AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Ok, lang historie som jeg prøver å gjøre kort. jeg har lenge vært i en venninnegjeng med Toril, Vivian og Tuva. I fjor høst slet jeg veldig med depresjon og ensomhet, og på dette tidspunktet havnet også Toril i er samlivsbrudd. Jeg var der så mye for henne som jeg kunne, men når man sliter selv er det vanskelig å være der for noen 100%.. dette prøvde jeg å forklare til gjengen men de så på meg som en dårlig venn. Aldri hadde de tid til å møte meg heller for å hjelpe meg eller snakke med meg. Til slutt brøt Toril og jeg kontakten helt. Hun sluttet å svare meg osv. jeg flyttet til et nytt sted rundt jul. Har hatt litt kontakt med Vivian, hun sa jeg måtte komme på besøk og burde finne på ting. Vivian er god venn med Toril for et par uker siden slettet jeg Toril fra mine sosiale medier. Brått får jeg opp varsel om at Vivian har tatt skjermbilde av chatten på Snapchat og sletta meg derfra. Hun har også blokket meg på Instagram. er dette kjip oppførsel eller er jeg kjip? Merk at vi er nesten 30 år gamle og småbarnsmødre. Anonymkode: 82e19...12d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 Uff for en dramatikk... Du visste jo at det kom til å bli reaksjoner når du slettet Toril, spesielt når bestevennen hennes er Vivian. Hva med Tuva da, er det deg eller en tredjeperson? Hva tenker dette mennesket om saken? Så takknemlig for at jeg har vett til å holde meg unna slike "gjenger". Anonymkode: e014c...8e3 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Uff for en dramatikk... Du visste jo at det kom til å bli reaksjoner når du slettet Toril, spesielt når bestevennen hennes er Vivian. Hva med Tuva da, er det deg eller en tredjeperson? Hva tenker dette mennesket om saken? Så takknemlig for at jeg har vett til å holde meg unna slike "gjenger". Anonymkode: e014c...8e3 Ja, vsr forberedt på det. Men slettet ikke for å være stygg. Tuva hadde ikke noen stor rolle i dette likevel. jsja greit at ugresset luker ut seg selv Anonymkode: 82e19...12d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 Du er vel ikke så mye bede selv. Lage drama med Torill, slette henne, å så har du snakket om henne til hennes beste venn på chat? Hvorfor skulle Vivian ellers ta skjermbilde og slette deg? Jeg er ikke så fan av folk som baksnakker mine venner, så jeg kunne gjort det samme om noen var så barnslige. Anonymkode: 4ad14...915 5
SoWhat? Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Uff for en dramatikk... Du visste jo at det kom til å bli reaksjoner når du slettet Toril, spesielt når bestevennen hennes er Vivian. Hva med Tuva da, er det deg eller en tredjeperson? Hva tenker dette mennesket om saken? Så takknemlig for at jeg har vett til å holde meg unna slike "gjenger". Anonymkode: e014c...8e3 Hva er det jævla poenget med siste setningen din? "Jeg er så glad for at jeg kan hovere med å si at slike venner har ikke JEG, og slikt drama lager ikke JEG" Det er akkurat det du mente å si. Og vet du hva? At hadde du vært like frekk i trynet mot vennene dine...så ville det nok vært MINST like mye drama der gitt. At du skjuler deg som anonym på forum, gjør deg ikke på noen måte til et bedre menneske. Tvert i mot. At du ikke blir flau av deg selv... 1
SoWhat? Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ok, lang historie som jeg prøver å gjøre kort. jeg har lenge vært i en venninnegjeng med Toril, Vivian og Tuva. I fjor høst slet jeg veldig med depresjon og ensomhet, og på dette tidspunktet havnet også Toril i er samlivsbrudd. Jeg var der så mye for henne som jeg kunne, men når man sliter selv er det vanskelig å være der for noen 100%.. dette prøvde jeg å forklare til gjengen men de så på meg som en dårlig venn. Aldri hadde de tid til å møte meg heller for å hjelpe meg eller snakke med meg. Til slutt brøt Toril og jeg kontakten helt. Hun sluttet å svare meg osv. jeg flyttet til et nytt sted rundt jul. Har hatt litt kontakt med Vivian, hun sa jeg måtte komme på besøk og burde finne på ting. Vivian er god venn med Toril for et par uker siden slettet jeg Toril fra mine sosiale medier. Brått får jeg opp varsel om at Vivian har tatt skjermbilde av chatten på Snapchat og sletta meg derfra. Hun har også blokket meg på Instagram. er dette kjip oppførsel eller er jeg kjip? Merk at vi er nesten 30 år gamle og småbarnsmødre. Anonymkode: 82e19...12d Samlivsbrudd er mer synlig enn depresjon. Selv om du sier fra dessverre. Det var ikke greit å slette Toril, og det er ikke greit at noen sletter deg. Kan dere ikke bare møtes face to face og skvære opp? Venner vokser ikke på trær... Endret 25. juli 2021 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 SoWhat? skrev (2 minutter siden): Hva er det jævla poenget med siste setningen din? "Jeg er så glad for at jeg kan hovere med å si at slike venner har ikke JEG, og slikt drama lager ikke JEG" Det er akkurat det du mente å si. Og vet du hva? At hadde du vært like frekk i trynet mot vennene dine...så ville det nok vært MINST like mye drama der gitt. At du skjuler deg som anonym på forum, gjør deg ikke på noen måte til et bedre menneske. Tvert i mot. At du ikke blir flau av deg selv... Così così.. Calmati. Respira con lo stomaco. Poenget er kanskje at personen er glad for å ikke ha slike dramaqueens som venner. Merkelig at du hisser deg sånn opp pga dette. Kanskje på tide med en pause fra internett? Anonymkode: 11beb...048
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 SoWhat? skrev (5 minutter siden): Hva er det jævla poenget med siste setningen din? "Jeg er så glad for at jeg kan hovere med å si at slike venner har ikke JEG, og slikt drama lager ikke JEG" Det er akkurat det du mente å si. Og vet du hva? At hadde du vært like frekk i trynet mot vennene dine...så ville det nok vært MINST like mye drama der gitt. At du skjuler deg som anonym på forum, gjør deg ikke på noen måte til et bedre menneske. Tvert i mot. At du ikke blir flau av deg selv... Oisann, trenger vel ikke å spør om du følte deg truffet... Hvis du blir så opprørt over et innlegg på kg så er kanskje en pause på sin plass. Anonymkode: e014c...8e3 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 5 minutter siden, SoWhat? said: Hva er det jævla poenget med siste setningen din? "Jeg er så glad for at jeg kan hovere med å si at slike venner har ikke JEG, og slikt drama lager ikke JEG" Det er akkurat det du mente å si. Og vet du hva? At hadde du vært like frekk i trynet mot vennene dine...så ville det nok vært MINST like mye drama der gitt. At du skjuler deg som anonym på forum, gjør deg ikke på noen måte til et bedre menneske. Tvert i mot. At du ikke blir flau av deg selv... Håper du er en av dem som sier ifra når du hører noen som baksnakker andre, Vi trenger flere som står opp for andre! Anonymkode: 6d78e...cbc
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, vsr forberedt på det. Men slettet ikke for å være stygg. Tuva hadde ikke noen stor rolle i dette likevel. jsja greit at ugresset luker ut seg selv Anonymkode: 82e19...12d Det er jo slik at jo eldre vi blir jo mer ser vi "alle" sidene av de vi har vært med og så luker vi ut de som ikke passer inn. Anonymkode: e014c...8e3
Realverdien Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 Kvinner har ikke venner har jeg hørt. Bare bekjente de ikke har kranglet med enda. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 Hvorfor slettet du Torill da? Du kunne jo bare ha begrenset tilgangen hennes til kontoen din!? Anonymkode: b9d0f...4a1 1
SoWhat? Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Håper du er en av dem som sier ifra når du hører noen som baksnakker andre, Vi trenger flere som står opp for andre! Anonymkode: 6d78e...cbc Det er ingen som baksnakker noen til meg. Det skjer ikke. Men jeg overreagerer nok litt iblant. Jeg blir såå lei folk som på sin subtile måte hoverer ovenfor andre. Særlig om den personen har et problem. Menmen..
Cata Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 Skjønner ikke hvor snapchat kom inn i bildet? Selv om du slettet Toril på FB så vet da ikke snap noe om det? Langt mindre Vivian. 1
SoWhat? Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 Realverdien skrev (1 time siden): Kvinner har ikke venner har jeg hørt. Bare bekjente de ikke har kranglet med enda. Er du sikker på det? Jeg syns Øde Nerdrum sa det veldig fint : ingen har irritert meg enda, og jeg har såvidt jeg vet ikke irritert noen. Så nei, vi kjenner hverandre ikke godt nok Det er normalt å irritere. Og bli irritert på andre. Men nordmenn er jo ekstremt konfliktskye, og da tror de en uenighet eller en krangel er verdens undergang! 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 Er ikke så sikker på at det er venninnene dine som er de barnslige i dette forholdet. For å være brutalt ærlig så er det slitsomt å forholde seg til venner som sliter psykisk, spesielt når de forventer at vennene skal være terapeuter (og det mistenker jeg her siden du vil møtes for å snakke). Depresjon er gjerne tilbakevendene, så om dette er noe som har skjedd før er det kanskje allerede lei. Samlivsbrudd er en massiv belastning, jeg forstår godt at de stilte opp for Toril dersom de måtte velge mellom dere to. Beklager, men det er bare sant. Hvis du i tillegg syter og klager over at du får for lite støtte og hun får alt, så er det kanskje ikke så rart at Toril holder seg unna, det er det beste for hennes egen helse. Det der med å slette folk på SoMe har jeg aldri skjønt, man kan da være venner på FB uten å være perlevenner ellers i livet? Å slette henne blir jo en veldig statement fra din side om at her er det over og ut, og hun vil du ikke ha mer med å gjøre. Da tvinger du jo de andre til å ta et standpunkt også, og her har de altså valgt å støtte den venninnen som fremdeles bor samme sted og som de fremdeles har kontakt med. Hvis du nå tenker at her gikk det fort å svingene, så tar du kontakt og sier at dette ble dumme greier, jeg vil gjerne være venn med dere fremdeles, men initiativet må nok komme fra deg. Anonymkode: 99398...3e5
MaleficentAurora Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, lang historie som jeg prøver å gjøre kort. jeg har lenge vært i en venninnegjeng med Toril, Vivian og Tuva. I fjor høst slet jeg veldig med depresjon og ensomhet, og på dette tidspunktet havnet også Toril i er samlivsbrudd. Jeg var der så mye for henne som jeg kunne, men når man sliter selv er det vanskelig å være der for noen 100%.. dette prøvde jeg å forklare til gjengen men de så på meg som en dårlig venn. Aldri hadde de tid til å møte meg heller for å hjelpe meg eller snakke med meg. Til slutt brøt Toril og jeg kontakten helt. Hun sluttet å svare meg osv. jeg flyttet til et nytt sted rundt jul. Har hatt litt kontakt med Vivian, hun sa jeg måtte komme på besøk og burde finne på ting. Vivian er god venn med Toril for et par uker siden slettet jeg Toril fra mine sosiale medier. Brått får jeg opp varsel om at Vivian har tatt skjermbilde av chatten på Snapchat og sletta meg derfra. Hun har også blokket meg på Instagram. er dette kjip oppførsel eller er jeg kjip? Merk at vi er nesten 30 år gamle og småbarnsmødre. Anonymkode: 82e19...12d Du visste hva resultatet ville bli når du brøt kontakten med Toril å fjernet henne fra dine SOME ,og hvordan Vivian ville håndtere det hele. Alt i alt så har dere alle håndtert det på en barnslig måte og hatt alt for god troen på at ingen ville reagerer på avslutningen. Toril valgte å slutte og snakke med deg, du valgte å fjerne henne fra SOME. Vivian som er venn med dere begge to, må så ta et valg om hvem hun vil stå med. Hun velger så Toril med at hun tar screenhots av snapchat samtalen deres , forså blokkere deg. Dette er en typisk 3kant drama i en venninnegjeng og skjer i alle aldersgrupper. 1
Ingvelina87 Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 Jeg sletter alltid folk jeg ikke lenger har kontakt med lenger fra SoMe. Legger ut bilder av barna der osv, det er ikke slikt jeg ønsker folk jeg ikke snakker med skal se. syns det var merkelig av venninnen å slette deg også.
Ingvelina87 Skrevet 25. juli 2021 #19 Skrevet 25. juli 2021 MaleficentAurora skrev (7 timer siden): Du visste hva resultatet ville bli når du brøt kontakten med Toril å fjernet henne fra dine SOME ,og hvordan Vivian ville håndtere det hele. Alt i alt så har dere alle håndtert det på en barnslig måte og hatt alt for god troen på at ingen ville reagerer på avslutningen. Toril valgte å slutte og snakke med deg, du valgte å fjerne henne fra SOME. Vivian som er venn med dere begge to, må så ta et valg om hvem hun vil stå med. Hun velger så Toril med at hun tar screenhots av snapchat samtalen deres , forså blokkere deg. Dette er en typisk 3kant drama i en venninnegjeng og skjer i alle aldersgrupper. Hvorfor må hun ta et valg? Klarer ikke voksne folk være venner selv om en er uvenn med en venn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå