Jegern Puahate Skrevet 26. juli 2021 #1 Skrevet 26. juli 2021 Det gjeldende mediescenarioet som vi får servert daglig betegner en slags 'svartedauen part 2' tilstand der vårt eneste alternativ for å komme oss løs fra den kollektive dødsfellen er dose etter dose ettter dose med eksperimentell vaksine-guffe levert av tilsynelatene lugubre selskaper. Stadig vekk dukker det opp fryktinngytende uttrykk som "økt smitte" - "nå kommer denne versjonen" - "ble permanent syk av covid" - "døde av corona" og så videre.. De snille, medgjørlige, pliktoppfyllende, empatiske besteborgerne tar vaskinen(e) og belønnes med pass, heder og helse. De sære, paranoide, vanskelige, vrange underborgerne takker nei til vaksine og belønnes med utestengelse, skam, smitte-syndebukkstatus samt gratis opphold ved nærmeste FEMA-Camp. La oss ta en titt på de faktiske tallene bak dette hysteriet som har spunnet helt ut av proposjoner: Tall fra FHI: MELDTE TILFELLER 135,234 23/07/2021 INNLAGT SYKEHUS 4,675 23/07/2021 INNLAGT INTENSIV 894 23/07/2021 DØDE 799 Befolkning i Norge = 5328000 Da får vi følgende: % smittede = 2,5 % Innlagt = 0.08 % Intensiv = 0.01 % Døde = 0.01 Ikke akkurat overveldene skummelt spør du meg. La oss se dersom en skulle være en de som blir smittet da: Hvor mange % av smittede som blir innlagt = 3.4 Hvor mange % smittede på intensiv = 0.6 Hvor mange av de smittede stryker med = 0,5 Dette er heller ikke voldsomt skremmende. Vi kan gjerne takke tiltakene og sikkert noe av vaksineringen for at tallene ikke er høyere, men så kan vi også ta med dette i betraktningen: "Det er ikke alltid mulig å skille om pasienten har dødd av eller med covid-19." - sitat FHI. Tabellene over døde og alvorlige syke viser også klart flertall på de over 60. Med andre ord så er faren for friske og relativt unge mennesker LANGT under det alt dette spetakkelet skulle tilsi, spesielt når vi sammenligner med andre sykdommer fra standard influensa til kreft. Bare så det er sagt så trenger vi heller ikke nå å krisemaksimere bivirkninger av vaksinen heller, dette vil vise seg over tid. Det er dog åpenbart for meg at det covid risken er på nuværende tidspunkt for lav til å gamble med noe hastegodkjent kjemiblanding. Det er dog lov å være uenig om dette, enn så lenge. 12
Gjest Sitronmelisse Skrevet 26. juli 2021 #2 Skrevet 26. juli 2021 Jeg gjorde samme beregning som deg og konkluderte med at 98% av de smittede blir ferdige med sykdommen hjemme. 98% trenger altså ikke innleggelse. (Strengt tatt 96.6%, basert på antall smittetilfeller vi kjenner, men det er store mørketall på smitteantallet, særskilt i 2020 da man ikke fikk lov å testes uten særskilt grunn, så jeg tror man trygt kan runde opp til 98%, og sikkert mer og). Dette bare som et a propos.
Gjest Gagaen Skrevet 26. juli 2021 #3 Skrevet 26. juli 2021 Jeg er såpass skremt at jeg ikke vil ha korona uansett. Så jeg lever mitt beskyttede liv til viruset er vekk. Punktum!
Callisto83 Skrevet 26. juli 2021 #4 Skrevet 26. juli 2021 Det er godt du nevnte at tiltakene og vaksineringen har en effekt. For det har det. 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. juli 2021 #5 Skrevet 26. juli 2021 Nei, blir ikke skremt, men det betyr ikke at jeg har lyst å få korona. Så jeg holder avstand og spriter hendene mine.
Gjest Warrior Skrevet 26. juli 2021 #6 Skrevet 26. juli 2021 Ja jeg er skremt og redd korona. Det der er tall etter over ett år med tiltak, karantene, smittesporing osv. Nå er også flere vaksinert. Folk kan bare le av meg men denne pandemien skremmer meg uansett.
parmanoia Skrevet 26. juli 2021 #7 Skrevet 26. juli 2021 Jeg er personlig ikke redd for å få korona lenger. Er vaksinert, og da er det som å få en forkjølelse. Men på verdensnivå er covid skremmende og alvorlig. Takk og lov vi bor i et rikt og velfungerende land. 5
Fakta? Skrevet 26. juli 2021 #8 Skrevet 26. juli 2021 Grunnen til få innleggelser er at det lave smittetrykket har gjort det mulig for de høyere aldersgruppene i Norge å unngå smitte. 2
Jegern Puahate Skrevet 26. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 26. juli 2021 5 hours ago, Sitronmelisse said: Jeg gjorde samme beregning som deg og konkluderte med at 98% av de smittede blir ferdige med sykdommen hjemme. 98% trenger altså ikke innleggelse. (Strengt tatt 96.6%, basert på antall smittetilfeller vi kjenner, men det er store mørketall på smitteantallet, særskilt i 2020 da man ikke fikk lov å testes uten særskilt grunn, så jeg tror man trygt kan runde opp til 98%, og sikkert mer og). Dette bare som et a propos. Jepp, og en spekulere i hvor mange av de 2% som var friske og under 60. 1
Jegern Puahate Skrevet 26. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2021 4 hours ago, Callisto83 said: Det er godt du nevnte at tiltakene og vaksineringen har en effekt. For det har det. Tror de storparten av tallmaterielet er hentet fra før vaksinasjonen kom ordentlig igang. Tiltakene har uten tvil hjulpet, dog vi så en del som ungdom og russ som ga faen, samt en del innvandrere, uvisst hvor mange av de som har blitt alvorlige syke.
Nicathv Skrevet 26. juli 2021 #11 Skrevet 26. juli 2021 Omtrent like skremt som jeg blir av å lese om trafikkulykker. Derfor bruker jeg aldri bilbelte siden det kan kanskje teoretisk sett muligens kvele meg!!!!1!11
Sirah Skrevet 26. juli 2021 #12 Skrevet 26. juli 2021 Nei jeg blir ikke skremt av tallene dine, for de betyr at tiltakene og vaksineringen har god effekt 😉 2
GrønnNellik68 Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 Nicathv skrev (9 timer siden): Omtrent like skremt som jeg blir av å lese om trafikkulykker. Derfor bruker jeg aldri bilbelte siden det kan kanskje teoretisk sett muligens kvele meg!!!!1!11 Blir ikke førerkortet snart fullt av prikker da???
Anbefalte innlegg