AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Føler meg litt bitch. min mann har fått minimalt i sin oppvekst. Svigermor kjøpte bukser som var for lange så han kunne brette de ned Etterhvert og ha buksen lenger. Samme med sko, store sko som han kunne ha leeeenge og vokse med. selv sparte hun penger og kunne dra på konserter og reise. hun er fra den generasjonen at barn trenger ikke så mye. Voksne må kose seg. vi har to barn. Fortalte henne her en dag at ene sønnen vår hadde fått seg ny mob. Den kostet 7000, hun fikk store øyne. forteller om ting de får som sykler, skiutstyr, klær, PlayStation, konfirmasjonsgave osv. kinoer, opplevelser osv. ser hun blir litt rar, ser i lufta og tenker. hun fikk kaffen i halsen da jeg sa at gutten vår fikk XXX i konfirmasjonsgave fra oss. hun hadde aldri i sin villeste fantasi gitt barna sine mye penger. Der handler det kun om å få reise og spise dyre middager. for meg er det helt utenkelig å kjøpe jalla klær til barna mine for at jeg skal ha råd til en fin middag.. Anonymkode: dc1fd...7c7 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 25. juli 2021 Ok, takk for opplysningen. Men var det noe du lurte på ang dette? Anonymkode: 88224...b83 112
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 25. juli 2021 Du vil opplyse oss om at du er en bedre mor enn din svigermor? Oppfattet. Anonymkode: c9b32...e72 59
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 Hva vet du om hvor mye penger svigermor hadde? Og hva vet du om hva som var vanlig på den tiden? Og hvorfor i alle dager føler du for å gni inn hva du gjør for dine vbarn, som hun ikke gjorde for sine? Anonymkode: c5b59...6cc 34
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 Bra du får sagt at du er en bedre forelder enn din svigermor Anonymkode: 809e6...5ff 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 25. juli 2021 7000 på mobil til et barn er på grensen til groteskt. Gratulerer. Anonymkode: 35c9f...3a2 73
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Føler meg litt bitch. Anonymkode: dc1fd...7c7 Ja du er nok det.... (og ganske tåpelig). Anonymkode: fbdc0...cc3 45
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 7000 på mobil til et barn er på grensen til groteskt. Gratulerer. Anonymkode: 35c9f...3a2 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva vet du om hvor mye penger svigermor hadde? Og hva vet du om hva som var vanlig på den tiden? Og hvorfor i alle dager føler du for å gni inn hva du gjør for dine vbarn, som hun ikke gjorde for sine? Anonymkode: c5b59...6cc Det skal du få høre.. Om du leser HI så les det nøye. svigers dro på ufattelig mange konserter og ferier da barna var små, dyre utenlandsturer. I de siste 15 årene har hun maset på oss om at vi må reise. Reise reise reise er det eneste hun tenker på. Store matopplevelser og kan betale 6000 kr på en stjernerestaurant for han og henne. sier stadig: dere MÅ spise der, dere MÅ reise dit, dere MÅ MÅ MÅ.. vi er en vanlig familie, med et vanlig hus og vanlig lønn. skal vi reise til New Zeland, Italia eller Sveits og gå på dyre restauranter så må vi nedprioritere barna. Ikke har vi interesse av å bruke 6000 på en middag for to heller. hun har pushet i alle år om hva vi skal bruke penger på. For et år siden fikk jeg forskudd på arven på 1 mill. Hun fikk stjerner i øynene og printet ut reiser og lagde en mappe til meg om reisemål.. jeg er da for faen meg ikke opptatt av å svi av arven min på luksusferie??? Jeg betalte ned lån, pusset opp bad og kjøkken. Så tok vi oss noen turer her i Norge og ungdommene i huset fikk nye sykler og div utstyr de ville ha. når jeg vet hvor lite hun har prioritert mannen min og sine barn, men selv levd i luksus.. og i tillegg maser og prakker på meg det hun gjør, får jeg veldig lyst å fortelle henne at barna våre er første pri, og de er like viktige som oss voksne. kjøper ikke First price til barna og Gucci til meg selv liksom. metter 15 år med konstant mas har jeg fortalt henne hva ting koster, hva dagens barn trenger, hva det forventes. Anonymkode: dc1fd...7c7 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 7000 på mobil til et barn er på grensen til groteskt. Gratulerer. Anonymkode: 35c9f...3a2 Groteskt 😅 de fleste 16 åringer har tlf til den prisen om ikke høyere Anonymkode: dc1fd...7c7 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 Jeg skulle ønske at foreldrene mine tok meg med på spennende reiser da jeg vokste opp i stedet for å kjøpe dyre ting til meg. Anonymkode: 277e3...89d 26
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva vet du om hvor mye penger svigermor hadde? Og hva vet du om hva som var vanlig på den tiden? Og hvorfor i alle dager føler du for å gni inn hva du gjør for dine vbarn, som hun ikke gjorde for sine? Anonymkode: c5b59...6cc Hva som var «vanlig» på den tiden er en sak, men hva som er vanlig nå i dag er en annen sak. Det forstår hun ikke. Hun forstår ikke at i 2021 så er feriene lagt opp for barna, at barna kommer først, at barn trenger utstyr. Anonymkode: dc1fd...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 Jeg skjønner deg godt ts. Hadde gjort det samme! Anonymkode: 10a18...008 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skulle ønske at foreldrene mine tok meg med på spennende reiser da jeg vokste opp i stedet for å kjøpe dyre ting til meg. Anonymkode: 277e3...89d Hvem snakker om dyre ting? det er snakk om vanlige ting som sykler, skiutstyr og vanlige ting barn trenger. Har du tre barn så koster det litt. Og ja, vi har reist masse både i Norge og i utlandet. Anonymkode: dc1fd...7c7 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 Jeg prioriterer ikke dyre materielle goder til barna. Bortsett fra tur- og vinterklær, og utstyr. Jeg prioriterer å ha penger til å ta dem med på opplevelser og aktiviteter. Men kunne ikke falle meg inn å ‘gni det inn’ til min far for at de ikke prioriterte det da jeg var barn. Det får være grenser for hvor tåpelig man skal være. Anonymkode: 7c017...d91 17
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 Så bra for deg at du har god råd. Dessverre har ikke pengene gitt deg verken høflighet, intelligens eller empati. Det er så utrolig usmakelig å sitte og snakke negativt om måten svigermor oppdro mannen din på og tro at du vet bedre enn henne hva som var best å gjøre for 30-40 år siden med de mulighetene hennes familie hadde. Dessuten: Du har valgt sønnen hennes, så tydeligvis var jobben hennes mer enn bra nok! Anonymkode: 26166...0a2 28
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem snakker om dyre ting? det er snakk om vanlige ting som sykler, skiutstyr og vanlige ting barn trenger. Har du tre barn så koster det litt. Og ja, vi har reist masse både i Norge og i utlandet. Anonymkode: dc1fd...7c7 Men hvorfor føler du at du må fortelle svigermoren din om dette? Må jo være en grunn. Jeg forteller ikke min egen mamma engang at nå har datter fått airpods, Mac, penger til lappen eller hva det måtte være. Det blir veldig skrytete Anonymkode: 35758...8c0 16
Flamme Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 Tidene har forandret seg. Det var ikke vanlig å mye bruke penger på nye klær og nytt utstyr til barn før i tiden. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra for deg at du har god råd. Dessverre har ikke pengene gitt deg verken høflighet, intelligens eller empati. Det er så utrolig usmakelig å sitte og snakke negativt om måten svigermor oppdro mannen din på og tro at du vet bedre enn henne hva som var best å gjøre for 30-40 år siden med de mulighetene hennes familie hadde. Dessuten: Du har valgt sønnen hennes, så tydeligvis var jobben hennes mer enn bra nok! Anonymkode: 26166...0a2 Hvor har jeg skrevet at jeg har god råd? Jeg har skrevet at vi har en helt. Synlig inntekt og er en helt vanlig familie. Så her må du lese HI på nytt. det handler om å sette grenser. Hadde du likt om din svigermor fortalte deg hvor du skulle reise på ferie og hva du skulle spise?? Printe ut 7 reiser du skulle velge mellom? Bli sur om du ikke velger noen av de? vi er voksne mennesker som lever våre egne liv. Hun forstår ikke at det koster å ha barn, for hun har alltid prioritert seg selv FØR barna sine. I dagens er det motsatt, barna går først. Anonymkode: dc1fd...7c7 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #19 Skrevet 25. juli 2021 Det jeg lurer på er om barna fikk være med på alle disse fantastiske reisene til svigermor. Eller brukte hun kun det hun måtte på barna, for så å forlate dem hjemme slik at hun kunne få seg en luksusferie? Jeg tenker at svaret på dette spørsmålet vil si mye om din svigermor. Anonymkode: 594ec...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #20 Skrevet 25. juli 2021 Flamme skrev (2 minutter siden): Tidene har forandret seg. Det var ikke vanlig å mye bruke penger på nye klær og nytt utstyr til barn før i tiden. Nei kanskje ikke.. men tidene har forandret seg, og hun henger ikke med. Hun tenker fortsatt at 16 åringen kan Arve min gamle ødelagte mobil, så kan jeg bruke penger på en helt ny til meg selv.. synet hennes på at barn trenger ingenting provoserer meg. Anonymkode: dc1fd...7c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå