Gå til innhold

Tror du det kommer en nedtur i markedene til høsten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slik det ser ut nå, med økt reiseaktivitet, men fortsatt lav vaksinedekning i mange land, og flere og flere land som blir røde og mørkerøde, sitter jeg og venter på nedtur i markedene og gode kjøpsmuligheter. Hva tror du?

Anonymkode: 6bfde...034

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slik det ser ut nå, med økt reiseaktivitet, men fortsatt lav vaksinedekning i mange land, og flere og flere land som blir røde og mørkerøde, sitter jeg og venter på nedtur i markedene og gode kjøpsmuligheter. Hva tror du?

Denne var lett 😂😂...JA

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at alle trodde det samme i april i fjor, og solgte.

Da kjøpte jeg, og tjente mye. 

Anonymkode: 49666...a90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker at alle trodde det samme i april i fjor, og solgte.

Da kjøpte jeg, og tjente mye. 

Anonymkode: 49666...a90

TS her: det er jo nettopp poenget mitt. Jeg tenker kjøp, kjøp når markedene går ned.

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg nå har tjent ganske godt på fondene mine, noen har økt med mellom 70 - 80%. Vurderer nå å selge, og la pengene stå som kontanter på ASK (altså unngå realisering av gevinst), og kjøpe når markedene går ned pga økt smitte.

AnonymBruker
Skrevet

Neida, boligpriser går aldri ned i Norge. Barr opp, opp, opp. Sykt. Og nå flytter folk fra overprisede stygge Oslo til hyggligere deler av landet og ødelegger boligmarkeder for andre deler av landet også.

Anonymkode: e5a7b...137

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Neida, boligpriser går aldri ned i Norge. Barr opp, opp, opp. Sykt. Og nå flytter folk fra overprisede stygge Oslo til hyggligere deler av landet og ødelegger boligmarkeder for andre deler av landet også.

Anonymkode: e5a7b...137

Jeg snakker om fond, ikke bolig.

Men jeg kan se at HI ikke var helt tydelig på dette. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her: det er jo nettopp poenget mitt. Jeg tenker kjøp, kjøp når markedene går ned.

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg nå har tjent ganske godt på fondene mine, noen har økt med mellom 70 - 80%. Vurderer nå å selge, og la pengene stå som kontanter på ASK (altså unngå realisering av gevinst), og kjøpe når markedene går ned pga økt smitte.

Jeg selger aldri fond (før jeg har tenkt å bruke pengene). Men kjøper gjerne litt ekstra når markedene er urolig.

Anonymkode: fcd58...ba2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Time in the market beats timing in the market.

Jeg tror ikke ting går ned, tror derimot ting går opp fordi folk begynner å bruke penger igjen og får større rom for bevegelighet samt at shippingen løsner slik at verdensøkonomien lettere går rundt. 

Anonymkode: 1b3e0...ab3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...