AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Ser at disse er veldig populære, og beskrivelsen av produktet gjør meg fristet til å kjøpe. Samtidig lurer jeg på om det virkelig er verdt å kjøpe en så dyr stellematte. Omtrent det dobbelte av andre typer. Den ligger til rundt 1000 kr. Noen som har denne, og som kan svare på om produktet sto til forventningene og er verdt sin høye pris? Anonymkode: 81dd1...e67
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 Nei. Babyen skal ligge der to minutter mens man skifter bleie. Det kan man gjøre hvor som helst, på en håndduk på gulvet om man så vil. Dyre stellematter er helt unødvendig og bortkastede penger. Anonymkode: c7032...790 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 Ekstremt overpriset og gjør ikke noe en annen stellematte gjør. Anonymkode: 44bfd...0e5 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 Nå vet jeg ikke om det finnes billigere alternativ i samme materiale, men hvis ikke, så ville jeg absolutt sagt at den er verdt det. Her kjøpte vi en helt vanlig stellematte, med trekk i bomull og selve matten i skumgummi, og det er virkelig helt ubrukelig! Babyen tisser, bæsjer og gulper mye utover stellebordet de første månedene. Når den blir litt eldre, kan den fortsatt også ha uhell, selv om det ikke er like hyppig. Skumgummi og bomull er ikke vanntett, så skumgummien ble stygg, og sikkert full av bakterier. Den kan ikke puttes i vaskemaskinen. Det fulgte kun med ett trekk, så det måtte vaskes hele tiden, og var i tillegg ikke lett å få på matten igjen. Vi hadde håndkle utenpå matten, men hvis det var mye tiss ellers bæsj, så gikk det gjennom uansett. I tillegg vasket vi håndklær hele tiden. En stellematte i vannavstøtende materiale, som er lett å vaske av, sparer deg for masse jobb og frustrasjon, og kan også arves videre. Vi kommer til å kaste vår stellematte når gutten vår ikke bruker stellebord lenger, for ingen bør arve en matte som har tatt opp så mye av hans kroppsvæsker. Til nestemann kommer vi til å kjøpe en matte i vannavstøtende materiale. 👍 Anonymkode: f2988...3d5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 Synes ikke det er spesielt dyrt. Det er ikke som små at det er kostbart med barn. Blir bare dyrere og dyrere. Så man bør absolutt ha råd til 1000kr for en stellematte. Anonymkode: 6d0d3...b79
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes ikke det er spesielt dyrt. Det er ikke som små at det er kostbart med barn. Blir bare dyrere og dyrere. Så man bør absolutt ha råd til 1000kr for en stellematte. Anonymkode: 6d0d3...b79 For en merkelig ting å si. Så fordi barn blir dyrere og dyrere så bør man bruke 1000 kr på en stellematte? Det er veldig mye annet man kan bruke 1000 kr på, til barnet. Anonymkode: 2cca7...f79 19
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 Aner ikke hva det er, og har selv 2 barn. Vi har en billig stellematte fra IKEA, med et håndkle oppå. Aldri hatt uhell på stellebordet, verken med tiss, bæsj eller gulp. Men hadde vi hatt det så bytter vi håndkle og tørker av matta, som er glatt og vaskbar. Når babyene mine har vært 6-8 mnd har jeg sluttet å bruke stellebordet uansett. Skifter bleie på et håndkle i sofa, seng, gulv.. alle andre steder enn stellebord og stellematte. Ser altså ikke poenget i å bruke penger på det, om du må vri på krona. Anonymkode: 26e47...5e9 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 Vi har ei to-åring som fortsatt foretrekker å skifte bleie på stellebordet 😅 den vi har er en i skumgummi som har fått mye tiss og noe bæsj på seg opp igjennom, og det går ikke an å vaske den. Kommer nok til å bare kjøpe et nytt trekk til den for nestemann, men skulle egentlig ønske at jeg hadde en som denne eller den som Leander i silikon, som kan vaskes av og arves videre. Liker ikke produkter som har så kort levetid som den vi har. Anonymkode: 5ea8a...236 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Ser at disse er veldig populære, og beskrivelsen av produktet gjør meg fristet til å kjøpe. Samtidig lurer jeg på om det virkelig er verdt å kjøpe en så dyr stellematte. Omtrent det dobbelte av andre typer. Den ligger til rundt 1000 kr. Noen som har denne, og som kan svare på om produktet sto til forventningene og er verdt sin høye pris? Anonymkode: 81dd1...e67 2 hours ago, AnonymBruker said: Nå vet jeg ikke om det finnes billigere alternativ i samme materiale, men hvis ikke, så ville jeg absolutt sagt at den er verdt det. Her kjøpte vi en helt vanlig stellematte, med trekk i bomull og selve matten i skumgummi, og det er virkelig helt ubrukelig! Babyen tisser, bæsjer og gulper mye utover stellebordet de første månedene. Når den blir litt eldre, kan den fortsatt også ha uhell, selv om det ikke er like hyppig. Skumgummi og bomull er ikke vanntett, så skumgummien ble stygg, og sikkert full av bakterier. Den kan ikke puttes i vaskemaskinen. Det fulgte kun med ett trekk, så det måtte vaskes hele tiden, og var i tillegg ikke lett å få på matten igjen. Vi hadde håndkle utenpå matten, men hvis det var mye tiss ellers bæsj, så gikk det gjennom uansett. I tillegg vasket vi håndklær hele tiden. En stellematte i vannavstøtende materiale, som er lett å vaske av, sparer deg for masse jobb og frustrasjon, og kan også arves videre. Vi kommer til å kaste vår stellematte når gutten vår ikke bruker stellebord lenger, for ingen bør arve en matte som har tatt opp så mye av hans kroppsvæsker. Til nestemann kommer vi til å kjøpe en matte i vannavstøtende materiale. 👍 Anonymkode: f2988...3d5 Vi har 2 vannavstøtende stellematter fra IKEA. Kosta 70 kr pr stk. Anonymkode: 8d5cb...148 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi har 2 vannavstøtende stellematter fra IKEA. Kosta 70 kr pr stk. Anonymkode: 8d5cb...148 Da er nok det et godt alternativ. Der vi handlet var det bare de i skumgummi med bomullstrekk å få tak i, og de anbefaler jeg absolutt ikke videre. Anonymkode: f2988...3d5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 Vi har vanntett greie fra ikea, billig og praktisk. Med første brukte vi en slik i skumgummi. Trekket var vannavstøtende og kunne vaskes og vi la et tisselaken der baby ligger under trekket, så skumgummmien ble ikke skitten. Nå bruker vi den på hytta, kjøpte ny fra Ikea fordi den passet ikke på stellebordet. Anonymkode: 1b87c...eea 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå vet jeg ikke om det finnes billigere alternativ i samme materiale, men hvis ikke, så ville jeg absolutt sagt at den er verdt det. Her kjøpte vi en helt vanlig stellematte, med trekk i bomull og selve matten i skumgummi, og det er virkelig helt ubrukelig! Babyen tisser, bæsjer og gulper mye utover stellebordet de første månedene. Når den blir litt eldre, kan den fortsatt også ha uhell, selv om det ikke er like hyppig. Skumgummi og bomull er ikke vanntett, så skumgummien ble stygg, og sikkert full av bakterier. Den kan ikke puttes i vaskemaskinen. Det fulgte kun med ett trekk, så det måtte vaskes hele tiden, og var i tillegg ikke lett å få på matten igjen. Vi hadde håndkle utenpå matten, men hvis det var mye tiss ellers bæsj, så gikk det gjennom uansett. I tillegg vasket vi håndklær hele tiden. En stellematte i vannavstøtende materiale, som er lett å vaske av, sparer deg for masse jobb og frustrasjon, og kan også arves videre. Vi kommer til å kaste vår stellematte når gutten vår ikke bruker stellebord lenger, for ingen bør arve en matte som har tatt opp så mye av hans kroppsvæsker. Til nestemann kommer vi til å kjøpe en matte i vannavstøtende materiale. 👍 Anonymkode: f2988...3d5 Jammen, hæ?? Man har davel noe over stellematten? Tisselaken, typ engangs man får kjøpt på Apoteket, eller en handduk? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 1d2bb...17f 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jammen, hæ?? Man har davel noe over stellematten? Tisselaken, typ engangs man får kjøpt på Apoteket, eller en handduk? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 1d2bb...17f AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå vet jeg ikke om det finnes billigere alternativ i samme materiale, men hvis ikke, så ville jeg absolutt sagt at den er verdt det. Her kjøpte vi en helt vanlig stellematte, med trekk i bomull og selve matten i skumgummi, og det er virkelig helt ubrukelig! Babyen tisser, bæsjer og gulper mye utover stellebordet de første månedene. Når den blir litt eldre, kan den fortsatt også ha uhell, selv om det ikke er like hyppig. Skumgummi og bomull er ikke vanntett, så skumgummien ble stygg, og sikkert full av bakterier. Den kan ikke puttes i vaskemaskinen. Det fulgte kun med ett trekk, så det måtte vaskes hele tiden, og var i tillegg ikke lett å få på matten igjen. Vi hadde håndkle utenpå matten, men hvis det var mye tiss ellers bæsj, så gikk det gjennom uansett. I tillegg vasket vi håndklær hele tiden. En stellematte i vannavstøtende materiale, som er lett å vaske av, sparer deg for masse jobb og frustrasjon, og kan også arves videre. Vi kommer til å kaste vår stellematte når gutten vår ikke bruker stellebord lenger, for ingen bør arve en matte som har tatt opp så mye av hans kroppsvæsker. Til nestemann kommer vi til å kjøpe en matte i vannavstøtende materiale. 👍 Anonymkode: f2988...3d5 Les igjen. Anonymkode: f2988...3d5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 Har både Leander matty og en fra CEBA. Begge er vannavstøtende og kan tørkes av. Den fra Leander er tung og noe hardere å ligge på. Får tre matter fra CEBA til prisen av Leander. Er fornøyd med begge. Synes egentlig ikke Leander matty er særlig spesiell, men den har fint design og vil nok vare lenger enn andre matter. Velger du en matte som ikke kan tørkes av, bør den beskyttes med tisselaken av noe slag. Anonymkode: 7e2c1...db8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 Vi arva ei stellematte fra ikea i plast med oppblåsbare kanter og kjøpt en i skumgummi med plasttrekk utenpå fra ikea, har ikke savna noe mer og er ikke der jeg ville brukt mye penger. Bruker begge med et håndkle oppå. Enkle å vaske av hvis det skulle skje uhell og er fremdeles like fine og i bruk med barn nr 2. Jeg har mye jeg har brukt penger på som vi strengt tatt ikke hadde trengt, bare fordi det er pent/mer behagelig/mer praktisk/«kjekt å ha», men akkurat her ville jeg bare tatt en tur på ikea. Anonymkode: 8feed...dc6 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 Fordelen med den er at den tåler mye Vi har også latt lille ligge på den i dusjen, da den tåler vann Anonymkode: 8933b...780 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 Jeg har tenkt å kjøpe Matty, må innrømme at jeg bruker unnskyldningen om at jeg kan selge videre for å kunne unne meg å handle dyrere design ting og klær som jeg faller for, ser flere selge brukt Matty videre på finn til 700-800,- 🙈 også er det jo mer miljøvennlig å handle design/kvalitet og selge videre enn å handle billige greier som går i søpla? Anonymkode: a9b76...864 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 Jeg trodde jeg måtte ha alle disse dyre populære tingene da jeg fikk baby. Tror jeg brukte oppimot 80 000kr på dill til baby. Jeg blir matt av alt jeg trodde jeg måtte ha, bla. av å lese tråder her inne. Når det ikke lenger var i bruk solgte jeg rubbel og bit. Neste baby blir det oppblåsbar Ikea stellematte med håndkle. Og en nøktern forståelse om hva som er viktig, og hvor kort tid man egentlig bruker det. Et lite tips fra meg. Anonymkode: 52018...2ae 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #19 Skrevet 25. juli 2021 Jeg kjøpte den og kjempe fornøyd. Vår baby gulpet masse og bæsjet oppetter ryggen mange ganger om dagen i flere mnd. Da ble det masse klin. Var veldig praktisk å kunne vaske av matta på null komma niks. Men det er første barnet så jeg har aldri prøve noen annen type da. Betalte «bare» 700kr pga tilbud Anonymkode: 0e20b...184
Eske Skrevet 25. juli 2021 #20 Skrevet 25. juli 2021 (endret) *feil tråd* Endret 25. juli 2021 av Eske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå