Gå til innhold

Hvordan få nye venner som en kan stole på, er ærlige og ikke være falske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan få nye venner som en kan stole på, er ærlige, lyttende og ikke være falske?

Ja, har hatt noen få venner/kamerater som jeg kan både stole på, er ærlige og lyttende….

MEN

etter de siste åra så har de falt fra en etter en.. de har mistet disse tingene som jeg verdsetter med et godt vennskap…med andre ord de blitt faset ut en etter en…

Så hva gjør jeg nå?

Gode tips og gode råd mottas med stor takk…  

Anonymkode: a9e4a...c0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang tenkt over situasjonen fra deres side? Tror du de ser tilbake på deg som en de ikke lenger gadd tilbringe tid med, eller ser de deg kanskje som en som har falt fra akkurat som du ser på de? 

Jeg tenker at når noen mister mange eller alle sine venner så er ikke det tilfeldig. Du må, selv om det er ubehagelig, gå inn i deg selv og finne årsaken til hvorfor vennskapene tar slutt. Spør gjerne en av disse du har mistet, og be om et ærlig svar. 

Anonymkode: acb1c...bea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du er en krevende venn, en energivampyr, som bare snakker om deg selv og skal ha fokus på deg og krever (for) mye av vennene dine?

Anonymkode: 8ce58...61f

• Liker 2
Skrevet

Er nok ikke noe fasit på dette.. du må bare møte de «rette» for deg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kanskje du er en krevende venn, en energivampyr, som bare snakker om deg selv og skal ha fokus på deg og krever (for) mye av vennene dine?

Anonymkode: 8ce58...61f

Ts:

Hvorfor er det meg som er det feil med, og ikke andre?

Jeg forstår ikke dette..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan få nye venner som en kan stole på, er ærlige, lyttende og ikke være falske?

Ja, har hatt noen få venner/kamerater som jeg kan både stole på, er ærlige og lyttende….

MEN

etter de siste åra så har de falt fra en etter en.. de har mistet disse tingene som jeg verdsetter med et godt vennskap…med andre ord de blitt faset ut en etter en…

Så hva gjør jeg nå?

Gode tips og gode råd mottas med stor takk…  

Lytter du til dem da? Vet du hva dem ønsker av en venn? Hvilke behov har dem? Hva tenker du at du kan gjøre for å være en god venn for dem? 

Ikke tenk på hva vennene dine kan gjøre for deg, tenk på hva du kan gjøre for dem. Da vil også du få det du ønsker tilbake.

Anonymkode: 0fb9b...48c

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts:

Hvorfor er det meg som er det feil med, og ikke andre?

Jeg forstår ikke dette..

Enig i dette dersom det gjelder 1 eller maks 2 venner. Men, dersom det gjelder mange forskjellige mennesker gjennom årene, så vil det absolutt være en idé å se på seg selv og sine egne verdier og sin adferd. Det er jo ofte slik at dem som ofte havner i drama, som oftest er en del av årsaken selv - bare at de er så dypt i det at de ikke selv klarer å se det. 

Anonymkode: d5af3...c8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer ikke for meg heller. Jeg tror løsningen ligger i å være oppriktig interessert i den andre. Jeg klarer være der for én person om gangen, over en viss periode. Alle andre er overfladiske bekjentskaper av god grunn. Hva kan jeg egentlig tilføre dem? Ikke stort annet enn tidsfordriv. Hvordan er det med deg? 

Føler du deg engasjert i dem du blir kjent med? Klarer du bry deg om dem eller handler det mest om å bare ha noen? 

Anonymkode: 55b58...939

AnonymBruker
Skrevet

TS, denne tråden i seg selv er jo et godt eksempel på hva vi mener. Flere har stilt spørsmål til deg her nå om hvordan du stiller opp for vennene dine osv. Du svarer ikke på noe av dette, men fortsetter med: megmegmegmegmeg.

Der har du jo svaret. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har du noen gang tenkt over situasjonen fra deres side? Tror du de ser tilbake på deg som en de ikke lenger gadd tilbringe tid med, eller ser de deg kanskje som en som har falt fra akkurat som du ser på de? 

Jeg tenker at når noen mister mange eller alle sine venner så er ikke det tilfeldig. Du må, selv om det er ubehagelig, gå inn i deg selv og finne årsaken til hvorfor vennskapene tar slutt. Spør gjerne en av disse du har mistet, og be om et ærlig svar. 

Ofte er det ytre faktorer som avgjør om vennskap beholdes eller ikke. Man ender fort opp på forskjellig sted i livet, og da klarer man ikke å opprettholde kontakten over tid. Noen får barn tidlig, dette tar veldig mye av tiden og så sklir vennskapet fra hverandre. Så flytter mange i dag, bruker mye tid på jobb og egne interesser. De vennskapene man danner i tidlig ungdom er ofte de som kan vare, selv om man glir litt fra hverandre deler av livet.

Et ordtak sier omtrent følgende! Et vennskap er som en liten øy i et enormt hav av bekjentskaper. Der er veldig mange selv om de ikke innrømmer det. Ekte godt nært trygt vennskap er det få som har mange av. De tror om de har 10000 venner på facebook så er dette "venner" :) Bare ler av de. Se på hvor mange som stiller opp for deg når du virkelig er i nød! Som kan støtte deg økonomisk, som støtter deg med vennetjenester uten at det er utsikt for noe i retur! Da merker man at det kanskje ikke er noen! Der har du antall venner du har. Resten er bekjentskaper, de har jeg veldig mange av og sosialiserer med de av og til. Ekte venner? Noen få stykker. Ofte er det familie relatert også.

• Liker 1
Skrevet

Du må være ærlig, ikke flask, lyttende osv selv. Det fungerer som et speil. Det du sender it kommer tilbake til deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faset ut enkelte av de jeg så på som en venn.  De jeg trodde var ærlig, stod for noe, hadde ben i nesa og en god person ser jeg plutselig at de liker og kommenterer på fb og instagram til personer de ikke liker og som de har snakket negativt om flere ganger.  Det er bare å være unødvendig falsk.  Alle har kanskje noen de ikke liker på fb, men man sitter ikke aktivt å skriver til dem da.   Det endrer mitt syn på dem og jeg har ikke tillit til dem lengre.  Så de ender jeg opp med å være mindre og mindre sammen med den personen.  

Anonymkode: 8b1eb...b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...