AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Det skrives stadig her på KG om at høye kvinner og lave menn blir valgt bort som potensielle kjærester/ sexpartnere. Har det alltid vært sånn? Eller er det et moderne fenomen. Det finnes unntak også. Jeg har flere bekjente høye damer som er ca. 180 som er i forhold med menn som er høyere og de har barn. Har også sett eksempler på lave menn som er i forhold og har barn med lavere damer. Den generasjonen som kalles Gen Z (de som er født ca. 97-2005), her er det flere høyere jenter enn før har jeg hørt. Synes det er synd hvis disse unge jentene blir usikre på egen høyde utfra hva de leser. Neste generasjon blir uansett høyere, både menn og kvinner. Anonymkode: 809a6...d3a
Gjest TheCatLady Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 Det er vel kun på kg at slike ting overdrives til de grader. Jeg tror det oftere er andre ting enn høyden alene som gjør at man blir valgt bort, men selvfølgelig er det slik at ikke alle liker hvordan man ser ut. Vet om en mann som er 150 ca og i følge kg så skulle han aldri ha hatt dame og levd i ufrivillig sølibat, men han har hatt flere forhold og har barn. Selv er jeg 187 og opplever ikke at høyden er et problem. Både lavere og høyere menn liker det. At noen ikke liker det må man bare leve med, men jeg opplever faktisk ikke at det har vært et stort problem. Da har heller sjenanse og dårlig selvtillit spilt en større rolle.
Gjest ABM Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 TheCatLady skrev (1 minutt siden): Det er vel kun på kg at slike ting overdrives til de grader. Jeg tror det oftere er andre ting enn høyden alene som gjør at man blir valgt bort, men selvfølgelig er det slik at ikke alle liker hvordan man ser ut. Vet om en mann som er 150 ca og i følge kg så skulle han aldri ha hatt dame og levd i ufrivillig sølibat, men han har hatt flere forhold og har barn. Selv er jeg 187 og opplever ikke at høyden er et problem. Både lavere og høyere menn liker det. At noen ikke liker det må man bare leve med, men jeg opplever faktisk ikke at det har vært et stort problem. Da har heller sjenanse og dårlig selvtillit spilt en større rolle. Wow...187!!🤞Gir deg en like jeg😄
Gjest TheCatLady Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Wow...187!!🤞Gir deg en like jeg😄 Ja, den reaksjonen er jeg vant til.
Gjest ABM Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 TheCatLady skrev (1 minutt siden): Ja, den reaksjonen er jeg vant til. 😂😂 Hjelper lite da...kattedamer er ikke min greie..🤞
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 Det skrives utrolig mye stygt om høye kvinner men jeg tror det meste kommer fra menn som ikke er fornøyd med egen høyde. De som foretrekker lave kvinner bruker ikke å skrive stygt. Jeg er bare litt høy på mine 175 og har aldri hatt problemer med det motsatte kjønn på grunn av høyden. For å bruke incel språk. Jeg har med få unntak bare datet alfa og er også gift med en slik (rik, kjekk, høy og heldigvis har fine kvaliteter). De som skriver stygt har sikkert kompleks, men det er helt greit å ikke være tiltrukket. Folk har ulike preferanser og det er som oftest noen for alle. Anonymkode: cb483...904 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 Før i tida var ikke landet like lite som i dag. Jeg feks har en kjæreste som bor 1.5 time unna med bil. For 50-100 år siden var det liten sjans for at vi hadde truffet hverandre. Da var det de mennene og kvinnene som bodde i bygda eller nabobygda man hadde å velge i. Og en og annen gjennomstreifer. Min bestefar og alle hans brødre var rundt 160-165. Alle 8 ble godt gift. I dag kan man så og si velge fra hele landet eller verden om man vil. Men det gjelder jo også de som har ulike ulemper. Anonymkode: 9b38c...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 Har aldri tenkt på at dette har vært en problemstilling før jeg meldte meg på KG. Det samme gjelder temaene penislengde, asberger, ufør og sikkert en hel del andre tema. Anonymkode: 6d040...8bd 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Før i tida var ikke landet like lite som i dag. Jeg feks har en kjæreste som bor 1.5 time unna med bil. For 50-100 år siden var det liten sjans for at vi hadde truffet hverandre. Da var det de mennene og kvinnene som bodde i bygda eller nabobygda man hadde å velge i. Og en og annen gjennomstreifer. Min bestefar og alle hans brødre var rundt 160-165. Alle 8 ble godt gift. I dag kan man så og si velge fra hele landet eller verden om man vil. Men det gjelder jo også de som har ulike ulemper. Anonymkode: 9b38c...ea3 De hadde en helt annen ernæringsstatus og fikk ikke mulighet til å bli så stor som de hadde potensiale til. Det sies at i Nord-Korea blir befolkningen lavere av denne grunnen. Har hørt at i riktig gamle dager var det en fordel at kvinner var store. De kunne jobbe som menn, barnefødsler var tryggere og de levde som regel lengre. Tøft å være kvinne før. Anonymkode: cb483...904 1
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 Tror menn generelt sliter i dag. Også høye menn. Færre menn får sjans å bli far i dag enn før.
Gjest TheCatLady Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 ABM skrev (7 minutter siden): 😂😂 Hjelper lite da...kattedamer er ikke min greie..🤞 Nei, det var ikke sånn jeg mente det i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 Bremnes.Kari skrev (5 minutter siden): Tror menn generelt sliter i dag. Også høye menn. Færre menn får sjans å bli far i dag enn før. Mange barnløse menn kan jo også for det selv. Dersom man aldri blir klar for forhold og barn, så glipper det til slutt. Anonymkode: 7353c...19a 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 Jeg er 158 og føler jeg blir valgt bort av menn som ønsker seg en høy og elegant dame. Unge kvinner under 27 år som er lave er kanskje søte og attraktive, men damer over 30 som er under 160 blir ikke tatt seriøst som voksne/modne mennesker. Anonymkode: f85e8...2fd 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 Er nok pga tinder. Anonymkode: 98e5b...520
Million Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 (endret) TheCatLady skrev (1 time siden): Det er vel kun på kg at slike ting overdrives til de grader. Jeg tror det oftere er andre ting enn høyden alene som gjør at man blir valgt bort, men selvfølgelig er det slik at ikke alle liker hvordan man ser ut. Vet om en mann som er 150 ca og i følge kg så skulle han aldri ha hatt dame og levd i ufrivillig sølibat, men han har hatt flere forhold og har barn. Selv er jeg 187 og opplever ikke at høyden er et problem. Både lavere og høyere menn liker det. At noen ikke liker det må man bare leve med, men jeg opplever faktisk ikke at det har vært et stort problem. Da har heller sjenanse og dårlig selvtillit spilt en større rolle. Jeg har lest mange ganger her på KG at det er mange damer som stiller krav til menns høyde i profilen sin på Tinder og slike steder. "Er du under 180, ikke prøv deg" og så videre. Jeg er ikke på Tinder selv, så jeg har ikke sett det med egne øyne, men mange har nevnt det her på KG. Skjønner godt at menn kan bli motløse av mindre. Endret 25. juli 2021 av Million 2
Gjest TheCatLady Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 Million skrev (Akkurat nå): Jeg har lest mange ganger her på KG at det er mange damer som stiller krav til menns høyde i profilen sin på Tinder og slike steder. "Er du under 180, ikke prøv deg" og så videre. Skjønner godt at menn kan bli motløse av mindre. Jeg skrev at det overdrives og ikke at det ikke er en greie.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 Million skrev (1 minutt siden): Jeg har lest mange ganger her på KG at det er mange damer som stiller krav til menns høyde i profilen sin på Tinder og slike steder. "Er du under 180, ikke prøv deg" og så videre. Jeg er ikke på Tinder selv, så jeg har ikke sett det med egne øyne, men mange har nevnt det her på KG. Skjønner godt at menn kan bli motløse av mindre. Men det stilles ofte tilsvarende krav til kvinner. F.eks. er du høyere enn 170, så er man uaktuell. TS Anonymkode: 809a6...d3a 1
Million Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det stilles ofte tilsvarende krav til kvinner. F.eks. er du høyere enn 170, så er man uaktuell. TS Anonymkode: 809a6...d3a Å ja, det visste jeg ikke. Vil ikke mennene at barna deres (sønnene...) skal ha potensiale og arvemateriale til å bli høye da? Med høy far OG mor øker jo sjansene for at de får høye barn. Jeg er 160, og har aldri tenkt over at menn foretrekker det ene fremfor det andre mht høyde. Hadde en venninne tidligere på 172, med langt blondt hår og store blå øyne. Hun var svært populær blant mannfolka, til tross for høyden... men dette var før Tinder og internettdating. Det var når man så hverandre ansikt til ansikt ute på byen. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #19 Skrevet 25. juli 2021 Jeg er en kvinne på 155 cm, og har opplevd både at menn har avvist meg på grunn av høyden min, og at menn har ønsket å bli sammen med meg KUN på grunn av høyden min, fordi de hadde en slags fetish-greie med veldig korte damer. Anonymkode: 05381...201 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #20 Skrevet 25. juli 2021 Høyde på menn betyr myyye mer for attraktiviteten enn høyden til en kvinne. Korte kvinner sees på som søte, høye som elegante. Her er det smak og behag. Mens omtrent alle kvinner foretrekker høye menn. Har kjenner tre jenter mellom 181 og 184, de er kjempepopulære. De er vakre og sterke. To av dem har endt opp med en lavere mann. De var mer følsomme på det som tenåringer, men som voksne tror jeg ikke høyden deres er negativt. Jeg kjenner ikke så mange veldig lave kvinner, men de litt lave 160/162 er også veldig populære når resten er på plass. Kjenner ingen menn som har høyden på kvinnen som et kriterie, men heller slankhet og andre ting ved utseende. Mens kvinner, der snakker omtrent alle om at de vil ha en høy fyr. Anonymkode: 86f64...751 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå