Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med valg av riktig The Ordinaryprodukter? (Bilde av hud inkl)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har veldig lyst til å begynne med retinol for å bedre hud og forsinke alderstegnene som har begynt å vise seg. Jeg har kombinasjonshud, hudpleiere har tidligere sagt at jeg har det underhud med tørr overhud. Sliter med mye tekstur når jeg helst vil ha glatt hud..😂 Muligens umulig for meg. Er 34 år. 

Jeg har nå brukt den røde peelingmasken fra The Ordinary I tre uker (maks 1 gang i uken) og den har allerede forbedret huden! Så nå ønsker jeg å gå bedre til verks innen samme serie.

Granactive retinoid, retinoid, Niacinamide, Buffet Copper peptides og Argireline er produktene jeg har fått anbefalt, men samtidig forstår jeg det som at man ikke kan mikse hvilke som helst. Hva bør jeg fokusere på, hva bør det neste produktet være? Jeg ønsker å kjøpe to produkter og inkorporere disse i hudpleierutinen én etter én, med 14 dagers mellomrom. 

Legger ved et bilde av huden min og håper at noen av dere er kan guide meg litt i riktig retning:

IMG_20210725_170149.jpg

Anonymkode: 4a5f6...298

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? Krysser fingrene 🌹

AnonymBruker
Skrevet

Oi,du har jo kjempe fin hud!😯😯😯

Du trenger ikke så mye, det kan ha motsatt hensikt, hva med priser om kvelden og C-vitamin om morgenen?

Anonymkode: 3ca60...dd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes egentlig du hadde veldig fin hud 🙈 du kan kanskje ha behov for et mer langsomtvirkende eksfolering enn maske? For eks en bha toner/serum? 

Ellers så syntes jeg niacinamide fra to er ok, kan bli noe tørr i huden pga zinken I den men helt ok. Jeg tåler dessverre ikke hyaluronic serumet fra to, og det er det I flere av produktene inkludert the buffet. Har derfor ikke brukt de. The granactive retinoid syntes jeg minnes var helt ok, men jeg startet for hardt ut og endte opp med veldig tørr hud og mer rynker. Prøver ut et annet nå. 

Jeg syntes du ikke trenger å pøse på med så mye, jeg ville heller kjøpt et serum med bha som du kan bruke noen kvelder i uken. Og kikk bak på kremen din, ofte inneholder den niacinamide 

Anonymkode: 1f193...364

AnonymBruker
Skrevet

Ser at huden din er litt ujevn, jeg hadde gode resultater med både niacinamide og kanskje enda bedre resultater med azelaic acid for å få bort de "prikkene". 

Ellers syns jeg huden din ser bra ut og ville nok ikke begynt med retinoid om jeg var deg. Buffet Copper kan du jo prøve? Hvordan er huden din i resten av ansiktet?

Anonymkode: 36a11...148

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi,du har jo kjempe fin hud!😯😯😯

Du trenger ikke så mye, det kan ha motsatt hensikt, hva med priser om kvelden og C-vitamin om morgenen?

Priser? Kanskje autokorrktur eller? :)

Takk skal du ha for svar!! ❤️

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Syntes egentlig du hadde veldig fin hud 🙈 du kan kanskje ha behov for et mer langsomtvirkende eksfolering enn maske? For eks en bha toner/serum? 

Ellers så syntes jeg niacinamide fra to er ok, kan bli noe tørr i huden pga zinken I den men helt ok. Jeg tåler dessverre ikke hyaluronic serumet fra to, og det er det I flere av produktene inkludert the buffet. Har derfor ikke brukt de. The granactive retinoid syntes jeg minnes var helt ok, men jeg startet for hardt ut og endte opp med veldig tørr hud og mer rynker. Prøver ut et annet nå. 

Jeg syntes du ikke trenger å pøse på med så mye, jeg ville heller kjøpt et serum med bha som du kan bruke noen kvelder i uken. Og kikk bak på kremen din, ofte inneholder den niacinamide 

Anonymkode: 1f193...364

Tusen takk for svar! Den jeg har brukt nå fra The Ordinary er en AHA BHA eksploderende syremaske, er det kanskje noe slikt du mener? Jeg formulerte meg sikkert feil i Hi. Er helt grønn på hudpleie, det er å vanvittig mye å lære seg..

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser at huden din er litt ujevn, jeg hadde gode resultater med både niacinamide og kanskje enda bedre resultater med azelaic acid for å få bort de "prikkene". 

Ellers syns jeg huden din ser bra ut og ville nok ikke begynt med retinoid om jeg var deg. Buffet Copper kan du jo prøve? Hvordan er huden din i resten av ansiktet?

Anonymkode: 36a11...148

Tusen takk for svar! Ja, det er de prikkene jeg gjerne vil få bukt med. De blir innimellom mer tydelige og rødere, av og til på ettermiddagen.. 

Jeg er som sagt helt grønn på alt dette, men jeg har forstått det som at Retinol (er det det samme som retinoid? Eller er det to forskjellige ting..?) skal hjelpe mot, og forebygge, rynker og fine linjer. Det ønsker jeg gjerne. Tror du fremdeles at det ikke er noe jeg bør begynne med? Jeg kan gjerne prøve den Buffet Copper ja :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Priser? Kanskje autokorrktur eller? :)

Takk skal du ha for svar!! ❤️

Peptider😉

Skrevet

Jeg hadde ikke kjørt på med noe nytt jeg, da.

Hadde fortsatt med aha/bha - tror du får reaksjoner av å introdusere mer.

Utenom SPF da :)

Endel får utbrudd av TOs niacinamide, du må nesten bare prøve. 

Ellers tenker jeg Buffet om du vil forsøke mer. Men ikke retinol. 

Ikke kødd med noe som åpenbart funker. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Fløff said:

Jeg hadde ikke kjørt på med noe nytt jeg, da.

Hadde fortsatt med aha/bha - tror du får reaksjoner av å introdusere mer.

Utenom SPF da :)

Endel får utbrudd av TOs niacinamide, du må nesten bare prøve. 

Ellers tenker jeg Buffet om du vil forsøke mer. Men ikke retinol. 

Ikke kødd med noe som åpenbart funker. 

Men jeg vil jo gjerne at mine daglige produkter skal hjelpe også.. Det som har hjulpet til nå er the ordinary syremaske en gang i uken bare. Det er da ikke nok? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men jeg vil jo gjerne at mine daglige produkter skal hjelpe også.. Det som har hjulpet til nå er the ordinary syremaske en gang i uken bare. Det er da ikke nok? 

Hvorfor er ikke det nok?

Overbehandling gir skadet barriere, perioral dermatitt, hissig og betent akne osv. 

Hadde ikke introdusert noe mer før tidligst til høsten, da ikke aktive eksfolierende produkter. 

Dette funker for deg, det er jo synlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ventet til høsten før jeg startet med retinol hvis jeg var deg. Selv var jeg veldig fornøyd med TO Granactive Retinoid emulsion, men ettersom du sier du har tørr hud ville jeg testet ut Retinol 0,5% in squalane. 

Buffet copper peptides er en fin anti age å starte med nå, så venter du til høsten med retinol produkter. 

Anonymkode: 9bc89...dd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...