Gjest Gjest Skrevet 17. september 2005 #1 Skrevet 17. september 2005 Hva gjør jeg? Har så forferdelig vondt at jeg halter og tåen er helt rød og det er en myk klump som dekker over litt av neglen. Har smurt på bacimycin og tatt plaster rundt og tatt foten i grønnsåpe, men det føles ikke noe bedre i det hele tatt. Noen ideer?
jordbær Skrevet 17. september 2005 #2 Skrevet 17. september 2005 Tea tree oil pleier å hjelpe meg. Hvis ikke bør du kontakte lege.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2005 #3 Skrevet 17. september 2005 Jod funker på meg, men det er ikke noe behagelig. Pass på at du ikke får blodforgiftning, se opp får røde streker som følger blodårene.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2005 #4 Skrevet 17. september 2005 Jod funker på meg, men det er ikke noe behagelig. Pass på at du ikke får blodforgiftning, se opp får røde streker som følger blodårene. ← Oioi, det høres vondt ut med jod! Veldig vondt. Kan ikke ha på meg sko mer nå, takler det ikke, men har nå presset og presset på siden av og til i gulvet for å prøve å få sprukket verkbyllen inni der. Hva er det dette kommer av?
jordbær Skrevet 18. september 2005 #5 Skrevet 18. september 2005 F.eks. for trange sko og for lange negler.. ev. negler som er klipt feil..
Brunhilde Skrevet 18. september 2005 #6 Skrevet 18. september 2005 Ta en tur til legen! I mellomtiden kan du bade i grønnsåpevann og smøre med Brulidine salve. Lykke til! (15 åringen her måtte kutte bort siden på neglen fordi vi ventet for lenge med å oppsøke lege - det var IKKE godt, kan du si!)
fluesopp Skrevet 18. september 2005 #7 Skrevet 18. september 2005 Jeg bruker altid grønnsåpe når jeg har slike problemer. Jeg bruker også noe som kalles for kongesalve, men er ikke sikker på om den er å få kjøpt lengere. Og når jeg dro til legen sa han at det eneste å gjøre ver å stikke hull på det og klemme ut den grønne betennelse guggen. Au au au :cry:
Mini_me Skrevet 18. september 2005 #8 Skrevet 18. september 2005 det finnes en reseptbelagt salve for neglerotbetennelse, fucidin.... En annen ting som virker er å bruke en liten nål, og stikke ned i betennelsen, slik at verken kommer ut. Det lindrer i alle fall smertene.... Bør jo være en ren nål da....
Gjest Bente Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Neglrotbetennelse og inngrodd negl som sønnen din på 15 har, er ikke det samme. Har hatt ingrodd negl på tærne nesten 10 ganger, da neglen på siden vokser til siden istedet for oppover. Eneste måten å bli kvitt dette på er å fjerne en liten del av neglen, kirurgisk. Har utført dette på utallige ulike måter, bl.a.: - klippe vekk bare neglen (kan gjøres selv eller hos lege, er ganske vondt) - få vekk hele roten i tillegg til neglen, må utføres hos lege (ikke vondt, får jo bedøvelse) - Kan også få vekk hele roten uten å klippe i huden, da legen går innunder huden og får vekk roten (beste måten å gjøre det på, hindrer arr) Har også vært borti en del dårlige kirurger, har bl.a. en negl som vokser rett oppover da en kirurg i fr.stad vred den istedetfor å fjerne den. Takk Dr. Barbari. Sitter i skrivende stund med en neglrotbetennelse i høyre ringefinger, noe som er EKSTREMT vondt. Fingern vokste seg til det dobbelte med en byll på toppen. Har en rød stripe nedover hånden som visstnok skal gå bort av seg selv, så stoler på det. Tips: Kom deg til lege, ikke sov med noe sånt, det er uutholdelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå