AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Har fått beskjed fra universitetet om at utsatt eksamen kom to uker tidligere enn forventet, så jeg har behov for ekstra lesetid siste uka vi har ferie fra bhg i juli. Dere som jobber i bhg, er det noen sjangs at bhg kan ta barnet inn den siste uka likevel? Han har hatt sine tre uker sammenhengende ferie. Har spurt bhg Fader så stressa jeg er 😵 Anonymkode: 7c3f1...661
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 Du har spurt bhg og de sier nei? Da er det vel nei da. Hva med barnefar? Anonymkode: 13478...a86 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 Hvis barnehagen er åpen og de har kapasitet (nok ansatte til den uken) går nok det veldig fint. Hvis de bare har akkurat nok ansatte til det antallet barn som har meldt fra at de kommer kan det være de ikke vil trekke tilbake ferien til, og lønne, en ansatt til bare for ditt barn, men sjansen for akkurat det er ikke så stor. Anonymkode: bc67e...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har spurt bhg og de sier nei? Da er det vel nei da. Hva med barnefar? Anonymkode: 13478...a86 Barnehagen har ikke svart. Barnefar ikke aktuell og resten av familien er på ferie ☹️ Anonymkode: 7c3f1...661
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis barnehagen er åpen og de har kapasitet (nok ansatte til den uken) går nok det veldig fint. Hvis de bare har akkurat nok ansatte til det antallet barn som har meldt fra at de kommer kan det være de ikke vil trekke tilbake ferien til, og lønne, en ansatt til bare for ditt barn, men sjansen for akkurat det er ikke så stor. Anonymkode: bc67e...f5c Å gud jeg håper du har rett! Takk for svar! Anonymkode: 7c3f1...661
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 Hos oss er regelen at man ikke kan. De ansatte skal ta ut ferie også så det er bare satt inn så mange voksne som det er behov for mtp antall barn. Et barn fra eller til utgjør ikke veldig mye, men dersom man sier ja til en så... Ja du vet. Men ingen regel uten unntak. Kan jo hende det går an likevel 🤞🏻 Anonymkode: efc0d...98f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 Hos oss sier vi nei til alle sånne forespørsler. For sier man ja til en, er det plutselig mange som har andre behov enn de har meldt inn. Anonymkode: 11fca...4cc 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 Hos oss sier vi også nei til slike forespørsler, og det er fordi vi alltid får mange av de hver sommer. Kan ikke si ja til noen og nei til noen så da blir det desverre nei til alle. Anonymkode: dc88d...4d1 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 Vil tro at dersom barnet går i en studentbarnehage at de gjør et unntak for deg 😊 Anonymkode: 2c803...7f1 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 Om det er ledig sier vi selvsagt ja Anonymkode: 71d40...a7c 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 Hovedregelen er å si nei til slike forespørsler. Ikke fordi vi ønsker å være vanskelige, men da er det plutselig flere foreldre som trenger plass til sitt barn av ulike grunner. Dersom det dreier seg om alvorlig sykdom, sykehusinnleggelser, dødsfall el. er det selvfølgelig alltid ja. Anonymkode: e4365...53c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 Vi har vært fleksible til flere i coronatida rett og slett for at det kan dukke opp forandringer som man vanskelig kan forutse og som gjør at man faktisk trenger at barnet er i barnehagen likevel. ta en prat med styrer du, kan hende det ordner seg. Anonymkode: e0818...3c7 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hos oss sier vi nei til alle sånne forespørsler. For sier man ja til en, er det plutselig mange som har andre behov enn de har meldt inn. Anonymkode: 11fca...4cc Utrolig kjipt og lite fleksibelt. Og bhg vil ofte vite ferien tidlig som feks like etter påske. Bhg er mindre fleksible enn hva behovet er ihht job b og studier. Vi må ikke glemme at bhg er en betalt tjeneste fordi folk trenger pass når de er på jobb/skole. Er ikke tjenesten fleksibel nok så er den jo ikke nyttig nok for formålet. Vet om flere som ikke får vite ferien sin før langt ut i mai, men bhg har krevd svar lenge før. Anonymkode: 58edf...0e5 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 Jeg jobber i kommunal barnehage og vi er pålagt å si ja til sånne forespørsler uansett årsak. Forrige jul fikk jeg inndratt en av avspsseringsdagene mine og måtte på jobb fordi det var såpass mange som hadde ombestemt seg og ville ha ungene i barnehagen. Majoriteten av dem kjedet seg hjemme må du vite 😣 Anonymkode: 32108...d7e 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 Jeg legger aldri inn ferie mer enn de 3 pålagte ukene. Legger bare inn dagen før, selv om det kan være snakk om flere uker. Barnehagen irriterer seg grønn over dette. Men, heller at de er irriterte, enn at jeg står i knipe slik du gjør nå. Jeg gir muntlig beskjed til barnehage at barnet skal ha fri i så og så mange uker, men at jeg ikke ønsker å legge det inn som ferie, i tilfelle uforutsette ting oppstår i min bhg sier de konsekvent nei til alle slike forespørsler Anonymkode: 66bcb...fe4 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 Hvorfor er ikke barnefar aktuellt? Skyld deg selv som lager barn med en som er uaktuell som far. Flaut rett og slett. Anonymkode: 5dc7c...3b2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utrolig kjipt og lite fleksibelt. Og bhg vil ofte vite ferien tidlig som feks like etter påske. Bhg er mindre fleksible enn hva behovet er ihht job b og studier. Vi må ikke glemme at bhg er en betalt tjeneste fordi folk trenger pass når de er på jobb/skole. Er ikke tjenesten fleksibel nok så er den jo ikke nyttig nok for formålet. Vet om flere som ikke får vite ferien sin før langt ut i mai, men bhg har krevd svar lenge før. Anonymkode: 58edf...0e5 Så du mener barnehagen bare skal si ja til foreldrene som plutselig får behov for plass i ferien? Hva mener du skal gjøres? Ringe de ansatte å si at de må komme hjem fra ferie, eller skal de få ansatte som er på jobb gå underbemannet? Hos oss er det ekstremt lite ansatte, spesielt i fellesferien, og da må vi si nei til foreldre som plutselig finner ut at de skal dukke opp med ungene i barnehagen likevel. Er det få unger og mange voksne sier vi som regel ja. Anonymkode: 0c7b7...a12 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er ikke barnefar aktuellt? Skyld deg selv som lager barn med en som er uaktuell som far. Flaut rett og slett. Anonymkode: 5dc7c...3b2 Skyld deg selv for at du er en idiot.. Må være ganske flaut det og .. Anonymkode: 7c3f1...661 28
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #19 Skrevet 25. juli 2021 Tusen takk for svar dere, jeg får vente i spenning til i morgen. Anonymkode: 7c3f1...661
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #20 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor er ikke barnefar aktuellt? Skyld deg selv som lager barn med en som er uaktuell som far. Flaut rett og slett. Anonymkode: 5dc7c...3b2 For noen år siden kunne jeg spurt det samme som TS, men der hadde barnefar vært uaktuell fordi han var død. Er det flaut det også eller? Tenk det litt om før du svarer. Du vet ingen verdens ting om grunnen til at faren er uaktuell. Hoppe rett i strupen på TS sånn er særdeles ufint. Anonymkode: b2c96...90d 38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå