AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Jeg er veldig opptatt av kosthold og har endelig funnet et godt grill alternativ. Prior kyllingpølser har 35% mindre fett enn andre grillpølser. Det betyr at dersom jeg spiser 3 pølser så spiser jeg 105% mindre fett enn andre grill pølser! Så jo fler jeg spiser jo mindre fett blir det jo egentlig Anonymkode: cbda9...531 2
Lafamiglia Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 For et motbydelig produkt! MUK, litt kylling- og kalkunkjøtt, pluss en rekke tilsetningsstoffer. Maskinelt utbenet kyllingkjøtt (40 %), vann, kjøtt av kylling og kalkun (21 %), 7 % Taffelost (hvitost), vann, melkeprotein, smeltesalt e452, e339, e331, smørolje, surhetsregulerende middel e330), potetmel,salt, dekstrose, krydder (inkl. paprika), løk, modifisert stivelse e1414, antioksidant e315, konserveringsmiddel e326, e261, e250, røykaroma. Tror du kroppen din takker deg når du har i deg dette? Spis heller pølser fra Metervare eller fra en småskalaprodusent. Da får du pølser med ordentlige ingredienser som kroppen liker og har godt av. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 Spis ordentlige pølser med høyt innhold av kjøtt 😊 Her er mine favoritter 😍 (og på Meny er det 3 for 2 hele sommeren) Anonymkode: de1aa...292 5
Gjest Saph Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er veldig opptatt av kosthold og har endelig funnet et godt grill alternativ. Prior kyllingpølser har 35% mindre fett enn andre grillpølser. Det betyr at dersom jeg spiser 3 pølser så spiser jeg 105% mindre fett enn andre grill pølser! Så jo fler jeg spiser jo mindre fett blir det jo egentlig Anonymkode: cbda9...531 😂
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 Det har jo ikke noe å si hva som er inni bare det er sunt? Jeg kan spise kjempemange av disse i stedet for vanlige. Det er fettinnholdet som teller, ikke alt det andre som dere skriver. Og så er det mange proteiner i ost så da må det bli ostepølse ! Pappa er ekspert og eier flere gym, han sier det er veldig sunt å spise disse. Anonymkode: cbda9...531
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er veldig opptatt av kosthold og har endelig funnet et godt grill alternativ. Prior kyllingpølser har 35% mindre fett enn andre grillpølser. Det betyr at dersom jeg spiser 3 pølser så spiser jeg 105% mindre fett enn andre grill pølser! Så jo fler jeg spiser jo mindre fett blir det jo egentlig Anonymkode: cbda9...531 Se om du finner dem på tilbud. Hvis det er 50% avslag og du kjøper tre så blir det 150% avslag! Du får penger i kassen! Anonymkode: c5f14...288 16
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Se om du finner dem på tilbud. Hvis det er 50% avslag og du kjøper tre så blir det 150% avslag! Du får penger i kassen! Anonymkode: c5f14...288 Ja, so what ? ? ? ? Anonymkode: cbda9...531
enkefru Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 Enig med AB 292, spiser heller færre, skikkelige pølser med rent kjøtt i, enn sånn MUK-dritt 3
Lafamiglia Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jo ikke noe å si hva som er inni bare det er sunt? Jeg kan spise kjempemange av disse i stedet for vanlige. Det er fettinnholdet som teller, ikke alt det andre som dere skriver. Og så er det mange proteiner i ost så da må det bli ostepølse ! Pappa er ekspert og eier flere gym, han sier det er veldig sunt å spise disse. Anonymkode: cbda9...531 Poenget at det som er inni, er det som gjør det usunt. Og nei, det er ikke fettinnholdet som teller. Fordi, om du spiser en pølse som er laget på tradisjonelt vis, med normale ingredienser, og med et relativt høyt kjøttinnhold, blir du fortere mett enn om du spiser disse syntetiske kyllingpølsene som ikke har noe særlig med mat å gjøre. Dermed blir til og med det totale fettinntaket (om det er noe du er opptatt av) ikke nødvendigvis høyere. Og faren din høres ikke ut som en "ekspert" som jeg har særlig tiltro til. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 Lafamiglia skrev (1 minutt siden): Poenget at det som er inni, er det som gjør det usunt. Og nei, det er ikke fettinnholdet som teller. Fordi, om du spiser en pølse som er laget på tradisjonelt vis, med normale ingredienser, og med et relativt høyt kjøttinnhold, blir du fortere mett enn om du spiser disse syntetiske kyllingpølsene som ikke har noe særlig med mat å gjøre. Dermed blir til og med det totale fettinntaket (om det er noe du er opptatt av) ikke nødvendigvis høyere. Og faren din høres ikke ut som en "ekspert" som jeg har særlig tiltro til. Kylling, kalkun, ost, og melkeproteiner er gode proteinkilder. DET ER SUNT ! Anonymkode: cbda9...531 1
Lafamiglia Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kylling, kalkun, ost, og melkeproteiner er gode proteinkilder. DET ER SUNT ! Anonymkode: cbda9...531 Men MUK er ikke sunt, og det er heller ikke de utallige tilsetningsstoffene, potetmel eller isolert melkeprotein. Dette ekle produktet inneholder minimalt med sunne råvarer, og er derfor ikke et sunt produkt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 Fett er ikke farlig. Det er noe kroppen trenger. Anonymkode: c1994...93d 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 Lafamiglia skrev (2 timer siden): Men MUK er ikke sunt, og det er heller ikke de utallige tilsetningsstoffene, potetmel eller isolert melkeprotein. Dette ekle produktet inneholder minimalt med sunne råvarer, og er derfor ikke et sunt produkt. Hvorfor er ikke muk sunt? Anonymkode: cbda9...531 1
Lafamiglia Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er ikke muk sunt? Anonymkode: cbda9...531 Fordi cellene er helt ødelagt og at det er fullstendig transformert fra kjøtt og annen naturlig mat som kroppen er tilpasset å spise gjennom årtusener med evolusjon.
Lafamiglia Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 Men du ts påstår at du er opptatt av kosthold, og så fremsnakker du noe av det aller verste man kan finne i butikken. Om man er opptatt av kosthold, så er det grønnsaker, fisk, frø, nøtter, bær, kjøtt, egg, skalldyr, meieriprodukter, frukt, osv., som gjelder. Og ikke merkelige sammensetninger av ulike tilsetningsstoffer og MUK. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er veldig opptatt av kosthold og har endelig funnet et godt grill alternativ. Prior kyllingpølser har 35% mindre fett enn andre grillpølser. Det betyr at dersom jeg spiser 3 pølser så spiser jeg 105% mindre fett enn andre grill pølser! Så jo fler jeg spiser jo mindre fett blir det jo egentlig Jo flere du spiser, jo mer fett får du i deg. Om du virkelig er opptatt av kosthold, holder du deg unna slike produkter som er fulle av tilsetningsstoffer. Du har et rart perspektiv. Anonymkode: 2a2dd...891 2
Nowayback Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er veldig opptatt av kosthold og har endelig funnet et godt grill alternativ. Prior kyllingpølser har 35% mindre fett enn andre grillpølser. Det betyr at dersom jeg spiser 3 pølser så spiser jeg 105% mindre fett enn andre grill pølser! Så jo fler jeg spiser jo mindre fett blir det jo egentlig Anonymkode: cbda9...531 Blir fremdeles bare 35 %, gitt😆 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 12.381 g fett pr 100 g. Før reduksjonen var det 19 g fett pr 100 g. Altså en reduksjon på 6,6g/100g. Anonymkode: 2a2dd...891
Lafamiglia Skrevet 25. juli 2021 #19 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 12.381 g fett pr 100 g. Før reduksjonen var det 19 g fett pr 100 g. Altså en reduksjon på 6,6g/100g. Anonymkode: 2a2dd...891 Men er det noe spesielt poeng i å unngå fett, da? Fett i mat er bra, ettersom det bidrar til økt opptak av gunstige stoffer. Dessuten gjør det at man føler seg mett, sånn at man lar være å spise usunn og unødvendig mat. Mange typer fett, som man f.eks. finner i en del industriprodukter, er udelt negativt. Men fett fra kjøtt, fisk, avokado, olivenolje og smør, er bare bra.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #20 Skrevet 25. juli 2021 Klarer dere ikke å kjenne igjen et så åpenbart troll? Anonymkode: 32934...5f6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå