AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Del Skrevet 25. juli 2021 Jeg er alenemor, og selvom jeg er i full jobb, har vi svært dårlig råd. Heldigvis skulle jeg få tilbake på skatten, (Ca. 40.000 kr) så jeg tenkte at i sommer skulle vi endelig ta oss en liten ferietur for noen av pengene. Jeg var nøye med å godkjenne skattemeldingen tidlig, og håpet at jeg var av de som fikk skattepengene rundt Sankthans. Neida! Ringte Altinn og hørte. Fikk til svar at det var noe med området vi bodde i, at jeg måtte godkjenne et eller annet. Spurte om det hadde noe å gjøre for beløpet på tilbakebetalingen, noe det ikke hadde. Han sa at han kunne godkjenne der og da, slik at jeg fikk pengene 12. august. Ringte i forrige uke for å forsikre meg om at pengene kom inn da. Neida! Fikk til svar at denne godkjenningen ikke var hovedgrunn til at jeg ikke fikk pengene tidligere. Skatteoppgjøret var enda ikke godkjent fra deres side, jeg var «trukket ut tilfeldig». Spurte om det var håp for at pengene ble utbetalt 12. august. Nei, det så ikke slik ut, svarte hun. Spurte om beløpet jeg forventet, kunne bli annerledes. Neida, det beløpet kom til å stå som det gjorde… Pengene kom til å komme innen november, i allefall… 😳 Hvordan kan dette være greit??? Vet jo at det er slik, men forstår ikke hvorfor de får lov til å bruke så lang tid på noen få. Jobber forøvrig kommunalt. Nå skjønner jeg virkelig ikke hvordan jeg skal få kjøpt inn klær til ungene som de trenger til skolestart, og div. rundt dette! Hadde jo blitt fortalt at pengene skulle komme inn den 12. august… Føler Skatteetaten behandler folk respektløst ved å holde på slik! Hvordan kan dette være greit? Anonymkode: bd7e9...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Del Skrevet 25. juli 2021 Hæ er det mulig? Bor i bærum og fikk skattepengene i starten av juli. Hvorfor er de så trege? Anonymkode: d5828...210 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Del Skrevet 25. juli 2021 Fikk i oktober i 2020 og 2019. Ikke så uvanlig. Anonymkode: ee191...a09 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Del Skrevet 25. juli 2021 Det offentlige i Norge er udugelige. Som regel bare bunnskrapet av arbeidsstyrken som jobber der. Da blir det som det blir. Anonymkode: 458e1...172 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det offentlige i Norge er udugelige. Som regel bare bunnskrapet av arbeidsstyrken som jobber der. Da blir det som det blir. Anonymkode: 458e1...172 Ja, og jeg lurer på hvorfor alle bare godtar dette. At de får lov til å holde på som de gjør… Vil tro det er flere enn meg som ønsker å vite om de kommer inn 23. juni (som er mest vanlig) eller 30. november. Dette er penger som i utgangspunktet er mine penger, som jeg har betalt for mye. Når beløpet uansett ikke forandres, fatter jeg virkelig ikke hvorfor det er nødvendig å holde igjen… TS Anonymkode: bd7e9...a09 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 Populært innlegg #6 Del Skrevet 25. juli 2021 Blir så irritert på sånne som deg som ikke kan styre økonomien og så mener du det er skatteetaten sin feil at du ikke får den ferien du vil ha. Det er velkjent, informert om på nettsidene til skatteetaten og i media at pengene ikke kommer på en eksakt dato, men innen siste utbetaling som pleier å være i slutten av oktober. Du kan altså ikke regne med å bruke pengene før du har fått dem. Når du godkjenner skattemeldingen er helt irrelevant, det er ikke sånn at de som godkjenner først får pengene først. Her må du ta på egen kappe at du ikke gidder å oppdatere skattekortet så du trekkes rett beløp, når det er snakk om 40 000 til gode er dette noe du kunne fikset selv i Altinn hele 2020 så det ble lavere trekk, og da hadde du hatt mer til disp gjennom året eller nå i ferien om du klarer å spare. Men det er selvfølgelig enklere å skylde på andre, det er jo dere alenemødre eksperter på allerede. Ungene får få nye klær etter skolestart da, de går vel neppe naken pr dags dato eller? Anonymkode: 18601...f80 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Del Skrevet 25. juli 2021 Men da har du lært at du må justere skattetrekket. Å skatte så mye at man får tilbake 40K når man har dårlig råd er ren idioti. Anonymkode: a4071...210 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hæ er det mulig? Bor i bærum og fikk skattepengene i starten av juli. Hvorfor er de så trege? Anonymkode: d5828...210 Hvordan er dette mulig da? 😅 Det står tydelig på nettsiden deres at siste utbetaling var på konto 23. juni. Neste utbetaling vil tidligst komme 12. august. Dette var de også tydelig på da jeg ringte. Anonymkode: bd7e9...a09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 25. juli 2021 #9 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er alenemor, og selvom jeg er i full jobb, har vi svært dårlig råd. Heldigvis skulle jeg få tilbake på skatten, (Ca. 40.000 kr) så jeg tenkte at i sommer skulle vi endelig ta oss en liten ferietur for noen av pengene. Jeg var nøye med å godkjenne skattemeldingen tidlig, og håpet at jeg var av de som fikk skattepengene rundt Sankthans. Neida! Ringte Altinn og hørte. Fikk til svar at det var noe med området vi bodde i, at jeg måtte godkjenne et eller annet. Spurte om det hadde noe å gjøre for beløpet på tilbakebetalingen, noe det ikke hadde. Han sa at han kunne godkjenne der og da, slik at jeg fikk pengene 12. august. Ringte i forrige uke for å forsikre meg om at pengene kom inn da. Neida! Fikk til svar at denne godkjenningen ikke var hovedgrunn til at jeg ikke fikk pengene tidligere. Skatteoppgjøret var enda ikke godkjent fra deres side, jeg var «trukket ut tilfeldig». Spurte om det var håp for at pengene ble utbetalt 12. august. Nei, det så ikke slik ut, svarte hun. Spurte om beløpet jeg forventet, kunne bli annerledes. Neida, det beløpet kom til å stå som det gjorde… Pengene kom til å komme innen november, i allefall… 😳 Hvordan kan dette være greit??? Vet jo at det er slik, men forstår ikke hvorfor de får lov til å bruke så lang tid på noen få. Jobber forøvrig kommunalt. Nå skjønner jeg virkelig ikke hvordan jeg skal få kjøpt inn klær til ungene som de trenger til skolestart, og div. rundt dette! Hadde jo blitt fortalt at pengene skulle komme inn den 12. august… Føler Skatteetaten behandler folk respektløst ved å holde på slik! Hvordan kan dette være greit? Anonymkode: bd7e9...a09 Hvordan i all verden ordner deg slik at staten skylder deg 40k hvis du har dårlig råd??? Jeg fikk 240k i restskatt jeg...og grunnen er jo at det lønte seg for meg..! Ta litt ansvar selv å slutt å sutre over ting du selv er skyld i!!🌹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir så irritert på sånne som deg som ikke kan styre økonomien og så mener du det er skatteetaten sin feil at du ikke får den ferien du vil ha. Det er velkjent, informert om på nettsidene til skatteetaten og i media at pengene ikke kommer på en eksakt dato, men innen siste utbetaling som pleier å være i slutten av oktober. Du kan altså ikke regne med å bruke pengene før du har fått dem. Når du godkjenner skattemeldingen er helt irrelevant, det er ikke sånn at de som godkjenner først får pengene først. Her må du ta på egen kappe at du ikke gidder å oppdatere skattekortet så du trekkes rett beløp, når det er snakk om 40 000 til gode er dette noe du kunne fikset selv i Altinn hele 2020 så det ble lavere trekk, og da hadde du hatt mer til disp gjennom året eller nå i ferien om du klarer å spare. Men det er selvfølgelig enklere å skylde på andre, det er jo dere alenemødre eksperter på allerede. Ungene får få nye klær etter skolestart da, de går vel neppe naken pr dags dato eller? Anonymkode: 18601...f80 Ungene vokser, nå går de i sommerklær. Alltid mye ekstra sånn rett etter skolestart. Når jeg i tillegg ble lovet utbetaling 12. august av dem, har jeg tatt høyde for dette. Anonymkode: bd7e9...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Del Skrevet 25. juli 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Hvordan i all verden ordner deg slik at staten skylder deg 40k hvis du har dårlig råd??? Jeg fikk 240k i restskatt jeg...og grunnen er jo at det lønte seg for meg..! Ta litt ansvar selv å slutt å sutre over ting du selv er skyld i!!🌹 Har jobbet mye ekstra. To av barna har regulering. Ellers hus og bil- utgifter. Anonymkode: bd7e9...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 25. juli 2021 #12 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har jobbet mye ekstra. To av barna har regulering. Ellers hus og bil- utgifter. Anonymkode: bd7e9...a09 Jo greitt det..men på et eller annet tidspunkt burde du kanskje satt ned skattetrekket da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg er alenemor, og selvom jeg er i full jobb, har vi svært dårlig råd. Heldigvis skulle jeg få tilbake på skatten, (Ca. 40.000 kr) så jeg tenkte at i sommer skulle vi endelig ta oss en liten ferietur for noen av pengene. Jeg var nøye med å godkjenne skattemeldingen tidlig, og håpet at jeg var av de som fikk skattepengene rundt Sankthans. Neida! Ringte Altinn og hørte. Fikk til svar at det var noe med området vi bodde i, at jeg måtte godkjenne et eller annet. Spurte om det hadde noe å gjøre for beløpet på tilbakebetalingen, noe det ikke hadde. Han sa at han kunne godkjenne der og da, slik at jeg fikk pengene 12. august. Ringte i forrige uke for å forsikre meg om at pengene kom inn da. Neida! Fikk til svar at denne godkjenningen ikke var hovedgrunn til at jeg ikke fikk pengene tidligere. Skatteoppgjøret var enda ikke godkjent fra deres side, jeg var «trukket ut tilfeldig». Spurte om det var håp for at pengene ble utbetalt 12. august. Nei, det så ikke slik ut, svarte hun. Spurte om beløpet jeg forventet, kunne bli annerledes. Neida, det beløpet kom til å stå som det gjorde… Pengene kom til å komme innen november, i allefall… 😳 Hvordan kan dette være greit??? Vet jo at det er slik, men forstår ikke hvorfor de får lov til å bruke så lang tid på noen få. Jobber forøvrig kommunalt. Nå skjønner jeg virkelig ikke hvordan jeg skal få kjøpt inn klær til ungene som de trenger til skolestart, og div. rundt dette! Hadde jo blitt fortalt at pengene skulle komme inn den 12. august… Føler Skatteetaten behandler folk respektløst ved å holde på slik! Hvordan kan dette være greit? Anonymkode: bd7e9...a09 Senk skattetrekket, spar de pengene på en egen konto fram til skatteoppgjør året etter. Får du baksmell betaler du det før du starter å bruke av pengene. Vipps, problem løst.,, Har gjort det slik i alle år, og slipper å sitte å vente på det som er mine penger. Skjønner ikke hvorfor folk sparer på skatten, for så å forvente å få de i juni… Spar pengene selv! Anonymkode: b55c8...e9c 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vil tro det er flere enn meg som ønsker å vite om de kommer inn 23. juni (som er mest vanlig) eller 30. november. Anonymkode: bd7e9...a09 Den tiden er forbi, nå er det fortløpende skatteoppgjør, foruten de som er trukket ut til kontroll eller har andre spesielle forhold. Og så er det som du har nevnt en pause i skatteoppgjøret på sommeren. Det har lenge vært sagt at Skatteetaten ikke kan si når du får ditt oppgjør. Selvfølgelig ønsker de fleste oppgjøret så fort som mulig men man må være forberedt på at det kan drøye til 25. november. Anonymkode: 3dbd0...a38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Senk skattetrekket, spar de pengene på en egen konto fram til skatteoppgjør året etter. Får du baksmell betaler du det før du starter å bruke av pengene. Vipps, problem løst.,, Har gjort det slik i alle år, og slipper å sitte å vente på det som er mine penger. Skjønner ikke hvorfor folk sparer på skatten, for så å forvente å få de i juni… Spar pengene selv! Anonymkode: b55c8...e9c Folk klarer ikke ha fristende penger stående på konto. Anonymkode: ba61b...82e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #16 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den tiden er forbi, nå er det fortløpende skatteoppgjør, foruten de som er trukket ut til kontroll eller har andre spesielle forhold. Og så er det som du har nevnt en pause i skatteoppgjøret på sommeren. Det har lenge vært sagt at Skatteetaten ikke kan si når du får ditt oppgjør. Selvfølgelig ønsker de fleste oppgjøret så fort som mulig men man må være forberedt på at det kan drøye til 25. november. Anonymkode: 3dbd0...a38 Ja, men likevel så forstår jeg ikke helt, og jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor pengene holdes tilbake? Noen, relativt få, blir trukket ut til kontroll. De fleste vil jeg tro ikke har jukset eller hva nå de ser etter. Så hvorfor kan de ikke utbetale pengene og utføre kontrollen i etterkant? Dette hadde vært lettere å forholde seg til for alle, og i verste fall kunne vel bare Skatteetaten gitt ut en regning/ trukket fra året etter, etc., hvis noen skulle ha jukset? Skattetaten må jo tjene en del på å holde igjen penger også, ift. rentene. Synes det er så rart at dette er godtatt. Anonymkode: bd7e9...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 25. juli 2021 #17 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Folk klarer ikke ha fristende penger stående på konto. Anonymkode: ba61b...82e Seriøst? Da burde de kjøpt seg ny hjerne for pengene..eller saksøkt foreldrene for alle manglene på den gamle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #18 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, men likevel så forstår jeg ikke helt, og jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor pengene holdes tilbake? Noen, relativt få, blir trukket ut til kontroll. De fleste vil jeg tro ikke har jukset eller hva nå de ser etter. Så hvorfor kan de ikke utbetale pengene og utføre kontrollen i etterkant? Dette hadde vært lettere å forholde seg til for alle, og i verste fall kunne vel bare Skatteetaten gitt ut en regning/ trukket fra året etter, etc., hvis noen skulle ha jukset? Skattetaten må jo tjene en del på å holde igjen penger også, ift. rentene. Synes det er så rart at dette er godtatt. Anonymkode: bd7e9...a09 Rentene får du utbetalt. det går da ikke basere økonomien sin på at skattepengene skal komme til en viss dato. Har jeg aldri hørt noen kjente gjøre. Og det er ikke brått sånn at ungene vokser ut av alle klærne sine på samme tid. Det har ikke skjedd med mine to. Om du kjører deg så på felgen at du blir desperat fordi pengene kanskje ikke kommer den 12. så trekker du altfor mye skatt i frohold til hva du skal og klarer. Systemet er sånn at de kan trekke folk til kontroll, dette har de lov og rett til, så du må jo bare vente slik som alle andre som da får det utbetalt senere enn august f.eks. Står veldig klart inne på sidene til skatteetaten og det hjelper ikke purre dem Anonymkode: d5368...fc4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #19 Del Skrevet 25. juli 2021 Du har sikkert blitt tatt ut til kontroll, og første utbetaling etter sommeren er 19/8. Deretter utbetales det hver torsdag frem til en eller annen dato i oktober. Det har ingenting å si hvor man bor i landet mtp utbetaling. Jeg har heller ikke fått mine skattepenger, og venter som mange andre på de. Anonymkode: afaac...d59 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #20 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det offentlige i Norge er udugelige. Som regel bare bunnskrapet av arbeidsstyrken som jobber der. Da blir det som det blir. Anonymkode: 458e1...172 Jeg blir mest oppgitt over privatpersoner som tror det offentlige skal passe på alt for dem. Det går an å tenke selv. Ts er en av flere millioner i Norge som har betalt inntektsskatt. Og flere av disse igjen har hatt skatt til gode. Og likevel tror enkelte at de er mer viktigere enn andre, og har rett på å være først i utbetalingskøen. Anonymkode: c9796...771 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå