Gå til innhold

OL Tokyo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Andre som er i gang å se på?:) Noen øvelser utenom dem med norske deltagere dere må få med dere? 
Synes det er gøy å få med seg litt av alt🙂 men mest turn, stup, sandvolley og friidrett. Kjedelig med tidforskjell, men sånn er det jo😋

Trist det ikke gikk veien for Tufte:icon_frown: fikk vondt av han. Han har holdt koken lenge da😊

Anonymkode: 89c74...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linny111

Typen er irsk, så vi følger med på irske atleter også (hockey, rugby og boksing spesielt), ellers følger jeg sporadisk med på alt mulig. Jeg synes OL er kjempegøy og elsker å følge med på idretter jeg aldri ville fulgt med på ellers. I går kveld satt jeg lenge og så på skateboarding.

Nå ser jeg på triatlon. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er gøy å se turn, men det sender dem vel ikke på TV? Må betale for Discovery+ for å se?

Anonymkode: 61f7e...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes det er gøy å se turn, men det sender dem vel ikke på TV? Må betale for Discovery+ for å se?

Anonymkode: 61f7e...abe

Ja, men tror det er 3 mnd gratis prøveperiode?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke helt hva jeg syns om at Biles trakk seg fra lagkonkurransen. Litt divanykker ute og går. Det var også vanskelig at familien hennes ikke var der, men det er jo likt for alle? Hun klaget på det store presset hun har, men hva med erstatteren hennes som bommet i frittstående, kan ikke vært enkelt for henne heller. I sport så må en jo enten gi seg på topp eller risikere å oppleve at en ikke leverer på topp hele tiden. Skjønner at det er vanskelig for Biles når hun sikkert ikke føler seg klar for å gi seg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns sandvolley er noe av det mer spennende jeg har sett på lenge! Heier skikkelig på de norske! Ellers prøver jeg å få med meg kampene til håndballdamene og herrene, roing, golf og de norske i friidrett når det starter ! Tror/håper på gull til begge i håndball, Gull til Kristoffer og Are i roing, gull til sand volley gutta og ja hvorfor ikke, gull til Hovland også!! Så ligger det vel i kortene at Warholm skal ta hjem gull, men usikker på medaljesjansene til de andre friidrettsutøverne. Hva tror dere? 

Turn er skikkelig imponerende også. Ble skuffet av at Biles ikke ville fullføre team konkurransen i dag. Må vel være «rart» å ta del i sølvet når hun kun bidro med en øvelse, selv om man selvfølgelig kan bidra på andre måter fra sidelinjen til teamet da. Håper hun får motivasjonen tilbake og er med på de individuelle konkurransene. 

Ellers så jeg litt basket, kano slalom, seiling. Gøy å se ulike idretter man ikke ser på til vanlig. Og skikkelig kult å se alle de ulike atletene og hvor forskjellige de alle er (kroppslig sett) - men fellesen er at de er olympiere!

Anonymkode: c5cc6...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg følger hovedsakelig med på håndball, men hadde ikke stått opp midt på natta for å se. 

De siste dagene har det vært regn her, og da har TVNorge bare stått på. 

Anonymkode: c8848...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke helt hva jeg syns om at Biles trakk seg fra lagkonkurransen. Litt divanykker ute og går. Det var også vanskelig at familien hennes ikke var der, men det er jo likt for alle? Hun klaget på det store presset hun har, men hva med erstatteren hennes som bommet i frittstående, kan ikke vært enkelt for henne heller. I sport så må en jo enten gi seg på topp eller risikere å oppleve at en ikke leverer på topp hele tiden. Skjønner at det er vanskelig for Biles når hun sikkert ikke føler seg klar for å gi seg, da.

Synes det er en ærlig sak at Biles trakk seg. For det første så er hun muligens tidenes beste kvinnelige turner og den desidert mest kjente aktive turneren. Det medfører at hun har et større press enn andre. For det andre så er turn en livsfarlig sport, lander man feil så kan man i verste fall dø.  Da må man kunne få trekke seg fra øvelsen om man føler at man ikke er klarer å gjennomføre den. 

Nei, det var neppe lett for erstatteren.  Men man er jo erstatter nettopp for tilfeller som dette. Man er erstatter fordi man ønsker å stille opp når den opprinnelige ikke har muligheten. 

Godt mulig Biles har divanykker, divanykker er svært vanlig blant de som er på det aller aller øverste nivået i idrett. Men helsen til utøverne må uansett alltid komme først. 

Kan også legge til at Biles har blitt seksuelt misbrukt av lagets lege og at turnforeningen stakk hodet i sanden i flere tiår mens de ble advart mot denne legen.  I tillegg har Biles i flere år sagt hun har vondt i hele kroppen pga de mange skadene hun har fått gjennom å praktisere turn. Så Biles har bitt tennene sammen i svært mange år og synes ikke det er rart at hun til slutt ikke klarte mer.  Kan også være at hun lenge har signalisert innad i laget at det ikke er sikkert hun vil være i form under OL og forklart til erstatteren at det er en god sjanse for at erstatteren må ta over. At ting først kommer i media nå betyr ikke at det ikke har vært en intern diskusjon om dette i forveien. 

Anonymkode: ac673...3c5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan også legge til at Biles har blitt seksuelt misbrukt av lagets lege og at turnforeningen stakk hodet i sanden i flere tiår mens de ble advart mot denne legen. 

Edit: Den samme turnforeningen(USA-laget) som hun representerer i OL og som i følge Biles fortsatt har det samme lederskapet som stakk hodet i sanden da hun og alle de andre jentene ble seksuelt misbrukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg følger også med på turn. Har stor respekt for Biles. Håper hun får samlet seg og avsluttet konkurransen på en måte som vil plage henne minst mulig i etterkant. 

Syns også det er artig å se skating. 13åringer i antrekk som ser ut som en krysning mellom golfklær og det jeg brukte da jeg vaska på sykehuset skater og tryner rundt med store smil. Åpenbart er den idretten ny for meg 😄

Gleder meg masse til klatreøvelsene som starter neste uke! 

Grugleder meg til Warholm og Ingebrigtsen. Det er vel det eneste jeg vil vurdere å se direkte. Om jeg tør 😬 Kommer også til å følge med på håndballen om de norske kommer til sluttspillet. 

Anonymkode: cc268...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes det er en ærlig sak at Biles trakk seg. For det første så er hun muligens tidenes beste kvinnelige turner og den desidert mest kjente aktive turneren. Det medfører at hun har et større press enn andre. For det andre så er turn en livsfarlig sport, lander man feil så kan man i verste fall dø.  Da må man kunne få trekke seg fra øvelsen om man føler at man ikke er klarer å gjennomføre den. 

Nei, det var neppe lett for erstatteren.  Men man er jo erstatter nettopp for tilfeller som dette. Man er erstatter fordi man ønsker å stille opp når den opprinnelige ikke har muligheten. 

Godt mulig Biles har divanykker, divanykker er svært vanlig blant de som er på det aller aller øverste nivået i idrett. Men helsen til utøverne må uansett alltid komme først. 

Kan også legge til at Biles har blitt seksuelt misbrukt av lagets lege og at turnforeningen stakk hodet i sanden i flere tiår mens de ble advart mot denne legen.  I tillegg har Biles i flere år sagt hun har vondt i hele kroppen pga de mange skadene hun har fått gjennom å praktisere turn. Så Biles har bitt tennene sammen i svært mange år og synes ikke det er rart at hun til slutt ikke klarte mer.  Kan også være at hun lenge har signalisert innad i laget at det ikke er sikkert hun vil være i form under OL og forklart til erstatteren at det er en god sjanse for at erstatteren må ta over. At ting først kommer i media nå betyr ikke at det ikke har vært en intern diskusjon om dette i forveien. 

Takk for info!👍 Det er bakenforliggende årsaker som ikke er kjent for alle, forståelig hun er preget. Stakkars jenter😳

Hun har trukket seg fra flerkampen også. 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Syns sandvolley er noe av det mer spennende jeg har sett på lenge! Heier skikkelig på de norske! Ellers prøver jeg å få med meg kampene til håndballdamene og herrene, roing, golf og de norske i friidrett når det starter ! Tror/håper på gull til begge i håndball, Gull til Kristoffer og Are i roing, gull til sand volley gutta og ja hvorfor ikke, gull til Hovland også!! Så ligger det vel i kortene at Warholm skal ta hjem gull, men usikker på medaljesjansene til de andre friidrettsutøverne. Hva tror dere? 

Turn er skikkelig imponerende også. Ble skuffet av at Biles ikke ville fullføre team konkurransen i dag. Må vel være «rart» å ta del i sølvet når hun kun bidro med en øvelse, selv om man selvfølgelig kan bidra på andre måter fra sidelinjen til teamet da. Håper hun får motivasjonen tilbake og er med på de individuelle konkurransene. 

Ellers så jeg litt basket, kano slalom, seiling. Gøy å se ulike idretter man ikke ser på til vanlig. Og skikkelig kult å se alle de ulike atletene og hvor forskjellige de alle er (kroppslig sett) - men fellesen er at de er olympiere!

Hadde vært gøy om det ble medalje i sandvolley😀 samme med håndballherrene, gøy når de nå har kommet opp på et godt nivå.

Havutøverne sliter med havkreftene, litt kjedelig hvordan set har gått der.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg følger også med på turn. Har stor respekt for Biles. Håper hun får samlet seg og avsluttet konkurransen på en måte som vil plage henne minst mulig i etterkant. 

Syns også det er artig å se skating. 13åringer i antrekk som ser ut som en krysning mellom golfklær og det jeg brukte da jeg vaska på sykehuset skater og tryner rundt med store smil. Åpenbart er den idretten ny for meg 😄

Gleder meg masse til klatreøvelsene som starter neste uke! 

Grugleder meg til Warholm og Ingebrigtsen. Det er vel det eneste jeg vil vurdere å se direkte. Om jeg tør 😬 Kommer også til å følge med på håndballen om de norske kommer til sluttspillet. 

Anonymkode: cc268...f67

Enig i at det er artig at skating har blitt tatt inn i programmet😄 trodde surfing var sommerOLs svar på snowboard😂

Blir spennende med Warholm, han skal løpe forsøksheat 4.30 norsk tid fredags morgen😅😅 en får sette på vekkerklokka ekstra tidlig den dagen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for info!👍 Det er bakenforliggende årsaker som ikke er kjent for alle, forståelig hun er preget. Stakkars jenter😳

På HBO er det en dokumentar som heter At the Heart of Gold som handler om hvordan laglegen til USAs turnere seksuelt misbrukte hundrevis av turnjenter. Om du ikke har HBO så er det en tilsvarende dokumentar på Netflix, den heter Athlete A.

På HBO er det også en dokumentar som heter The Weight of Gold. Den handler om at flere av de amerikanske OL-utøverne har begått selvmord pga de mentale ufordringene som kommer ved å være OL-utøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håndballjentene sliter mot Montenegro😥 De montenegrinske jentene er høye og til dels kraftigere, og har en offensiv som er tydeligere enn i det norske laget..? Før har jo jentene klart å svare aggresivt spill fra motstandere, men nå virket vi litt passive? Oftedal er ikke like høy og kraftig som montenegro-damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva syns dere om programlederne?

Og kommentatorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan man se håndballkampen på en annen kanal enn Discovery? Ønsker ikke å støtte dem. 

Anonymkode: c8848...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns faktisk Warholm virket littegranne tung😰 Benjamin såg ut som han brukte 50% av kreftene og kom som et skudd på oppløpet selv med en ørliten hekt på ene hinderet😳 blir spennede i finalen ja😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 16.46):

Syns faktisk Warholm virket littegranne tung😰 Benjamin såg ut som han brukte 50% av kreftene og kom som et skudd på oppløpet selv med en ørliten hekt på ene hinderet😳 blir spennede i finalen ja😅

Heldigvis ble han bare mer tent etter semifinalen, og klinket til med et ekstra gir på oppløpet👏👏👏👏🥇🥇🥇 velfortjent medalje!!

Ellers var det trist med håndballgutta😢de har kjempet hardt og det hadde vært så bra om de gikk videre. Men regjerende mestere Danmark ble for sterke, desverre😔 Er som de sier selv, at de blir litt for stressa og jagende.

Sagosen og Reinkind er søte, Reinkind er litt storebror til Sagosen☺️

image.jpeg.477905cf33302ebcd2aff548fcd5817b.jpeg
Danmark-Norge

image.jpeg.97fdcb091b9eea53f126d44dd89a1413.jpeg
Frankrike-Norge

image.jpeg.1ee667676616da52e20b517265e8e117.jpeg

Må gå imellom når Sagosen blir litt ivrig og havner i basketak😅

(Bildekreditt:https://www.nrk.no/sport/norge-slo-knallhardt-tilbake-_-til-kvartfinale-etter-rasterk-seier-mot-storfavoritt-1.15594441)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...