Gå til innhold

Kan 6-åringen være alene hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville dere latt 6-åringen være alene hjemme 15-20 minutter hvis dere var i nærheten? 

Anonymkode: c2c96...92a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: e5377...799

AnonymBruker
Skrevet

For mine har det gått gelt fint, men nå er jo barn forskjellige.

Anonymkode: 1f506...54f

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi begynte med kjappe turer i butikken da hun var 5,5 år (født seint på året, hadde begynt på skolen). Hun ville det selv, og hun har alltid vært fornuftig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på barnet. Begge mine jenter kunne fint hvert hjemme et slikt tidsrom på den alderen. Men nevøene til jentene ville jeg ikke funnet på å latt bli alene- ikke fem minutt engang😅

Anonymkode: 171e8...149

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min gutt ville klart det uten problem. Han har klokke han kan ringe med hvis han vil

Anonymkode: 52c64...b44

Skrevet

Ja, hvis barnet selv synes det er greit.

AnonymBruker
Skrevet

Null problem, det gjorde vi da barnet vårt var 4. Startet med å være hos naboen, hvor døra stod åpen, og han visste han kunne komme etter hvis han ville. Etter hvert som vi erfarte at det gikk bra så utvidet vi hvor lenge og hvor langt unna vi kunne være. Men var ikke lenger unna enn at han kunne nå oss på 1 minutt (og vi kunne se huset) før han klarte å bruke en telefon.

Anonymkode: afc6c...cf8

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi begynte med det rett etter skolestart. 

Men kjørte ikke avgårde, spaserte en kort tur i nabolaget. 

Han synes det er greit sålenge han får bruke IPaden. 

Anonymkode: f670d...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 2a48a...76c

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men det er fordi min unge er husredd og hadde fått panikk. Naboungen er ikke redd, men han er en drittunge som kunne funnet på å prøve å lage mat og brenne ned huset, åpne døra så hunden stakk ut, søle utover og generelt ødelegge alt han er nær. Så. e inger kan heller ikke være alene.

Hadde glatt latt en 6-åring som ikke var redd, og ikke var destruktiv eller upålitelig, være alene hjemme.

Anonymkode: ed620...4fd

AnonymBruker
Skrevet

Ikke min 6-åring. Han var altfor upålitelig, impulsiv og rampete i den alderen. Kunne funnet på hva som helst. Det minste han ville gjort var å rane godte-skapet og forsyne seg av alt der. 

Så kunne han funnet på å gå hjemmefra uten å fortelle noen hvor, og latt døren stå på vid vegg bak seg.

Nei. Han fikk ikke være hjemme alene før han var rundt 11. Da dro vi (mor og far) i butikken, og var borte 20 minutter. Det gikk bra da. Men det var først da han var gammel nok til å holde løfter, ta i mot beskjeder og ikke finne på tull. (han hadde adhd, dette spiller selvsagt inn på impulskontrollen hans)

Anonymkode: d7c1f...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...