Mustang Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Tråder som omhandler ulike behov, dukker jevnlig opp her. Så kommer kommentarene om at det ikke bare er sex som teller, det er mye annet som er viktig osv. I andre enden av skalaen, sier folk at det bare er å pakke kofferten og komme seg videre. Vel, jeg leste en gang et utsagn som jeg har erfart gjennom livet at stemmer veldig bra. Tenk litt over følgende: Et fungerende sexliv teller 10% i et forhold.Et IKKE-fungerende sexliv teller 90% i et forhold. Således har man rett i at sex ikke er alt, og at det er mye annet i livet som er viktig... men i et forhold betinger det et fungerende sexliv. Det å tro at de resterende 10% i et forhold med ikke-fungerende sexliv skal redde et forhold på sikt, er utopi. Og hva er så et ikke-fungerende sex-liv? I første rekke er det ulike behov som er synderen. Er begge aseksuelle, null problem. Om begge vil ha sex 4 ganger daglig, null problem. En fra hver av disse kategoriene, er dømt til å mislykkes. Sånn er det bare. Jeg snakker ikke her om midlertidige endringer, men om et varig mønster som tenderer i den gale retningen, økende ulikhet. I et forhold uten fungerende sex-liv, er faren stor for at man alltid vil savne og lengte etter noe annet, noe som vil gå utover en selv og partner.. ofte i form av utroskap og/eller store frustrasjoner. Konklusjonen er at det ikke blir hyggelig for noen. Eneste måten er å snakke sammen, med eller uten hjelp, og finne ut om noe kan gjøres. Hvis ikke, er mitt klare råd å komme seg ut... for begges skyld. Vil man, i det eneste livet man har, leve i et forhold med sterke frustrasjoner, savn og lengsler?? Virkelig? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå