Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir samene støtt om jeg som etnisk nordmann begynner med ganding(samisk magi)?  Jeg har selvsagt ikke tenkt til å bruke magien mot samer. 

Har selv alltid vært interessert i det overnaturlige og driver allerede med stjernetegn. Men tenkte det kunne være praktisk å lære noe litt mer enn å kun spå fremtiden til folk. 

Anonymkode: c1a8e...8e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre hva søren du vil, bare ikke flagg det for Gud og hvermann. Det vil man kanskje ikke uansett når det kommer til noe sånt som dette. Hva andre ikke veit, har de ikke vondt av, husk. Men kunnskap og respekt er et must!

Anonymkode: 2928e...2bb

AnonymBruker
Skrevet

Jaja. Ikke alle kan forstå fysikkens lover. 

Anonymkode: cfbdf...04a

AnonymBruker
Skrevet

TS, hvorfor ønsker du å bruke magi for å skade andre mennesker?

Anonymkode: 3a08b...121

Skrevet

Magi?🤣 lykke til

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke TS, men kan tenke meg at det er pga hevnmotiv. Fordi de fleste personlige straffemetoder er ulovlige ved lov, er magi det eneste som står igjen, hvis man tror på sånt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke TS, men kan tenke meg at det er pga hevnmotiv. Fordi de fleste personlige straffemetoder er ulovlige ved lov, er magi det eneste som står igjen, hvis man tror på sånt. 

Det eneste som er mindre sannsynlig enn at magi er ekte er at folk som tror magi er ekte kan klare å tenke så lange tankerekker

Anonymkode: cfbdf...04a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (3 minutter siden):

Magi?🤣 lykke til

Typer av magi er utmerka metoder for å få utløp for, og dempe, eget sinne på, uavhengig om man egentlig tror på det eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes du skal gjøre hva søren du vil, bare ikke flagg det for Gud og hvermann. Det vil man kanskje ikke uansett når det kommer til noe sånt som dette. Hva andre ikke veit, har de ikke vondt av, husk. Men kunnskap og respekt er et must!

Takker for svar.

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil kun bruke gandingen mot folk som fortjener det. Håper også å kunne tjene noen ekstra kroner ved å hjelpe vanskeligstilte med å få rettferdighet. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil kun bruke gandingen mot folk som fortjener det. Håper også å kunne tjene noen ekstra kroner ved å hjelpe vanskeligstilte med å få rettferdighet. 

TS

I følge tradisjonen er det en farlig vei å gå: Det du sender ut vil vende flerdobbelt tilbake. At du tenker å tjene penger på dette gjør det bare enda verre, du framstår som en som vil gjøre seg til dommer og bøddel over andre mennesker. Hva slags person blir du da?

Det som er riktig å gjøre er å støtte, hjelpe og styrke de som er vanskeligstilte, mens man søker rettferdighet etter lovlige metoder. Hvis du virkelig tror på "mer mellom himmel og jord" bør du også skjønne at vonde mennesker før eller siden, på ett eller annet vis, må ta sin straff og gjøre opp for seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ganding er ikke noe som kan læres, du må være født med evnene eller få dem fra forrige generasjon. Min far ga sin kraft videre før han døde.

Anonymkode: 48d4d...163

AnonymBruker
Skrevet

Stiller meg også kritisk til dine motiver. 

Gjest Robin666
Skrevet

Hvem som helst kan drive med tull og svindel

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

I følge tradisjonen er det en farlig vei å gå: Det du sender ut vil vende flerdobbelt tilbake. At du tenker å tjene penger på dette gjør det bare enda verre, du framstår som en som vil gjøre seg til dommer og bøddel over andre mennesker. Hva slags person blir du da?

Det som er riktig å gjøre er å støtte, hjelpe og styrke de som er vanskeligstilte, mens man søker rettferdighet etter lovlige metoder. Hvis du virkelig tror på "mer mellom himmel og jord" bør du også skjønne at vonde mennesker før eller siden, på ett eller annet vis, må ta sin straff og gjøre opp for seg.

Takk for svar. Jeg skal som sagt være forsiktig og respektfull. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ganding er ikke noe som kan læres, du må være født med evnene eller få dem fra forrige generasjon. Min far ga sin kraft videre før han døde.

Takk for svar. Var ikke klar over at ganding kun går i fra forelder til barn. Da ser det ut som jeg  ikke kan drive med ganding. 

Misunnelig på deg som kan ganding.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 18.49):

Dette. 

Og du, TS, kan aldri vite hvem som har rett i en konflikt. Derfor er det beste å sende gode tanker til begge sider. Det kan gi deg bedre karma. ❤️ 

Anonymkode: cff1e...102

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...