Wulp Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Jeg glemte en kjole igjen på en Airnb som jeg leide for ett par uker siden. Jeg skrev "bare skriv hvor mye det blir før du sender, så vippser jeg over for frakten" men hun sendte med postoppkrav, men minsteprisen der er 225, og jeg må betale 299 når jeg henter den på posten. Så de så sendte den må ha tatt seg ekstra penger som jeg må betale. Jeg har ikke råd til å betale så mye, tenkte prisen ble på maks 80 kr, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kjolen kostet bare 500, så dette er en dyr kjole for meg. Synes det var dumt at hun ikke informerte meg om det før hun sendte, da jeg skrev at jeg ville vippse henne pengene for frakten. Er det noe jeg kan gjøre, eller må jeg bare betale det?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 Vil du ha kjolen må du betale. Hvis du ikke betaler blir den sendt i retur, vedkommende vil da ha tapt de pengene da 😎 Anonymkode: a28e4...952 1
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 Jeg synes godt hun kunne opplyst hva summen ble før hun sendte den. Nå har hun sendt den, og det er direkte frekt av deg å ikke hente den. Dette fordi du da faktisk skyver ditt problem over på henne.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 Blondie65 skrev (5 timer siden): Jeg synes godt hun kunne opplyst hva summen ble før hun sendte den. Nå har hun sendt den, og det er direkte frekt av deg å ikke hente den. Dette fordi du da faktisk skyver ditt problem over på henne. Men det er også direkte frekt av utleier å sende pakken som postoppkrav uten at det er avtalt! Anonymkode: a3bb4...b3f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er også direkte frekt av utleier å sende pakken som postoppkrav uten at det er avtalt! Anonymkode: a3bb4...b3f Virkelig? De har tatt vare på plagget, brukt tid på korrespondanse, pakket inn, tatt turen til postkontoret, uten kompensasjon. Det TS burde ha gjort var å betale, og sende etikett for pakke i posten. Og satt stor pris på at resten ble gjort som en veldig hyggelig tjeneste. Anonymkode: 1fd3f...980 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 Sender også i oppkrav når folk glemmer igjen. Det er for å sørge for at de faktisk henter det Anonymkode: 8c9a1...437
Milky Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 Er jo din feil at du glemte den…så synes du kan betale når utleier faktisk har tatt seg tid til å sende den til deg
ToveM Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 Burde jo avtalt at du evt. Vippset penger for porto før den ble sendt. Da hadde det kostet 140,- med sporing betalt på posten.no
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er også direkte frekt av utleier å sende pakken som postoppkrav uten at det er avtalt! Anonymkode: a3bb4...b3f Jeg synes avsender kunne gitt TS muligheten til å velge om hun ville ha den tilsendt for den prisen ja, det er jeg helt enig i. Jeg skjønner imidlertid veldig godt at avsender velger oppkrav når det først er bestemt at det skal sendes.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 TS kunne faktisk kjøpt en pakkesddel selv på nett og oversendt hvis hun hadde fått beskjed. Sylfrekt å ta seg ekstra betalt og ikke gi beskjed nå TS ba om det, og ikke minst smålig. Anonymkode: 1164f...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå