AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #21 Skrevet 25. juli 2021 Jeg har kjøpt Leander matty og må si at jeg er veldig fornøyd. Kjøpte dog på salg for en liten stund siden da barnashus hadde 30% på alle stellematter så betalte 699. Vet ikke om jeg hadde kjøpt for full pris, men går jo an å følge med på tilbud. Veldig greit at den er vanntett, lett å vaske av og praktisk. Så jeg er fornøyd med kjøpet! Anonymkode: b5aeb...643
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #22 Skrevet 26. juli 2021 Jeg er veldig fornøyd med kjøpet. Den er tung og solid, så selv om storesøster napper og drar, så ligger den stødig. Den er vannavstøtende, så søl er ikke noe problem. Den har fint design og kan lagres stående siden den er fast og hard. Jeg synes dog ikke den er verd prisen. Den er alt for dyr! Likevel ville jeg helt klart kjøpt den på ny. Anonymkode: ad7e6...711
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #23 Skrevet 26. juli 2021 Mulig jeg bare er dum, men jeg har lest så mye bra om den at jeg tar sjansen. Vil helst unngå så innmari mye engangs (som f.eks tisselaken for hvert skift) og synes det virker helt suverent at man bare kan vaske av den. Synes også det virker kjekt at den visstnok er litt stiv og tykk derfor egner seg fint til å stelle på flisgulv dersom vi får behov for det. (Ikke reklame, kun et tips: Babycare.no har 20% rabatt med kode SOMMER20 nå, den fungerte dessverre ikke på den grå som var rimeligst (men da måtte man uansett betalt frakt) mens den i Cappucino ble rabattert og med gratis frakt med koden). Anonymkode: 0faf2...755
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #24 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Til nestemann kommer vi til å kjøpe en matte i vannavstøtende materiale. 👍 Anonymkode: f2988...3d5 Helt enig, men det finnes utallige slike matter i vannavstøtende materiale som er MYE rimeligere og like gode som de fra Matty. Anonymkode: fc5f5...022 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #25 Skrevet 26. juli 2021 Vi har bare brukt håndklær vi. Fungerer helt supert. Anonymkode: ac18f...2c7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #26 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nå vet jeg ikke om det finnes billigere alternativ i samme materiale, men hvis ikke, så ville jeg absolutt sagt at den er verdt det. Her kjøpte vi en helt vanlig stellematte, med trekk i bomull og selve matten i skumgummi, og det er virkelig helt ubrukelig! Babyen tisser, bæsjer og gulper mye utover stellebordet de første månedene. Når den blir litt eldre, kan den fortsatt også ha uhell, selv om det ikke er like hyppig. Skumgummi og bomull er ikke vanntett, så skumgummien ble stygg, og sikkert full av bakterier. Den kan ikke puttes i vaskemaskinen. Det fulgte kun med ett trekk, så det måtte vaskes hele tiden, og var i tillegg ikke lett å få på matten igjen. Vi hadde håndkle utenpå matten, men hvis det var mye tiss ellers bæsj, så gikk det gjennom uansett. I tillegg vasket vi håndklær hele tiden. En stellematte i vannavstøtende materiale, som er lett å vaske av, sparer deg for masse jobb og frustrasjon, og kan også arves videre. Vi kommer til å kaste vår stellematte når gutten vår ikke bruker stellebord lenger, for ingen bør arve en matte som har tatt opp så mye av hans kroppsvæsker. Til nestemann kommer vi til å kjøpe en matte i vannavstøtende materiale. 👍 Anonymkode: f2988...3d5 Har samme erfaring. Ville absolutt ikke legge for mye penger i stellematte da jeg var gravid, så ikke poenget, men elsker å stelle hos venninna mi som har den matta. I tillegg til at det er mye mer praktisk ved søl liker jeg også at matten er litt fast. For de aller minste ville jeg nok brukt et håndkle eller lignende oppå, for å gjøre det mykere, men etter hvert som barnet blir større og sitter/står på stellematten så er det kjempedeilig at den er relativt fast og ikke så myk som andre matter. Vi brukte forresten stellematte helt til eldste var godt over 2 år. Var lettere å skifte klær, stelle hår og bleier på matten enn å bøye seg ned på gulvet så lenge barnet ikke var langt nok til å nå opp til vask og benk selv. ☺️ Så sammenlignet med f.eks. babynest, babygym og annet utstyr så har stellematte en relativt lang brukstid. Men når det er sagt så har vi ikke lidd noen nød med vanlig matte heller. Har man ikke råd/lyst til å prioritere pengene der er det ingenting direkte galt med å velge noe annet heller. Anonymkode: ef5a0...e10
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #27 Skrevet 26. juli 2021 Jeg hadde bare kjøpt en billig en, det funker fint å legg en håndduk over og om det skulle komme noe søl så bytter man bare håndduken. Synes de mattene der e overpriset og alle andre trekker til seg alt av væsker så.. Anonymkode: 8fe53...3c8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #28 Skrevet 26. juli 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Mulig jeg bare er dum, men jeg har lest så mye bra om den at jeg tar sjansen. Vil helst unngå så innmari mye engangs (som f.eks tisselaken for hvert skift) og synes det virker helt suverent at man bare kan vaske av den. Synes også det virker kjekt at den visstnok er litt stiv og tykk derfor egner seg fint til å stelle på flisgulv dersom vi får behov for det. (Ikke reklame, kun et tips: Babycare.no har 20% rabatt med kode SOMMER20 nå, den fungerte dessverre ikke på den grå som var rimeligst (men da måtte man uansett betalt frakt) mens den i Cappucino ble rabattert og med gratis frakt med koden). Anonymkode: 0faf2...755 Altså, vi har stellematte fra ikea til 70 kr som kan spyles i dusjen. Vi pleier å ha noe oppå den, men det er de samme gulpeklutene i bomull som vi kjøpte for å ha gulpekluter. Sikkert fint å ha den matte, men man klarer seg helt fint uten, også uten å bruke mye engangsutstyr Anonymkode: 8d5cb...148 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #29 Skrevet 26. juli 2021 Ja, jeg synes den er verdt det. Har brukt den i 3,5 år og den er like fin. Anonymkode: fdb14...89d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #30 Skrevet 27. juli 2021 Har hatt den vanntette fra Ikea og vært veldig fornøyd med den. https://www.ikea.com/no/no/p/vaedra-stellematte-80226137/ Har flere trekk å bytte med. Men med to babyer som konsekvent har tisset når vi har tatt av bleien fant vi fort ut at engangsunderlag under rompen var et must. Vi har latt bleien ligge åpen, men de har ventet til vi har tatt den helt bort, eller aller helst etter at de er ferdig, vasket før de tisset. Anonymkode: 6bdce...716
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #31 Skrevet 27. juli 2021 Veldig fine farger på de, så om du er influencer av noe slag, eller tar mye bilder av barnerommet og ting skal se fint ut , da er det kanskje verdt det. Eller vil ha fine bilder til albumet av barnet. Men ellers, om du skal bruke det kun som stellematte, og den ikke trenger å se fin ut, hadde jeg nok brukt pengene på noe annet. Jeg har en til 70kr, og den varte også i 3 år. Så lenge den er vanntett så går det meste fint. Anonymkode: 23252...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå