AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Har hatt x antall infeksjoner siste årene. Blir alltid satt på penomax 200mg. Tar kuren til punkt og prikke, etter noen uker er infeksjonen tilbake. Nå i vår sa legen at jeg skulle ta en sterkere kur over enda flere dager. Fikk da penomax 600mg som jeg skulle ta i 10 dager. Det funka, i 2 mndr... Nå har jeg vært hos legen igjen, å fått ny kur med penomax 200mg...I vinter sa legen min at fortsetter det her må han kansje vurdere at jeg må ta forebyggende. Desverre så sluttet fastlegen min, så dem 3 siste kurene mine har jeg fått hos vikarleger. Nevte det både nå og forge gang jeg var der at gamle-legen min hadde nevt det, men fikk beskjed om at det var jeg for ung til.. (33 år). Jeg drikker tranebærjuice/appelsinjuice, tar tranebærkaplser og drikker vann. Bruker kun bommulstruser og tar alle "forhåndsregler". Kjenner jeg er lei. Noen som har noen erfaringer? Anonymkode: 4087e...a29
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 For ung? Jeg hadde også UVI og nyrebekkenbetennelse ofte. Fikk til slutt Trimetoprim forebyggende. Da var jeg 24 år. Det er ti år siden og jeg har hatt UVI én gang på de årene (før jeg fikk Trimetoprim hadde jeg UVI/nyrebekkenbetennelse én gang i måneden). Anonymkode: 94a0b...de5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For ung? Jeg hadde også UVI og nyrebekkenbetennelse ofte. Fikk til slutt Trimetoprim forebyggende. Da var jeg 24 år. Det er ti år siden og jeg har hatt UVI én gang på de årene (før jeg fikk Trimetoprim hadde jeg UVI/nyrebekkenbetennelse én gang i måneden). Anonymkode: 94a0b...de5 Ja, var det han sa. For ung til å begynne med denslags medisiner 🙄 Jeg har tidligere hatt nyrebekkenbetennelse som utviklet seg til sepsis til slutt, så hadde på en måte håpt at legen tok det litt mer alvorlig 🤷♂️ Anonymkode: 4087e...a29
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 Har du tatt urinprøve til dyrkning? Jeg hadde tilbakevendende uvi, fikk en annen antibiotikakur enn penomax til slutt og da kom det ikke tilbake. Kan vel være at grunnen til at det kommer tilbake er at det ikke blir helt borte med behandlingen? Anonymkode: 358c4...ea3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du tatt urinprøve til dyrkning? Jeg hadde tilbakevendende uvi, fikk en annen antibiotikakur enn penomax til slutt og da kom det ikke tilbake. Kan vel være at grunnen til at det kommer tilbake er at det ikke blir helt borte med behandlingen? Anonymkode: 358c4...ea3 Ja, jeg den har blitt sendt til dyrking. Og fått beskjed om at penomax vil ta den bakterien jeg har 🙄 Anonymkode: 4087e...a29
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 Jeg fikk også beskjed om at jeg var for ung av en fastlege jeg hadde engang for lenge siden. Jeg var hos en gynekolog noen år senere som sa at jeg burde prøve hiprex forebyggende. Nå får jeg resept av min private gynekolog. Det er det beste som har skjedd meg. Gikk fra å ha 6 uvi-infeksjoner i året, til å ikke ha hatt noen siden jeg startet på Hiprex. Det er mange år siden sist nå. Jeg var 35 da jeg endelig begynte på Hiprex, burde begynt 10 år tidligere. Alle antibiotikakurene ødela magen min og jeg fikk uendelig mange soppinfeksjoner. Anonymkode: 46fa7...85c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, var det han sa. For ung til å begynne med denslags medisiner 🙄 Jeg har tidligere hatt nyrebekkenbetennelse som utviklet seg til sepsis til slutt, så hadde på en måte håpt at legen tok det litt mer alvorlig 🤷♂️ Anonymkode: 4087e...a29 Det er bare tull at du er for ung. Dessverre så driver leger ofte og minimerer kvinners lidelse, spesielt om du er ung kvinne. Jeg har blitt fortalt at jeg er for ung til å ha sterke mensensmerter jeg har endometriose viste det seg, etter 8 års kamp for å bli lyttet til), og jeg er visst også for ung til å ha kroniske smerter. Men hei, de er der likevel. Det er ingen aldersgrense på lidelse. Gå tilbake, be dem se på historikken din, og spør dem om de hadde syntes dette var ok om det var dem selv. Skal love deg at om du hadde vært en mann så hadde du fått forebyggende for lengst. Anonymkode: 539c2...8f8 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk også beskjed om at jeg var for ung av en fastlege jeg hadde engang for lenge siden. Jeg var hos en gynekolog noen år senere som sa at jeg burde prøve hiprex forebyggende. Nå får jeg resept av min private gynekolog. Det er det beste som har skjedd meg. Gikk fra å ha 6 uvi-infeksjoner i året, til å ikke ha hatt noen siden jeg startet på Hiprex. Det er mange år siden sist nå. Jeg var 35 da jeg endelig begynte på Hiprex, burde begynt 10 år tidligere. Alle antibiotikakurene ødela magen min og jeg fikk uendelig mange soppinfeksjoner. Anonymkode: 46fa7...85c Veldig dumt at man må gå privat for å få hjelp. Jeg har måtte gjøre det samme flere ganger. hvis du har råd TS, ville jeg gått til Volvat e.l Anonymkode: cd9f9...235
annev Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 Hadde mye uvi før ,men begynte på hiprex tar 1 tabl hver dag,har ikke hatt det på 3 år,rart ikke legen har gitt deg dette😊
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 Du må ikke finne på å begynne å bruke antibiotika forebyggende. Er det i det hele tatt noen leger som vil gå med på det? C-vitamin som ikke er syrenøytralisert hjelper mange, ofte bedre enn Hiprex. C-vitamin brusetabletter kjøper du reseptfritt i nærmeste dagligvarebutikk, eller på apotek (evt nettbutikk). Anonymkode: 3c1da...fcc 2
sicario Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 1 hiprex om dagen, og alltid bruk kondom når du har sex. Da er mye gjort.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 Krev å få time hos spesialist! Anonymkode: 6f8a7...b82
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 Ikke drikk tranebærjuice og appelsinjuice for det er mye sukker i. Drikk vann med sitron i, eplecidereddik i et glass vann, sure drikker uten sukker Gjør at ecoli bakterier ikke fester seg så lett opp blæra og urinrøret så det blir betennelse fordi det blir så surt inni der at de ikke trives Anonymkode: 2d2c4...028
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, jeg den har blitt sendt til dyrking. Og fått beskjed om at penomax vil ta den bakterien jeg har 🙄 Anonymkode: 4087e...a29 Har du blitt testet for ESBL? Anonymkode: aa133...363
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Krev å få time hos spesialist! Anonymkode: 6f8a7...b82 En spesialist kan sannsynligvis ikke gjøre noe som helst for TS, bortsett fra å konstatere at det ikke er noe i veien med blærefunksjonen. Anonymkode: 3c1da...fcc
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #16 Skrevet 26. juli 2021 Takk for svar. Ikke blitt testet for ESLB. Leste at det kan smitte gjennom dråpesmitte. Har jobbet på forskjellige avdelinger innen helsevesenet, så kan hende jeg har blitt smittet uten at jeg vet om det. Skal bestille meg en ny time hos legen. Anonymkode: 4087e...a29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå