Gå til innhold

12 år gammel jente som har regelmessig menstruasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 12 år, fikk mensen for 3 mnd siden og har regelmessig mensen? Har mensen 6 dager i uken og får mensen igjen neste mnd. Er ikke dette litt uvanlig? Jeg fikk mensen når jeg var 11, jeg hadde uregelmessig og kraftig mensen, helt frem til mensen ble regelmessig når jeg var 15-16 år. 

Anonymkode: 46b13...55c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mensen da jeg var 12, har hatt regelmessig mens hele tiden fra da. Jeg ante ikke at jeg ikke skulle ha hatt det sånn før jeg leste HI.

Anonymkode: 2ddef...032

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Min 12 åring fikk også raskt regelmessig. Hun fikk for ett halvt år siden. Ser det på bindpakkene, hun har uken før meg, så lett å følge med på bindbruken.

Anonymkode: a7fa4...f14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke uvanlig. Jeg hadde regelmessig mensen allerede etter min første menstruasjon. Jeg var også 12 år når jeg fikk det. 

Anonymkode: 54e58...99c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk mensen da jeg var 12, har hatt regelmessig mens hele tiden fra da. Jeg ante ikke at jeg ikke skulle ha hatt det sånn før jeg leste HI.

Står ingenting der om at man IKKE har regelmessig mensen fra begynnelsen av. Det er helt normalt å ha regelmessig og uregelmessig, ingenting uvanlig. 

Anonymkode: 54e58...99c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, begge deler er vanlig. Men den kan også bli uregelmessig selv om den starter regelmessig. For meg var den ganske regelmessig det første halvåret, før den plutselig stoppet i 3 mnd og ble veldig uregelmessig i et års tid. Jeg ble kjempebekymret og snakket med helsesøster (turte ikke snakke med mamma om sånt), og fikk beskjed om at det var helt normalt det også. ;)

Anonymkode: b5215...3af

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

HI? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, begge deler er vanlig. Men den kan også bli uregelmessig selv om den starter regelmessig. For meg var den ganske regelmessig det første halvåret, før den plutselig stoppet i 3 mnd og ble veldig uregelmessig i et års tid. Jeg ble kjempebekymret og snakket med helsesøster (turte ikke snakke med mamma om sånt), og fikk beskjed om at det var helt normalt det også. ;)

Hvorfor var du bekymret? 

Skrevet

Hos meg gikk det et halvt år fra første til andre, jeg var 12,5 år første gang.

Datteren min fikk også da hun var 12,5 år, og var regelmessig fra første gang.

Det er normalt at den er uregelmessig i starten, men det er ikke dermed unormalt at den er regelmessig ;) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor var du bekymret? 

Jeg var redd for at det var noe galt. (Hva som kunne være galt hadde jeg ingen idé om i en alder av 11 år. 😅) Hadde hørt at den kunne være uregelmessig i starten, men visste ikke at den kunne bli det etter å ha vært regelmessig først.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge deler er vanlig. Jeg fikk mensen da jeg var 10 og den var regelmessig helt til jeg ble rundt 14-15, da ble den uregelmessig. 

Anonymkode: b4664...210

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var redd for at det var noe galt. (Hva som kunne være galt hadde jeg ingen idé om i en alder av 11 år. 😅) Hadde hørt at den kunne være uregelmessig i starten, men visste ikke at den kunne bli det etter å ha vært regelmessig først.

😅

Mensens veier er uransakelige.

Anonymkode: d8ac1...803

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt vanlig ut. Fikk også mensen som 12-åring og har hatt det regelmessig siden. Er 35 nå

Anonymkode: 7917c...56d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

HI? 

HI står for "Hovedinnlegg" dvs. det første innlegget, som starter tråden. TS betyr "trådstarter", og i denne tråden er det deg. 🙂

Jeg fikk første mens som 12 1/2-åring og den var regelmessig. Men så hadde jeg akutt sykdom som gjorde at jeg var veldig dårlig og mistet mye vekt, og da var mensen helt borte noen måneder. Etterhvert som jeg ble bedre, fikk jeg mensen tilbake.

Datteren min var på samme alder da hun fikk mensen, og den har vært regelmessig også hos henne.

Det er altså helt normalt å ha regelmessig mens helt fra starten, men det er ikke uvanlig at den også kan være uregelmessig. Ting går gjerne litt i rykk og napp for mange i tenårene, mens hos andre er det mer jevnt.

Anonymkode: a58b0...300

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er normalt å få regelmessig mens med én gang også. Grunnen til fokuset på at det er normalt med uregelmessig, er vel bare at man ikke skal bli bekymra fordi den ikke er regelmessig. Jeg fikk ganske regelmessig mens fra første stund, så vidt jeg husker. Mens noen får det aldri. Begge deler er normalt.

Skrevet

Det er like normalt som det er unormalt - selv har jeg hatt regelmessig mens fra første gang jeg fikk den (med unntak av graviditet og spiral) - mens andre ikke får regelmessig mens noengang.

Skrevet

Fikk mens som 11 åring og har kunnet stille klokka etter mens siden den første. Så det er nok kanskje ikke normen, men det er nok ikke uvanlig heller 😀 søstra mi er helt motsatt- så uregelmessig som man får det. Hun har mer tid med mensen enn hun har uten om hun ikke bruker hormonprevensjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk min første mens som tre måneder før jeg fylte 9 år, og den var ganske regelmessig fra første gang. 

Anonymkode: 4875e...606

AnonymBruker
Skrevet

Min datter har hatt regelmessig mens siden hun fikk den som 10åring

Anonymkode: 7c845...356

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...