Gå til innhold

Drittlei av naboungene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv barn, bare som det er sagt. Pr dags dato leier vi en sokkel-leilighet hos en familie som ikke har mindre en 5 barn. Disse barna er det null kustus på. Det er hyling og skriking til alle døgnets tider. Når vi og barna kommer hjem har dem dratt alle utelekene utover, sko ligger slengt over alt på vår del av uteområdet. Dem sparker fotball å treffer bilen vår stadig vekk, sparker rett utenfor soveromsvinduene til langt på kveld. I dag når vi kom hjem fra ferie hadde dem ødelagt ene husken på huskestativet, og sklia som hører til var ned-tusjet... 

Har prøvd å tatt det opp med husvert, men fått beskjed om at barn er barn.. Vi har sagt at dem har lov til å bruke både trampoline og andre leker, så lenge dem rydder opp etter seg, å ikke hopper med sko på trampolinen, men det skjer gang på gang... 

Anonymkode: bce8e...96a

AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: b8b6d...931

AnonymBruker
Skrevet

Tror det enkleste her vil være å flytte…

Anonymkode: 7de7e...607

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Flytt da! Dere leier tross alt andre sin eiendom. 🤷‍♀️

Anonymkode: dcde4...e6f

• Liker 3
Skrevet

Snakk med foreldrene, snakk med barna. 

Si ifra med en gang noe ugreit skjer. Roter de på deres område, ring på og si ifra med en gang. På en hyggelig og tydelig måte, det trenger ikke å bli noen konflikt av det. 

Når de sparker fotball og de treffer bilen, gå og snakk med barna. Si at her kan man ikke sparke fotball, det må dere gjøre et annet sted, eller sparke mer forsiktig. Ikke kjeft på dem, bare forklar dem det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere leier og er lei av dem som leier ut til dere? Flytte?

Anonymkode: 6d547...a34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi leier av dem. Men man skal vel oppføre seg som folk for det om? 🤷‍♂️

Hadde foreldre komt å sagt at mine barn hadde rasert i hagen til andre hadde jeg sagt at jeg skulle prate med barna mine, ikke bare sagt at barn er barn.. Skal sies at i leiekontrakten står det at vi disponerer eget uteområde. Dem har eget på oppsiden av huset. 

Anonymkode: bce8e...96a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gjerde inn hagen på utleiers regning og si dere skal skaffe bikje?

Ripe litt i hagen på kveldstid - særlig når barna deres skal legge seg og de har vinduene oppe? 

Be om lavere husleie siden dere ikke disponerer uteområde - det er faktisk en mangel, og utleier kan ikke ta seg til rette på det som er leid ut?

Eller, enklere flytte kanskje, ikke noe særlig å dele hus med folk som ikke respekterer andre. 

Anonymkode: f0205...340

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sko som ligger slengt på området deres kan du kanskje la forsvinne… «Nei, den har jeg dessverre ikke sett.»

Anonymkode: f0205...340

• Liker 4
Skrevet

Siden dere har ansvar for trampolinen selv om dere er borte, bør dere begynne å låse den. Det er også mulig å låse fast husker og andre leker. 

Sko og andre gjenstander som ikke er deres, hadde lett blitt lagt i en søppelpose og satt bort i en en krok av hagen hadde dette vært meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen familier klarer (eller vil?) rett og slett ikke å ha kustus på barna, TS. Ettersom dere leier er nok det enkleste å flytte vekk fra dem.

Har selv naboer tett innpå med tre hyperaktive snørrvalper (gutter) som hyler og skriker fra 9 om morgenen til de legger seg klokken 22 om kvelden. Jeg eier, så det er ikke så lett å flytte... Men akkurat disse drittungene har faktisk gitt meg lyst til å flytte ut av boligfelt og ikke ha naboer. Naboen på andre siden har også barn, men derfra hører jeg sjelden noe som helst. Det er stor forskjell på folk 🥵

Anonymkode: 7c513...703

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at foreldre er erstatningsansvarlig for skade som er forårsaket av egne barn opp til en viss sum. Mener å huske det er en av paragrafene i skadeserstatningsloven som omhandler dette. Dersom barna påfører dere faktisk økonomisk tap (f.eks ødeleggelse av sklie/riper i bil), kan dere undersøke om dere kan kreve dette dekket av foreldrene og da motregne dette i leien. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...