Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har født her uten ledsager?

Jeg er nå 37+1 og mannen min har en kronisk sykdom som har blitt verre og verre. Nå er han så dårlig at jeg for første gang tenker at jeg kanskje må føde uten ham. Han går også av og til på sterke medisiner før han legger seg, og jeg tror ikke han er i form til å følge meg i timene etter at han har tatt disse.

Jeg har litt panikk, og syns det er ganske grusomt å tenke på at jeg kanskje må være alene. Jeg har ingen andre jeg ønsker å ha med, jeg vil heller være alene enn å ha med en venninne, svigermor eller lignende (min egen mor er helt utelukket)

Jeg trenger bare å høre at det er greit å føde alene, og håper jeg blir ivaretatt av jordmødrene 😪 

Anonymkode: fe086...3ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fødte alene og det gikk helt fint😊 Jordmor var mye tilstede og på slutten kom det også en student. Hun rakk akkurat finalen😂

Anonymkode: 5c740...209

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fødte et av mine barn alene, og det går veldig fint. Jordmor var tilstede for meg hele tiden siden jeg var der alene, så hadde støtte i det. 

Anonymkode: 36d11...f27

• Liker 1
Skrevet

Det kommer til å gå helt fint. Det verste er nok tiden fra riene starter til du kommer på sykehuset. Der blir du godt ivaretatt. Jeg fødte med mannen min tilstede og for å være helt ærlig så husker jeg ikke så veldig mye av at han var der når det «tok seg opp».

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å føde alene. Du vil strengt tatt ikke være helt alene gjennom det hele.

Anonymkode: 42261...403

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg fødte alene nå i vinter da de ikke hadde barnevakt så mannen måtte bli hjemme. Det gikk helt fint sa hun. 

Anonymkode: ffab6...bc2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte alene da fødselen startet én måned før termin og mannen var på jobb offshore. Kunne gjerne hatt med meg moren min, men hun måtte passe sønnen vår (svigers bor langt unna). Det gikk helt fint. Følte meg trygg og ivaretatt hele veien. 

Anonymkode: f9708...807

AnonymBruker
Skrevet

Så godt å høre at det gikk fint for dere som fødte alene❤

Noe av det verste med det, for min del, vil kanskje være å ikke få dele øyeblikket hvor vi møter barnet vårt for første gang..💔 

Ts

Anonymkode: fe086...3ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjørte til sykehuset alene, med begynnende rier. Og fødte «alene». Topp hjelp og støtte fra jordmor og en student. Følte meg trygg og ivaretatt. 

Anonymkode: 4b3d8...698

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...