AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Hvordan får jeg nok poeng til å komme inn pp medisin?nesten 70 poeng er jo mye......trenger jeg 6 alle fag da eller? Hilsen 7.klassing Anonymkode: 982d4...208
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 Du ser på poenggrensen for ordinær kvote, det vil si for folk som er over 21, har fått alderspoeng, forbedret karakter, fått poeng for f. Eks høyere utdanning, fagskole eller militærtjenesten. Du bør heller se på førstegangsvitnemål for å ha en bedre ide i og med at du fortsatt er ung. Nå vet jeg ikke hva snittet er for denne kvoten. Men Ja, du trenger mest sannsynlig bare 5 og 6 (mest 6) for å komme inn Anonymkode: d88ba...ce0
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 Jeg har en datter som startet på medisin i høst, gikk ut av VGS i fjor hadde 1 femmer og resten seksere, og hadde maks realfagpoeng og språkpoeng i tillegg. Det får du via f.eks fysikk, R matte ,kjemi og biologi. Anonymkode: f3453...0ee 1
FunnyBoy123 Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 Du kan alltid ta en spansk en og starte på medisin i Øst-Europa. Ikke glem det
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 FunnyBoy123 skrev (4 timer siden): Du kan alltid ta en spansk en og starte på medisin i Øst-Europa. Ikke glem det Ikke noe «spansk» ved det. Det er en krevende og arbeidssom måte å bli lege på. Anonymkode: ca300...3f2 2
FunnyBoy123 Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke noe «spansk» ved det. Det er en krevende og arbeidssom måte å bli lege på. Anonymkode: ca300...3f2 Med en "spansk" en mener jeg at man ikke trenger like høyt og helt absurde karakterkrav for å komme inn. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 FunnyBoy123 skrev (Akkurat nå): Med en "spansk" en mener jeg at man ikke trenger like høyt og helt absurde karakterkrav for å komme inn. Det er sant, men man må være klar over at silingen ved mange studiesteder i utlandet skjer etter opptak, ikke før. Mange tas inn -> høy strykprosent -> relativt få kommer gjennom (i forhold til i Norge). Man må også regne med et hierarkisk system og man må ha en høy grad av selvstendighet. Absolutt ingen puter blir sydd under armene dine. Jeg sier ikke at dette er umulig, men det er en stor fordel å vite hva man går til. Jeg snakker av erfaring. Det er nok enklere å ta er par år på Bjørknes for å sanke seksere. Anonymkode: ca300...3f2 3
Ullvott Skrevet 26. juli 2021 #8 Skrevet 26. juli 2021 Grensen for førstegangsvitnemål ved UiO (høst) og NTNU var 62 poeng. Alle som studerer medisin må ha en viss mengde realfag. Minstekravene for realfag gir 2 realfagspoeng, men tar du flere realfag vil du få inntil 4 poeng for det. De som kom inn med førstegangsvitnemål hadde med andre ord MINST 5,8 i snitt. I Tromsø var kravet 60,5 poeng, så da klarer man seg med tilsvarende lavere snitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå