Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snur henne tilbake på ryggen natten lang, eller ligger og holder igjen så hun ikke får snudd seg. Ødelegger veldig for nattesøvnen til oss begge :( Hun klarer ikke å snu seg tilbake på ryggen. 
Jeg har mistet et søsken i krybbedød, så jeg har veldig angst for å la babyen sove på magen. Har dere tips? 

Anonymkode: 30903...d25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bygge opp sidene så det er vanskelig for henne å snu seg.

Kondolerer med tapet. :hjerte:

Anonymkode: d2e07...cee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nattpose med eller uten seler. 

Anonymkode: 8a4ef...620

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan bygge opp sidene så det er vanskelig for henne å snu seg.

Kondolerer med tapet. :hjerte:

Med hva tenker du?  Man skal jo ikke ha noe annet i senga enn baby og evnt lett dyne. 

Ts- bruker du nattpose? Jeg ville ikke brukt nattpose med seler eller tyngde eller noe sånt, men vanlig nattpose kan jo hjelpe til at baby ikke får snudd seg like lett. 

Ellers selv om hun kanskje ikke snur seg fra mag til rygg helt ennå er hun mest sannsynlig sterk nok til å ikke bli liggende fast med ansiktet ned i madrassen :). Bruker hun smokk? Godt ventilert bunn i senga? 

Anonymkode: 8cd61...2e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med hva tenker du?  Man skal jo ikke ha noe annet i senga enn baby og evnt lett dyne. 

Ts- bruker du nattpose? Jeg ville ikke brukt nattpose med seler eller tyngde eller noe sånt, men vanlig nattpose kan jo hjelpe til at baby ikke får snudd seg like lett. 

Ellers selv om hun kanskje ikke snur seg fra mag til rygg helt ennå er hun mest sannsynlig sterk nok til å ikke bli liggende fast med ansiktet ned i madrassen :). Bruker hun smokk? Godt ventilert bunn i senga? 

https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/sengetilbehor/dyner-puter/doomoo-basics-sleep?gclid=Cj0KCQjwl_SHBhCQARIsAFIFRVWPcfmpSrqck-GJVD5m6RPUBlOO4rtO4h8kp0h8qYjtx9MhN_Iew1MaAiJ_EALw_wcB

Finnes mange alternativer som ikke er til fare for baby. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en dings hvor det var 2 skumgummi puter (to forhøyede trekanter) med en gummistrikk mellom (som lå under barnet. Disse to «putene» var såpass høye at barnet ble stoppet i snuoperasjonen sin). Nattesøvnen reddet for alle parter. 

Anonymkode: 144c8...cd1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

👆🏻 En slik ja 😅

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kjøpte en dings hvor det var 2 skumgummi puter (to forhøyede trekanter) med en gummistrikk mellom (som lå under barnet. Disse to «putene» var såpass høye at barnet ble stoppet i snuoperasjonen sin). Nattesøvnen reddet for alle parter. 

AnonymBruker
Skrevet

Nattpose og Aerosleep overmadrass + laken!! Anbefaler det til alle. Brukt overmadrassen til mine 2 babyer og det føles helt trygt. Jeg er også veldig redd for slikt. 

Om du ikke vet hva det er så er det en overmadrass som man kan puste helt fritt nedi. Du kan prøve det selv. De har dem på babyshop og f.eks lilleprinsen.no. Ikke kjøp en kopi, kjøp Aerosleep!

Anbefaler ikke oppbyggingsputer og seler! Det blir bare verre når babyen bli så sterk at hen snur seg uansett. Min ble helt vrengt i selene da han snudde seg selv om han var låst.

Anonymkode: cab6d...dbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff, så leit med søslenet ditt :( Forstår godt at du er engstelig. Hadde ikke kjøpt allslags puter og greier. Det tryggeste er baby alene i sprinkelseng uten noe dill! Mye farligere om baby snur seg og havner oppi putegreiene enn om hun snur seg i tom seng.

Anonymkode: cfec2...cb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Nattpose og Aerosleep overmadrass + laken!! Anbefaler det til alle. Brukt overmadrassen til mine 2 babyer og det føles helt trygt. Jeg er også veldig redd for slikt. 

Om du ikke vet hva det er så er det en overmadrass som man kan puste helt fritt nedi. Du kan prøve det selv. De har dem på babyshop og f.eks lilleprinsen.no. Ikke kjøp en kopi, kjøp Aerosleep!

Anbefaler ikke oppbyggingsputer og seler! Det blir bare verre når babyen bli så sterk at hen snur seg uansett. Min ble helt vrengt i selene da han snudde seg selv om han var låst.

Anonymkode: cab6d...dbd

Enig i å unngå dill som puter og seler, men ville droppa sånn aeromove ogdå, man kan jo like greit bare ikke bruke overmadrass.  Babymadrasser puster generelt godt uansett, så ikke vits med ekstra lag. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rullet to håndklær til avlange pølser og la dem på hver side under madrassen slik at babyen lå nedi med forhøyede kanter på sidene. Da klarte ikke baby å snu seg for det var for tungt, han bare rullet tilbake på rygg😅 

Jeg har aerosleep og sovepose også, føler meg mye tryggere da. 

Anonymkode: 300e5...357

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig i å unngå dill som puter og seler, men ville droppa sånn aeromove ogdå, man kan jo like greit bare ikke bruke overmadrass.  Babymadrasser puster generelt godt uansett, så ikke vits med ekstra lag. :)

Tror kanskje ikke du har vært borti en aerosleep-madrass hvis du mener det ikke er vits med et ekstra lag..

Anonymkode: 76ef0...e11

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Disse skal ikke brukes når baby klarer å snu seg selv. Det står i bruksanvisningen 😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bra å forebygge. Gikk rett inn og bestilte slik overmadrass og tilhørende laken nå jeg fra tips her, fikk helt panikk. Min baby snur seg ikke enda,men sover urolig pga er livredd det skal skje plutselig en natt.

Leste likevel at når baby klarer snu seg selv er de mest sannsynlig i stand til å legge seg riktig med hodet. 

Men hvorfor ikke bare kjøre 100% sikkerhet, de overmadrassene er jo en fantastisk oppfinnelse!! Da kan alle sove trygt, for bare noen hundrelapper.

Anonymkode: 5d783...a3f

AnonymBruker
Skrevet

Ser at mange sier de ikke ville brukt nattpose med sele. Det brukte vi, og det var helt trygt! Baby fikk snudd seg til siden, men ikke helt rundt. Vi prøvde alt annet først, men det er det eneste som har virka her.

Posen sitter fast rundt armene, så ingen fare for at den kommer over hodet - det eneste du skal være obs på er at posen også fungerer som et varmebeskyttende lag, så det er ikke sikkert du trenger dyne i tillegg. Vi brukte lenge bare pysj, pose og pledd. Nå bruker vi bare pose og en tynn dyne. Barnet er 2 år. Vi tok av selene da han kunne snu seg over på ryggen igjen uten hjelp 😊 

Det reddet oss!

Anonymkode: fde39...942

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Tror kanskje ikke du har vært borti en aerosleep-madrass hvis du mener det ikke er vits med et ekstra lag..

Jo, det har jeg, jeg var i butikken og skulle kjøpe også, men ble verken overbevist eller imponert av de, og det er heller ikke noe lub eller andre anbefaler spesielt 🤷 Det viktigste er at man har en, ny, fast og ventilerende madrass :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, det har jeg, jeg var i butikken og skulle kjøpe også, men ble verken overbevist eller imponert av de, og det er heller ikke noe lub eller andre anbefaler spesielt 🤷 Det viktigste er at man har en, ny, fast og ventilerende madrass :)

Tror LUB er interessert i å gi råd som kan passe for alle (spesielt økonomisk..), slik at ikke de støtter opp bare ett merke. Mest sannsynlig går det bra med vanlig madrass, men hvis jeg trykker ned fjeset mitt i min egen nye og faste madrass og i aerosleep, så er det det stor forskjell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...