Gjest cessa Skrevet 17. september 2005 #1 Skrevet 17. september 2005 Hei. er en jente på 34 år Traff en mann på 30 som jeg ble kjempeforelsket i på vårparten og vi har fortsatt å date hverandre helt til nå. Liker han på mange måter men nå holder jeg på å bli smårar av oppførselen hans. Eller for å si det litt mer rett av at han virker dønn gjerrig. Han er hos meg så å si hver dag og jeg varter opp med middag vin osv... Gjør jo selvsagt dette for at det er hyggelig men kunne jo fått litt tilbake, feks en middagsinvitasjon eller annet.hvis vi har vært ute sammen så går han å kjøper en øl til seg selv og ingenting til meg. greit vi lever i 2005 men han kunne vel vise at han setter ørlite pris på meg. Aldri en invitasjon til kino eller noe. Så for noen uker lurte han på om vi skulle drikke litt rødvin om kvelden. Jeg sa at det var hyggelig og han skulle kjøpe med vin. Han kom med en flask og skjenket et halvfullt glass til meg og et fullt til seg. og det var det resten drakk han selv.... Han tjener dobbelt så mye som meg og har mindre utgifter. Han har aldri spandert noe som helst på meg bortsett fra det halve glasset med vin Så har det gått litt slag i slag, han er her hver kveld, spiser og lever på meg. Så i kveld er jeg blakk og han skulle komme en tur. Han ringte meg før han skulle komme og jeg sa at jeg var blakk så jeg kunne ikke lage noen stor middag til oss. Han svarte da at han kunne jo spise før han kom. Jeg ble helt paff jeg... så jeg sa jeg måtte bort for noe uventet hadde skjedd og i stedte skriver jeg dette her for jeg blir irritert og synes han er smålig. Hvordan sier jeg dette tik han uten å virke smålig selv? Jeg merker på mange ting at han virkelig er gjerrig. Kan man bli bedre på det området tro`? Ønsker råd...
Gjest Violetta Skrevet 17. september 2005 #2 Skrevet 17. september 2005 Ja jeg synes han høres gjerrig ut. Hva med å spørre rett ut om ikke han kan spandere maten neste gang? Vrir han seg unna hadde jeg droppet han. Jeg ville i hvert fall ikke funnet meg i å forsørge han med mat over lenger tid.
Gjest Bellatrix Skrevet 17. september 2005 #3 Skrevet 17. september 2005 Ja, ikke fortsett å forsørge han før han vil være med å dele regningen.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #4 Skrevet 18. september 2005 2005 er 2005. Verden har forandret seg.
amles Skrevet 18. september 2005 #5 Skrevet 18. september 2005 Ja, han er gjerrig. Har datet en sånn en jeg også.. Skjønner ikke at de ikke blir flaue over sin egen oppførsel. Det er skikkelig "turn of"
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2005 #6 Skrevet 18. september 2005 Ja, han er en skikkelig gjerrigknarkt! Kunne aldri vært sammen med den sånn fyr.... Tror heller ikke jeg hadde klart å la være å si ifra siden du alltid står for serveringa hjemme hos deg mens han har spandert ett halvt glass vin på det. Er det mulig???
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #7 Skrevet 18. september 2005 Han er gjerrig og har antagelig godt med penger på sparekontoen siden han dater noen som er så lite krevende som deg. Ikke la deg utnytte, ta det opp med han! Reagerer han negativt, er han vel ikke mye å spare på?
Gjest cessa Skrevet 18. september 2005 #8 Skrevet 18. september 2005 takk for svar fra dere. Har tenkt og tenkt i natt og jeg har funnet ut at dette gidder jeg ikke. Jeg trekker meg unna. For det blir vel egentlig ikke noe bedre vil jeg tro.
Gjest Violetta Skrevet 18. september 2005 #9 Skrevet 18. september 2005 takk for svar fra dere. Har tenkt og tenkt i natt og jeg har funnet ut at dette gidder jeg ikke. Jeg trekker meg unna. For det blir vel egentlig ikke noe bedre vil jeg tro. ← Nei der er jeg helt enig med deg. Hadde nok gjort det samme.
Mrs. K Skrevet 18. september 2005 #10 Skrevet 18. september 2005 Uff, ja han er en ordentlig Onkel Skrue.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #11 Skrevet 18. september 2005 Virker som han har utnyttet deg max. Selv om du gjør det slutt,har jeg ihvertfall konfrontert ham med oppførselen hans
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #13 Skrevet 18. september 2005 Her er flere gjerrigknarker. http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=134...%2E%2E+&Page=31 Les og le! (Eller bli sjokkert...)
vixen Skrevet 18. september 2005 #14 Skrevet 18. september 2005 (endret) Gjerrig? Ja.. Om jeg har noen råd? Nei... Går det an å få slike til å endre seg? Endret 18. september 2005 av vixen
Laban Skrevet 19. september 2005 #15 Skrevet 19. september 2005 Min svigerinne har fått mannen sin til å endre seg. Han var en ordentlig gjerrigknark! Hun fikk dessuten klekkelig betlat for å ha holdt ut med han - fyren hadde jo spart opp over en million, så de hadde råd til et svært så hyggelig sted å bo også. Gjerrighet kan i mange tilfeller bli en besettelse, mer enn noe annet. Tror noen kan forandres om de bare MÅ.
MiniMjau Skrevet 19. september 2005 #16 Skrevet 19. september 2005 Bra du har bestemt deg for å droppe han! Men jeg hadde uansett tatt det opp med han.
Gjest Milah Skrevet 19. september 2005 #17 Skrevet 19. september 2005 Bra du har bestemt deg for å droppe han! Men jeg hadde uansett tatt det opp med han. ← Men hvis jeg virkelig likte fyren, så hadde jeg gitt han en sjangse før jeg droppa han..
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #18 Skrevet 19. september 2005 Tror jeg ville tatt det opp med han før jeg droppet han. Hvis du alltid har servert er det ikke sikkert han har tenkt på at det er ubalanse: Ville sagt at det er veldig hyggelig at han kommer over og spiser, men at siden dere alltid er hos deg ville det vært greit om han kunne spyttet i også for du har ikke så god råd. Og så sett hva som skjedde. Hvis han fortsatt forventer at du skal varte opp er han gnien, men kanskje har han bare ikke tenkt på det.
Gjest dandy Skrevet 19. september 2005 #19 Skrevet 19. september 2005 Har truffet et par sånne fyrer opp gjennom årene, jeg også. Og er sjeleglad jeg ikke involverte meg. Slike menn er ikke noe å samle på. De forandrer seg aldri. Godt du har bestemt deg for å kutte han ut. Du kan sikkert ta det opp med han, men jeg kan garantere at om han endrer seg pittelitt, så faller han snart tilbake i gamle tralten. Det er deilig å snylte på noen, vet du. Lykke til med avgjørelsen.
Gjest cogita Skrevet 19. september 2005 #20 Skrevet 19. september 2005 Jeg skjønner ikke helt denne tankegangen her jeg. Mange råder bare til "dropp han". Er det noen som har hørt om kommunikasjon her? Hva med å konfrontere han? Spørre om han kan spandere middag, være med og dele kostnader eller hva som helst? Uansett - ta opp problemet før man bare stikker unna med halen mellom bena?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå