AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Del Skrevet 25. juli 2021 Altså, jeg har et dårlig forhold til hun jeg leide leilighet hos sist. Jeg betalte fast hver mnd, men det var en liten periode hvor jeg måtte avtale med henne om å dele opp husleia for noen mnd. Hun er den typen som kan si «hele tiden» noe som ikke er sant. Jeg har nå eid bolig i 3 år, men ønsker å flytte fra min nåverende samboer. Jeg har også fast jobb, men starter ikke før i august. Hvordan skal jeg gå frem? Skal jeg si at jeg ikke har bodd i leiet leilighet på snart 3 år? Og at jeg har eid bolig selv? Elle hva burde jeg gjøre? Kan ikke oppgi jobb referanser da jeg ikke har begynt der. Kan jeg eventuelt legge frem daværende jobb som jeg hadde? Var da vikar Anonymkode: f2e4a...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Del Skrevet 25. juli 2021 Har ikke opplevd at jeg må ha referanse så veldig ofte når jeg nå har lett etter bolig. Min situasjon lignet litt på din. Har ikke leid utenfor familie på mange år og eid I et par. Hadde ingen referanser. Du kan si at du har eid egen bolig i 3 år, tenker at det er positivt. Skriv litt om deg selv, si at du har fått fast jobb og vær oppriktig. Si at du forstår om det er et problem for dem at du ikke har når de spør. Det går nok fint 😊 Anonymkode: ad7d6...fb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #3 Del Skrevet 26. juli 2021 Du kan jo ha hvem som helst som referanse. Ha en god venninne, en tidligere kollega, en nabo. Er jo bare for å bekrefte at du er rolig og ordensmenneske. Du kan oh prøve å forklare for utleier at du ikke har leid bolig før. Hadde samme dilemma her. Eide bolig selv de siste 13årene. Forklarte dette til utleier. De fikk en nabo som referanse. Kan bekrefte orden og at man er rolig. Ingen festing feks. Anonymkode: e3720...47a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #4 Del Skrevet 26. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du kan jo ha hvem som helst som referanse. Ha en god venninne, en tidligere kollega, en nabo. Er jo bare for å bekrefte at du er rolig og ordensmenneske. Du kan oh prøve å forklare for utleier at du ikke har leid bolig før. Hadde samme dilemma her. Eide bolig selv de siste 13årene. Forklarte dette til utleier. De fikk en nabo som referanse. Kan bekrefte orden og at man er rolig. Ingen festing feks. Anonymkode: e3720...47a Enig med dette. Eller ta en spansk en og si at de siste 10 årene har du bodd hos din eks i hans hus. Tror de færreste utleiere gidder begynne å kreve referanser fra utleiere over 10 år tilbake i tid. Anonymkode: 7e06d...4c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Del Skrevet 24. september 2021 Mange utleiere spør ikke om referanse (iallfall for ti+ år siden da jeg leide flere steder). Tror de fleste er interessert i om du har relativt sikker jobb (betalingsevne) og at du ikke ødelegger noe eller bråker, roter, fremstår som en kranglete person (jusstudenter...) og er hypersosial med stadige besøk. Hvis du skal begynne i jobb kan du legge frem jobbavtalen og et telefonnr til sjefen som utleier kan ringe til for å sjekke. At du tidligere har eid bolig vil vel også kunne telle positivt. Tenk som en utleier, hva ville du sett på som faresignaler når du skulle vurdere en leietaker? Anonymkode: 429ed...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Del Skrevet 24. september 2021 Bare si at du frem til nå ha bodd i samboeren din sitt hus, og at det er slutt, så du må se etter et sted å leie. Samlivsbrudd er ganske vanlig. Anonymkode: e99b5...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #7 Del Skrevet 24. september 2021 Hva med å være ærlig? Anonymkode: d4b54...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå