Gå til innhold

I en dating situasjon, skal man være tydelig på hva man ser etter - eller er det turn-off?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lite erfaring med å date damer, men det går fint - jeg tenker å starte nå i høst.

Jeg antar at jeg kan få spørsmålet "hva ser du etter?". Skal man være ærlig på at man ser etter kjærligheten, eller være mer subtil og ser etter et "vennskap som kan utvikle seg til noe mer"? Jeg tenker det kan være lurt å avklare litt dette før man går inn i en dating-situasjon. Kanskje det skremmer kvinner hvis man er tydelig søker kjæreste, at det legger et kunstig press på heile dating-opplevelsen?

Hva er deres erfaring med dette? 

Jeg har som sagt, ingen dating-erfaring enda. 

Anonymkode: 429f2...67c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt skremt. Du vil vel gjerne tiltrekke deg de som er litt på jakt etter det samme🤷‍♀️

• Liker 5
Skrevet

Det er mange som setter pris på at man er ærlig med hva man vil allerede fra begynnelsen.

• Liker 5
Skrevet

Når du svarer ærlig vil kanskje noen takke nei til videre kontakt, men så er jo dette gjerne dem du uansett ikke ville oppnådd dette målet sammen med. Bedre å møte litt færre, men som er på samme bølgelengde? Spesielt hvis det er som svar på et direkte spørsmål, det er slitsomt med vage svar

• Liker 4
Skrevet

Bedre å være ærlig, så slipper man å sløse tid med folk man ikke hadde fått noe med uansett

• Liker 3
Skrevet

Jeg er på akkurat samme sted som deg, og er usikker på hva man gjør. Dette har jeg tenkt mye på. Jeg tror, og jeg legger vekt på tror, at det helt oppriktige er veldig greit fra starten av. Det ville falle meg naturlig å si hva jeg tenker og hva jeg ønsker. Men samtidig så er det vel ikke helt feil av meg når jeg også tror at det ikke passer med alle personer der ute? Det kan hende at det bestemmes litt ut fra situasjonen sammen med den aktuelle personen, og så får man famle seg litt frem? For jeg tror ikke at det må være slik at den lettskremte mannen absolutt vil være "feil" mann. Man kan jo finne ut ting sammen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ryktes at mange menn er vage og uklare, så du skiller deg fort ut i positiv retning.  Du blir uansett ikke kjæreste med noen på første date, og det er jo en prosess som kan avsluttes når som helst.  

Anonymkode: 50ce0...1c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter i hvert fall pris på ærlighet fra starten, så slipper jeg å kaste bort tid på noen jeg ikke kommer til å klaffe med.

Anonymkode: d7b40...38b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen vil bare ha ons, noen vil finne en kjæreste uten å bli familie, noen vil være særboere, noen er familiemennesker, osv. 

vennskap som kan utvikle seg til noe er fint, men veldig vagt. men ikke vet jeg. Har ikke særlig god lykke med dating, men føler det hjelper å luke ut alle de som vil noe annet enn meg. 

Noen søker feks familiemennesker uten å egentlig være glad i barn. det synes jeg er dårlig gjort ovenfor barna feks.

Anonymkode: 3e0fc...84b

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten sa rett ut på første date med meg at han lette etter hun som skulle bli kona hans og leve sammen med resten av livet. Sjarmerende syns jeg! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fri på første date, men vær ærlig. 

Anonymkode: 9e0c6...8ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har lite erfaring med å date damer, men det går fint - jeg tenker å starte nå i høst.

Jeg antar at jeg kan få spørsmålet "hva ser du etter?". Skal man være ærlig på at man ser etter kjærligheten, eller være mer subtil og ser etter et "vennskap som kan utvikle seg til noe mer"? Jeg tenker det kan være lurt å avklare litt dette før man går inn i en dating-situasjon. Kanskje det skremmer kvinner hvis man er tydelig søker kjæreste, at det legger et kunstig press på heile dating-opplevelsen?

Hva ser du etter er ikke dette du nevner slik sett. Dette du snakker om er mer "er du bare ute etter sex" eller noe mer seriøst. Det er så grunnleggende at om man ikke er ærlig på dette er man et svin. Det jeg ligger i "hva ser man etter" Går mer på hva interesser har en partner, hva verdier har en partner samstemmer dette med mine ønsker?

Så ser du etter en person som er veldig sosial eller en som er litt mer introvert. For dette vil påvirke forholdet garantert. Så er det preferanser som på utseende, kjemi, ønske om familie, barn osv. Dette bør alle som skal date seriøst sette seg opp en oversikt over, og hva de kan kompromisse på. Så mye letter da å vite hva du skal lete etter på en datingside blant annet. I stedet for å virre rundt som en forvirret vegglus, og bare date i hytt og pine på måfå. Det ender ofte ikke bra, og det tar mye av tiden din.

AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (25 minutter siden):

Hva ser du etter er ikke dette du nevner slik sett. Dette du snakker om er mer "er du bare ute etter sex" eller noe mer seriøst. Det er så grunnleggende at om man ikke er ærlig på dette er man et svin. Det jeg ligger i "hva ser man etter" Går mer på hva interesser har en partner, hva verdier har en partner samstemmer dette med mine ønsker?

Så ser du etter en person som er veldig sosial eller en som er litt mer introvert. For dette vil påvirke forholdet garantert. Så er det preferanser som på utseende, kjemi, ønske om familie, barn osv. Dette bør alle som skal date seriøst sette seg opp en oversikt over, og hva de kan kompromisse på. Så mye letter da å vite hva du skal lete etter på en datingside blant annet. I stedet for å virre rundt som en forvirret vegglus, og bare date i hytt og pine på måfå. Det ender ofte ikke bra, og det tar mye av tiden din.

Du har rett i feilformuleringen min.

Det jeg mente var om man skulle være tydelig om man ser etter et kjærlighetsforhold eller ett vennskap som kan utvikle seg (en mer subtil måte å kommunisere det samme på). Om det ene er mer eller mindre avskrekkende å si det på, kanskje....

TS!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, du skal selvfølgelig være ærlig om hva du søker etter. Hvis ikke kommer du til å havne i vennesonen. Tenk om forventningene dine da ikke samsvarer med hva du ønsker deg. Du må ikke finne på å investere tid på ei jente som ikke vil det samme som deg. Det er bortkastet tid og energi. Stol på meg, jeg har vært der.  hvis du ønsker ei jente som du kan ha det godt sammen med og dyrke kjærligheten med og hu bare tenker på deg som en venn, så kommer du til å bli brukt av hu.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt ikke nevne "vennskap" i hvert fall. Det er vel ikke det du ser etter?

Når folk spør om hva du leter etter, vil de vite om du kun er ute etter noe useriøst/one night stands, eller om du dater seriøst og leter noe som på sikt kan bli et fast forhold. Ekstremt få bruker datingapper for å finne venner. 

Å si "jeg leter etter en kjæreste" er kanskje litt hardt. Å si "jeg er i første omgang gira på å treffe folk å dra på trivelige dater med. På sikt håper jeg å treffe noen som det klaffer skikkelig bra med slik at det kan utvikle seg til noe mer" - er kanskje litt omstendelig, men hadde funka bra for meg i hvert fall :) 

Anonymkode: 53277...f21

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...