fant en kjempesøt julekalender: http://www.dinhobby.no/index.php?ID=295 Er det noen som har laget julekalender selv?
Malama Skrevet 17. september 2005 #2 Skrevet 17. september 2005 Jeg har ikke laget selv, men jeg har den mamma laget til meg i 1980 (min andre jul) og den setter jeg stor pris på, det er kjuempekjekt å ha den. Mamma måtte lage en ny da jeg flyttet hjemmefra 19 år gammel, for jeg tok den med meg, selvsagt, det var jo min, men siden 1981 (eller 82? Vet ikke om han fikk pakker sin første jul) hadde jeg jo delt den med min bror da, så når jeg flyttet ville jo selvsagt fortsatt han også ha sin... Så da ble det en likedan. Han tok den med da han flytta, så mamma bropderte ENDA en til, men da en annen en til seg og pappa. Hun var nok lei av den jeg og min bror har, for hun har bordert tilsammen 5 av den, fordi 3 av mine små kusiner også har fått denne. De har fått hver sin allerede fra de er små de da, så slipper de problemer når de flytter om en god del år....
Pølsa Skrevet 17. september 2005 #3 Skrevet 17. september 2005 Jeg hadden en som mamma hadde laget til meg. Jeg delte den med broren min. Nå vet jeg desverre ikke hvor den er.. muligens lillesøster bruker den fortsatt.
koldbruna Skrevet 18. september 2005 #4 Skrevet 18. september 2005 Jeg kjøpte en Julekalender Da gamleste jenta ble født,den skal jeg finne frem i år og bruke.
Apple- Skrevet 19. september 2005 #5 Skrevet 19. september 2005 Jeg fikk bare sjokoladekalender to ganger da jeg var 4 og 5, jeg - som jeg måtte dele med søsteren min... *syns synd på meg selv som barn*
Gjest uri Skrevet 19. september 2005 #6 Skrevet 19. september 2005 Kjempefin den kalenderen du har linket til lillesky.. Jeg holder på å sy kalender nr 2 nå.. Siden jeg har to barn, har jeg funnet ut at de skal få ha hver sin.. Blir så tungt med 48 pakker på en kalender.. Og så er det et greit tidsfordriv nå i høstmørke kalde kvelder
monja Skrevet 19. september 2005 #7 Skrevet 19. september 2005 Jeg skal til å sy adventskalender nå. Gleder meg til å begynne med det.
Dødspingvinen Skrevet 19. september 2005 #8 Skrevet 19. september 2005 Jeg skal prøve å sy selv. Men jeg vil ha en sånn brodert, jeg da. En med nisse i korssting og sånt.
Gjest Madeline Skrevet 19. september 2005 #9 Skrevet 19. september 2005 Vi har to julekalendere her. En som svigermor laget da mannen min var liten og en som svogeren min har laget. Men nå fikk jeg jammen lyst til å brodere en også. Så faktisk en fin i vinduet til en broderiforretning i forrige uke. Da ville ungene hatt hver sin kalender. Nå har jeg aldri prøvd å brodere noe sånn. Noen som vet om det er vanskelig?
Mezzo Skrevet 20. september 2005 #10 Skrevet 20. september 2005 Har nok ikke sydd selv, nei - men da jeg var liten hadde jeg og søskenene mine en som mamma hadde sydd. Den var nydelig!
Arkana Skrevet 20. september 2005 #11 Skrevet 20. september 2005 Jeg har brodert to julekalendere (til fremtidige barn ). Sambo bruker den ene foreløpig da, liker å lage kalender til ham. Vi hadde hjemmelaget kalender da i var små, det var kjempestas! Mamma laget ofte rebuser som viste vei til et annet sted hvor gaven var gjemt (som oftest når den var for stor til å passe i den lille esken), det var de beste dagene!
Gjest Gjesta Skrevet 20. september 2005 #12 Skrevet 20. september 2005 (endret) Jeg har brodert julekalender Jeg kjøpte med påtegnet mønster, med en enkel nisse på. Har sett mange andre flotte kalendere, men jeg hadde ikke brodert siden barndommen, så den passet meg utmerket Endret 20. september 2005 av Marillia
Gjest Madeline Skrevet 20. september 2005 #13 Skrevet 20. september 2005 Nå har jeg gått til innkjøp av en broderipakke med julekalender. Blir spennende å se hvordan det går. Brodering er ikke min sterke side, men det ser veldig lovende ut til nå.
liv Skrevet 20. september 2005 #14 Skrevet 20. september 2005 lurer på om de har julekalender i barnehagen der jeg skal være ped.leder. Den der var jo fin
Gjest Mrs. Potter Skrevet 30. september 2005 #15 Skrevet 30. september 2005 Jeg har en kjempefin julekalender som jeg har laget selv
:-) anna Skrevet 1. oktober 2005 #16 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg er i ferd med å avslutte broderingen av en som jeg har holdt på med i fire år tror jeg. Den er kjempefin. Mørk blå bakgrunn med engler og stjerner på. Og nå nærmer det seg slutten
Veslejenta Skrevet 1. oktober 2005 #17 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har begynt så vidt å brodere på en adventskalender. Spørs om jeg blir ferdig på to måneder, for den er ganske så stor. Men jeg får brodere på tallene, så har ihvertfall samboeren min et sted å knyte på pakkene til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå