Gå til innhold

Har du bæsjet i vannet noen gang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 2021-7-25 den 9.33):

Men doene på seilbåter spyler vel dritten rett ut i havet eller? Hvordan unngår de at det ikke flyter opp?

Anonymkode: 91a46...397

Det kvernes før det går i tanken som blir tømt når de er et godt stykke fra land. Det er ikke lov å tømme septiken på båten nær land(selv om enkelte gjør det også). 

Jeg ville heller funnet meg en plass godt gjemt før jeg hadde prøvd meg på do i havet. Jeg har gjort mitt fornødende et par ganger i naturen, men da har jeg hatt med meg hundepose som jeg har plukket det opp med å tatt det med meg til jeg fant søppel. Jeg vil helst ikke at andre mennesker skal snuble over dritten min. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Før nå i sommer da jeg var på kajakktur har jeg aldri gått ordentlig på do utendørs. Men som jeg skrev tidligere ble jeg egentlig litt forbauset hvor godt det gikk. Vi var en ganske stor gruppe, men det var uproblematisk å finne seg et skjulested når det var behov for det. Når man visste at alle andre også måtte gjøre det slik, føltes det heller ikke merkelig eller flaut. Det falt seg helt naturlig å gå en liten tur for seg selv og ingen kommenterte det, for alle gjorde det jo. Men jeg syns nok det virket litt komisk med de fra den andre gruppen som satte seg på huk i fjæra. Rett nok gikk de rundt en liten odde og inn i en bukt for å skjule seg, men dersom man kom gående over svaberget var det lett synlig likevel. 

Anonymkode: 458bc...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvordan tørker man seg i vannet 🤔

Anonymkode: 26f59...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med hånden og vann er det jo masse av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En av mine venninner har fortalt at hun på skitur en gang måtte lage en snøball for å tørke seg med etter å ha vært på do og manglet dopapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (13 timer siden):

Noen er bare født med litt sære "super-krefter", I guess :vetikke:😄

Synes ene og alene å bæsje i vannet høres ut som en superkraft, jeg hadde ikke klart det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvordan tørker man seg i vannet 🤔

Anonymkode: 26f59...bff

På samme måte som når du gnikker og vasker rumpehullet ditt i dusjen. 

Anonymkode: 9df72...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men har feset under vann. Det er deilig og morsomt 😂

Anonymkode: 567ba...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så langt som jeg klarer å huske tilbake. 

Er ikke dette en del av oppdragelsen? 

Man bæsjer ikke når man  bader. Har man så liten kontroll på tarmen bør man få det sjekket ut. 

Anonymkode: efb2b...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom diskusjon det her! Da jeg var barn, hadde min far en liten, eldre fiskebåt som vi brukte både til helgeturer og ferier. Den hadde bare et styrehus med en liten kahytt under, og slett ikke noe toalett. Dersom vi måtte på do når vi var til sjøs, hadde vi en bøtte med tau stående bak styrehuset som vi satte oss på og som vi skylte i sjøen etterpå. Far tisset over rekka, men om mer skulle gjøres, satte han seg også på bøtta. Når vi lå ved havn i land, benyttet vi toaletter der. Men om vi hadde lagt til andre steder enn ved havner, gikk vi over svaberget og fant oss noen busker hvor vi kunne sette oss på huk. Det var liksom slik det skulle være. Ikke noe mer merkelig ved det enn at vi hadde utedo på hytta. Jeg tror det var ganske vanlig før, for jeg husker at jeg ofte så andre som gjorde det samme. Men jeg har også opplevd at man på kajakktur skjuler seg rundt et nes og setter seg på huk i fjæra og lar havet ta seg av etterlatenskapene. Der hvor far min kommer fra er det noen eldre sjøhus med utedoer der hullet rett og slett er åpent ned i sjøen og ved flo sjø blir det vasket bort. Forholdene har virkelig forandret seg, kan man si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk på alle fiskene som tisser og bæsjer i vannet. Og det svømmer dere rundt i. 

Anonymkode: be083...0a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...