Gå til innhold

Hvorfor lages dynetrekk større enn dyna er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt jeg har kjøpt på Kid og Princess de siste årene er litt for lang og vidt. Det var da vitterlig ikke sånn før. 

Why? 

Anonymkode: e6f9a...741

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt jeg har kjøpt på Kid og Princess de siste årene er litt for lang og vidt. Det var da vitterlig ikke sånn før. 

Why? 

Opplevde det på Jysk. Irriterende.

Anonymkode: dc196...e64

AnonymBruker
Skrevet

Dere vet at dynetrekk kommer i forskjellige størrelser?

Og at "standard"-størrelsene er forskjellige fra Norge og f.eks. Sverige. Så standard sengetøy på f.eks. IKEA eller Rusta skiller seg fra den norske "normalen"

Anonymkode: b6af2...62f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte 200 cm dynetrekk på Kid forleden,  kjøper alltid på Kid. Denne gangen er det mye lenger enn vanlig og jeg må sy det kortere 

Anonymkode: fd234...f39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dere vet at dynetrekk kommer i forskjellige størrelser?

Og at "standard"-størrelsene er forskjellige fra Norge og f.eks. Sverige. Så standard sengetøy på f.eks. IKEA eller Rusta skiller seg fra den norske "normalen"

Anonymkode: b6af2...62f

Ja, men det har vel ingenting med dette å gjøre? Jeg har 220-dyner og kjøper sengesett som er 220. De er alltid kanskje fem cm for store. Hvilket gjør at jeg må riste dyna hver dag for å få den kant i kant. Og så krøller den seg lettere inne i dynetrekket. Er jo bare upraktisk? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sier som andre, viktig å være obs på at enkelte produsenter ikke følger standard mål. 

Anonymkode: 2bec9...2bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sier som andre, viktig å være obs på at enkelte produsenter ikke følger standard mål. 

Anonymkode: 2bec9...2bb

Opplever også problemet og det irriterer meg også. Når jeg kjøper en dyne 140x200 og kjøper dynetrekk 140x200 så forventer jeg i grunnen at de passer sammen. Hadde dynetrekk vært "medium" eller "large" merket så kunne jeg skjønt at det ble tull, men sist jeg sjekket var 140 cm lik...140 cm. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fordi dyner varierer i tykkelse.

En tynn sommerdyne med samme lengdemål som en tykk vinterdyne, vil virke som om trekket er større.

Anonymkode: 96c8e...040

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men det har vel ingenting med dette å gjøre? Jeg har 220-dyner og kjøper sengesett som er 220. De er alltid kanskje fem cm for store. Hvilket gjør at jeg må riste dyna hver dag for å få den kant i kant. Og så krøller den seg lettere inne i dynetrekket. Er jo bare upraktisk? 

Den er da ikke 5 cm for lang om du får dyna kant i kant? 

Forøvrig; Vi har 220 av både sommerdyne og vinterdyne. I vinterdyna er det "pølseskinn", i sommerdyna føles selvfølgelig trekket noe for stort. For den er jo 1/4 av tykkelsen. 

Anonymkode: de7a6...260

AnonymBruker
Skrevet

Det er da mye bedre enn om dynetrekket er for lite? 

Anonymkode: 8212e...bdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi dyner varierer i tykkelse.

En tynn sommerdyne med samme lengdemål som en tykk vinterdyne, vil virke som om trekket er større.

Anonymkode: 96c8e...040

Men.. Har både tynn sommerdyne og veldig tjukk vinterdyne og de er fortsatt for store for tjukkasdyner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den er da ikke 5 cm for lang om du får dyna kant i kant? 

Forøvrig; Vi har 220 av både sommerdyne og vinterdyne. I vinterdyna er det "pølseskinn", i sommerdyna føles selvfølgelig trekket noe for stort. For den er jo 1/4 av tykkelsen. 

Anonymkode: de7a6...260

Øverste kant av dyna i kant med dynetrekket, mente jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da mye bedre enn om dynetrekket er for lite? 

Anonymkode: 8212e...bdd

Hørt om passe? De var jo det før. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...