Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på dette. Er det en plikt? Kan man i teorien bli gravid med hvem man vil, enten i utlandet eller hjemlandet, og bare beholde barnet selv uten å oppgi barnefar til noen som helst, ikke engang til jordmor/staten?

Har absolutt ingen planer om å gjøre det, om mammapolitiet står klar til å kjefte, jeg bare spør om man KAN gjøre det. Det er jo kvinnens kropp og hennes valg, ergo hennes barn, typ - ihvertfall om mannen aldri hadde noe ønske om barn og de ikke engang kjenner hverandre.

☺️

Anonymkode: 51cd3...b2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen lov som tvinger deg til å si ifra nei.. men du tar fra barnet retten til å bli kjent med far og har heller ikke rett på barnebidrag da

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har noen plan om å robbe faren for penger så ville ikke jeg hatt noe imot det. 

Anonymkode: 589a9...503

• Liker 1
Skrevet

I teorien kan man gjøre som man vil. 

Så kan man jo diskutere om det er rett og riktig... 

Det enkleste er jo å gå for en donor.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor frarøve barnet for farsarven sin ved å ikke oppgi far? :klo: 

Anonymkode: c63e8...400

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du ikke har noen plan om å robbe faren for penger så ville ikke jeg hatt noe imot det. 

Er det sant? Er du gutt og ville ikke hatt noe imot det?

Om jeg var en gutt som hadde jeg fått mareritt om en kvinne ble gravid med mine barn

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor frarøve barnet for farsarven sin ved å ikke oppgi far? :klo: 

Anonymkode: c63e8...400

Jeg bare lurte.

Ikke alle menn som har noe barna kan arve

• Liker 2
Skrevet

Dersom du vet hvem far er så er du pliktig å oppgi det til staten, ja.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
TinaChristina skrev (Akkurat nå):

Dersom du vet hvem far er så er du pliktig å oppgi det til staten, ja.

Hva skjer om man ikke gjør det da? De får jo ikke sjekket om du snakker sant..

Kanskje du vet så vidt hvem der er, men du husker ikke navnet f eks.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva skjer om man ikke gjør det da? De får jo ikke sjekket om du snakker sant..

Kanskje du vet så vidt hvem der er, men du husker ikke navnet f eks.

Da må du dra fysisk på NAV og si dette til en rådgiver. Alle gravide ugifte kvinner blir kontaktet av NAV for å oppgi barnefaren. Det er for barnets ve og vel, så for barnets beste bør det jo finnes en far. Tror du vil få et forklaringsproblem når barnet blir eldre og lurer på hvor faren er. Vil du sitte der og fortelle barnet at du vet ikke, for du husker ikke hvem du lå med? Høres jo ikke bra ut....

Anonymkode: 38240...3e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det sant? Er du gutt og ville ikke hatt noe imot det?

Om jeg var en gutt som hadde jeg fått mareritt om en kvinne ble gravid med mine barn

ts

Ja, men nå vil ikke jeg ha barn. Om jeg smelte noen på tjukka ville jeg vært meget takknemlig hvis du kutta kontakten

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet har rett til å vite sitt opphav. Ved å ikke oppgi barnefar, av egne egoistiske grunner, fratar man barnet sin rett og tar dermed fra de en del av sin identitet. Hvorfor ønsker du å frarøve din barn denne retten? Hvis du mener barnefar er usikket så får du ta spørsmål om omsorg til retten. 

Anonymkode: e1892...d2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skulle ta med i betraktningen at dette gjelder et barns fremtid, og at det muligens ville vokse opp uten en far ? 
Hvis en planlegger å få barn så bør en tenke at en bør gi barnet en sjanse til å ha begge foreldrene dine rundt seg . 

Anonymkode: dfa6c...758

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2021 den 0.57):

Jeg bare lurer på dette. Er det en plikt? Kan man i teorien bli gravid med hvem man vil, enten i utlandet eller hjemlandet, og bare beholde barnet selv uten å oppgi barnefar til noen som helst, ikke engang til jordmor/staten?

Har absolutt ingen planer om å gjøre det, om mammapolitiet står klar til å kjefte, jeg bare spør om man KAN gjøre det. Det er jo kvinnens kropp og hennes valg, ergo hennes barn, typ - ihvertfall om mannen aldri hadde noe ønske om barn og de ikke engang kjenner hverandre.

☺️

Er vel sidestilt med å dra til Danmark?

Anonymkode: a6857...12e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2021 den 3.57):

Barnet har rett til å vite sitt opphav. Ved å ikke oppgi barnefar, av egne egoistiske grunner, fratar man barnet sin rett og tar dermed fra de en del av sin identitet. Hvorfor ønsker du å frarøve din barn denne retten? Hvis du mener barnefar er usikket så får du ta spørsmål om omsorg til retten. 

Anonymkode: e1892...d2c

Sier du det samme til de som reiser til Danmark?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Sier du det samme til de som reiser til Danmark?

Mange som er i mot bruk av lukket donor nettopp pga dette.

Anonymkode: 47191...b23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en nevø som ikke vet hvem faren sin er. Søsteren min har ikke fortalt noen hvem faren er. Tror kun mamma vet. 
Nevøen min vokste opp med å si «pappa er dum fordi han ikke vil ha meg.» 

Da han var 15 år kom han til meg å spurte om jeg visste hvem faren hans var. Sa at jeg ikke visste og at han burde spørre moren sin. Han sa hun ble sint og gråt bare. Så jeg vet faktisk ikke om han er resultat av et voldtekt. 
Hvis det er tilfellet så forstår jeg hvorfor søsteren min ikke har sagt noe. Dette er et ikke tema i familien og ganske sårt for nevøen min. 
Nå bodde han hjemme hos mine foreldre meste parten av oppveksten sin. Søsteren min slet mye med dop og alkohol. 

Anonymkode: 6a775...373

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at jeg har et barn med en drittsekk av en far. Uansett er han faren til barnet mitt og barnet har rett å vite hvem han er. Forholdet mellom de er fars ansvar og ikke barnet. 

Anonymkode: 6a775...373

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veit om ei som vart gruppevoldtatt på fest og oppgav far ukjent. Ho veit kva folk det er, ingen andre får vita det. Trur mora hennas veit også. 

Og nei det er ikkje lov, men skjønner at folk gjer det. 

Ho har lovet barnet å be om DNA test om det er ønskelig etter barnet er 18 år.  

Anonymkode: 52d19...aa4

AnonymBruker
Skrevet
On 7/26/2021 at 12:57 AM, AnonymBruker said:

Det er jo kvinnens kropp og hennes valg, ergo hennes barn, typ - ihvertfall om mannen aldri hadde noe ønske om barn og de ikke engang kjenner hverandre.

☺️

Synes dette med at det er kvinnens valg pga hennes kropp er helt på bærtur. Barnet er forventet å leve i 80+ år, men siden mors kropp er nødvendig de første 9 månedene er barnet liksom mest hennes? Sånn innerst inne mener jeg at påvist barnefar burde ha vetorett på abort, synes det er helt spinnvilt at kvinner kan velge å påføre menn barn. Skjønner at dette vanskelig lar seg gjøre i praksis, men likevel...

K31

Anonymkode: cc63e...ba0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...