AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Ble kjent med en dame i 40 årene for snart 1 år siden, jeg er 29. Har jo merket lenge at noe ikke er som det skal, siden hun ikke har datteren sin hos seg, og hun er nesten allitd alene. Har syntes så synd i henne og har hatt det hyggelig sammen med henne. Men, for en stund siden begynte jeg å merke at hun LYVER så utrolig mye!!! Om små ting og store ting. Ting som jeg vet ikke kan stemme, hun har også sagt forskjellige ting fra det hun sa om den samme tingen tidligere. Jeg har lenge bare latet som at jeg tror henne fordi som sagt jeg tror hun er syk. Men nå gjorde hun altså noe som gikk ut over meg, en liten ting bare men det irriterte meg. og jeg sa bare til henne at jeg vil ha en pause fra folk, fordi jeg føler meg sliten for tiden (jeg er selv kvinne). Hun ble så lei seg og begynte å snakke om selvmord, og da måtte jeg jo snakke med henne videre i 4 timer.. Noen timer etterpå så var alt fint plutselig og hun ler og smiler, og nå sitter jeg her.. så lei. av.henne. Hva skal jeg gjøre? Vet ikke hvordan syk hun er men noe må det være. Familien behandler henne som om hun skulle vært tenåring enda. Jeg merker også at hun tapper meg for energi. Synes det er slitsomt å snakke med henne. Hun sa til meg for en uke siden da hun hadde drukket seg full hjemme alene at jeg betydde alt for henne og at jeg er den eneste grunnen til at hun er glad. Hva ville dere gjort her? Anonymkode: d6b52...bf8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva ville dere gjort her? Jeg ville avsluttet kontakten med henne. Anonymkode: 5500d...ebd 12
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 Det er sånne mennesker man luker ut av livet sitt… Anonymkode: f6f7f...3ba 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 Hvordan ble du kjent med henne? Har hun støtte, hjelp, bistand, behandling? Anonymkode: 8b939...129 1
AliceNextDoor Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 Har du ikke bruk for det, så går du i fra den som gir deg det. Du har ikke ansvar for å passe på andre mennesker du ikke har omsorg for. Ta vare på deg selv. 4
Silva Pluvialis Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 (endret) Du må ikke snakke med henne i 4 timer til fordi hun nevner selvmordstanker. Det beste du kan gjøre for henne da er å ringe politi eller 113 slik at hun får profesjonell hjelp. Viser det seg at det ikke er reelt, men bare trusler så skjønner hun kanskje neste gang at det ikke nytter å true med selvmord for å styre deg dit hun vil. Endret 25. juli 2021 av Gjenferdet 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 Hvordan i alle dager kom du i kontakt med henne? Du er 29 og hun er i 40 årene?? Anonymkode: 07fe2...04b 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 Ble kjent med henne da jeg ble med venninna mi for å vaske huset hennes, hun spurte om jeg ville være med neste gang da sa jeg ja, dette ble en greie, Etterhvert spurte hun om nummeret mitt så ga jeg det den gangen. Etter det fikk vi god kontakt. Jeg er venninnen hennes. Men jeg blir ganske sliten når hun ringer meg midt på natten også, fordi hun har ikke en normal døgnrytme. Hun er oppe til sent på natt. Det er en venninne hun snakker mye om som hun alltid sier hun skal møte hver Mandag. Dette tror jeg er en støttekontakt, men det vet jeg ikke sikkert. Ts Anonymkode: d6b52...bf8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ble kjent med henne da jeg ble med venninna mi for å vaske huset hennes, hun spurte om jeg ville være med neste gang da sa jeg ja, dette ble en greie, Etterhvert spurte hun om nummeret mitt så ga jeg det den gangen. Etter det fikk vi god kontakt. Jeg er venninnen hennes. Men jeg blir ganske sliten når hun ringer meg midt på natten også, fordi hun har ikke en normal døgnrytme. Hun er oppe til sent på natt. Det er en venninne hun snakker mye om som hun alltid sier hun skal møte hver Mandag. Dette tror jeg er en støttekontakt, men det vet jeg ikke sikkert. Ts Anonymkode: d6b52...bf8 Hvorfor vasker venninna di huset hennes? Anonymkode: 8b939...129
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Du må ikke snakke med henne i 4 timer til fordi hun nevner selvmordstanker. Det beste du kan gjøre for henne da er å ringe politi eller 113 slik at hun får profesjonell hjelp. Viser det seg at det ikke er reelt, men bare trusler så skjønner hun kanskje neste gang at det ikke nytter å true med selvmord for å styre deg dit hun vil. Første gangen hun nevnte selvmord da jeg ikke kunne komme på en filmkveld da var jeg ikke inærheten av henne, da sa jeg at jeg må ringe søsteren din så hun kan stoppe deg. Da ble hun helt fra seg og begynte å gråte og si at hun ombestemte seg, at hun selvfølgelig ikke skal gjøre det. Etter den gangen har hun sagt det mange ganger, så jeg snakket med hun lenge for å få hun på gode tanker, og det ble til slutt 4 timer. Jeg føler at hun bare truer med selvmord, for at jeg skal snakke med henne når hun vil, men samtidig så kan man aldri vite om det er trusler eller om det er reelt. Hadde jeg merket at hun virkelig mente det så hadde jeg selvfølgelig ringt noen. Men jeg støttet henne og var der for henne, og plutselig ble alt perfekt og hun var glad igjen. Ts Anonymkode: d6b52...bf8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ble kjent med henne da jeg ble med venninna mi for å vaske huset hennes, hun spurte om jeg ville være med neste gang da sa jeg ja, dette ble en greie, Etterhvert spurte hun om nummeret mitt så ga jeg det den gangen. Etter det fikk vi god kontakt. Jeg er venninnen hennes. Men jeg blir ganske sliten når hun ringer meg midt på natten også, fordi hun har ikke en normal døgnrytme. Hun er oppe til sent på natt. Det er en venninne hun snakker mye om som hun alltid sier hun skal møte hver Mandag. Dette tror jeg er en støttekontakt, men det vet jeg ikke sikkert. Ts Anonymkode: d6b52...bf8 Det virker mer som hun behandler deg som sin støttekontakt i dette tilfellet. Hun virker veldig avhengig av deg. Er det virkelig verdt å fortsette dette vennskapet? Det virker jo som du bare blir sliten av det.. Anonymkode: 07fe2...04b 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor vasker venninna di huset hennes? Anonymkode: 8b939...129 Hun vasker ikke for henne, det var kun den gangen, da faren hennes hadde ordnet det, og jeg ble med henne. Hun trengte penger. Ts Anonymkode: d6b52...bf8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun vasker ikke for henne, det var kun den gangen, da faren hennes hadde ordnet det, og jeg ble med henne. Hun trengte penger. Ts Anonymkode: d6b52...bf8 Føler du at dere har et likeverdig vennskap? Hva gir hun deg, hva får du it av vennskapet? er hun forresten veldig umoden? Får mye hjelp av foreldre? Anonymkode: 8b939...129
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Første gangen hun nevnte selvmord da jeg ikke kunne komme på en filmkveld da var jeg ikke inærheten av henne, da sa jeg at jeg må ringe søsteren din så hun kan stoppe deg. Da ble hun helt fra seg og begynte å gråte og si at hun ombestemte seg, at hun selvfølgelig ikke skal gjøre det. Etter den gangen har hun sagt det mange ganger, så jeg snakket med hun lenge for å få hun på gode tanker, og det ble til slutt 4 timer. Jeg føler at hun bare truer med selvmord, for at jeg skal snakke med henne når hun vil, men samtidig så kan man aldri vite om det er trusler eller om det er reelt. Hadde jeg merket at hun virkelig mente det så hadde jeg selvfølgelig ringt noen. Men jeg støttet henne og var der for henne, og plutselig ble alt perfekt og hun var glad igjen. Ts Anonymkode: d6b52...bf8 Da får du si: «du får gjøre det, da. Jeg kan ikke stoppe deg eller ta ansvar for helsen din, når du ikke gidder. Men det jeg kan gjøre er å si at å bruke stygge hersketeknikker på meg ikke funker. Og å si «gjør du ikke x så dreper jeg meg selv» er en simpel, stygg og helt uakseptabel hersketeknikk. Du bruker den ikke en eneste gang til. Verken på meg eller andre.» Anonymkode: a06c8...b78 6
Hannah80 Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 Gjenferdet skrev (17 minutter siden): Du må ikke snakke med henne i 4 timer til fordi hun nevner selvmordstanker. Det beste du kan gjøre for henne da er å ringe politi eller 113 slik at hun får profesjonell hjelp. Viser det seg at det ikke er reelt, men bare trusler så skjønner hun kanskje neste gang at det ikke nytter å true med selvmord for å styre deg dit hun vil. Som jeg skulle ha skrevet det selv👍 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 Vært borti samme type dame selv. var ganske fin, så holdt det gående en stund. Hvis ikke du blir utslitt først, så vær forberedt på å bli raskt byttet ut. Ikke spesielt holdbart med sånne damer. Tipper det ifølge henne er noe galt med alle xene hennes, psyko etc. Anonymkode: 14ad6...184
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #18 Skrevet 26. juli 2021 Tror ikke dette tilfellet er noe unikt. Det er mange som lever i en uendelig offerrolle for å sluke folks oppmerksomhet og sympati. Og det er nok stor sannsynlighet at du ikke er den første hun sluker og holder på slik med. Problemet er at uansett hvor mye energi man legger i å hjelpe dem, så ønsker de ikke å ta tak i sin egen situasjon og gjøre de rette tingene for å komme videre i livet. De skal bare ha mer og mer, basere seg på at andre ordner opp. Der man bare skulle hjelpe noen ovenpå, tar de plutselig for gitt at man alltid skal være der, og når man er lei og sier at man ikke kan holde på i evigheten. tar de igjen offerrollen med tårer og kommentaren "så det du sier er at du ikke bryr deg om meg altså". De er manipulerende og spiller på folks samvittighet. Man må selvsagt se situasjonen litt an. Dersom det er noen man er glad i og bryr seg om, og det nettopp har skjedd noe tungt i livet deres, så er jo situasjonen kanskje litt mer midlertidig. Da vil man jo gjerne prøve å være der, for å hjelpe personen å komme ovenpå igjen. Kanskje prøve å undersøke litt og hjelpe personen å sette noen mål for å komme seg ut av uføret igjen. Men når de etter en tid ikke viser vilje til å gjøre noe, og ingen tegn til endring, og det viser seg at dette går langt tilbake i tid, så er det bare i gi opp. Den beste måten å hjelpe de på, er kanskje å la være å hjelpe. Da tvinges de kanskje til å stå opp for seg selv. Selv om det er en stor sannsynlighet for at de finner en ny person å sluke. Anonymkode: b48ec...9ad 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå