AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #21 Skrevet 29. juli 2021 Ts her. Takk for tilbakemeldinger. Jeg tror mye handler om det er en øvelse mange menn er sterke i og at det er mest av de som løfter benk i styrkerommet. Jeg er kanskje redd for å bli sett på som mindre kvinnelig selv om det høres veldig teit ut 😅 For ett par dager siden perset jeg og klarte 6 repetisjoner og 4 sett av 65 kg så jeg lukter snart på 67,5 kg. 5 rep. Jeg må nok jobbe litt med hodet mitt og ikke tenke så mye. I dag da jeg benket 60 kg med 2 sekund stopp i bunnen kom det en mann som benket ved siden av meg. Han startet rett på 62,5 kg uten oppvarming og tok ganske mange reps og han failet til slutt så jeg måtte hjelpe han og løfte stangen opp. Tror han ble litt flau men han takket for hjelpa. Jeg tenkte jo ikke noe negativt om han, så det samme må jeg tenke ang meg🙂 Ønsker gjerne flere tilbakemeldinger/erfaringer. Ts Anonymkode: 19883...840
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #22 Skrevet 29. juli 2021 Jeg syns du skal kvitte deg med slike tanker, og konsentrere deg og glede deg over egen framgang! Jeg syns det er kult å være sterkere i flere øvelser enn mange menn på gymmen Jeg har vel heller blitt mer kvinnelig (i kroppen) med mer muskelmasse... Anonymkode: 62f27...aa4 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #23 Skrevet 29. juli 2021 Som mann kan det ikke lenger være flaut å løfte mindre enn en kvinne. Det er jo mange flere kvinner som løfter frivekter på treningssenter nå enn før. Antall kvinner som søker seg til styrkesport (crossfit, styrkeløft osv) har eksplodert. Hjemmetrening med kettlebell har blitt veldig populært, bl.a. hos travle mødre. For utrente menn eller menn med lite treningsbakgrunn vil jeg påstå at det er helt naturlig at de ikke klarer å matche vektene til kvinner som har trent regelmessig over lengre tid ( f.eks et år eller mer). Anonymkode: 082cd...0f9 4
Martin1985 Skrevet 30. juli 2021 #24 Skrevet 30. juli 2021 Hm, jeg bare lurer på en ting. jeg er en ganske svak mann. Jeg benker pr i dag ca 50kg, og da forsøker jeg ta 6-8 reps. Forsøker å få inn teknikken, men synes 50kg er mer enn tungt nok. Jeg testet maks i forrige uke, og klarte da 60kg. Målet mitt fremover er å jobbe meg oppover 50-tallet, til jeg klarer å ta tilsvarende reps på 60kg. Men av ren nysgjerrighet, hvordan ligger jeg da an i forhold den jevne kvinnen som trener på et treningssenter? For å være helt ærlig er det sjelden jeg ser noen som tar noe særlig mer enn 40kg, men det kan jo være tilfeldig. Uansett så synes jeg ts virker ganske sterk til å være kvinne 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #25 Skrevet 30. juli 2021 Jeg hadde bare blitt redd Anonymkode: 3a307...3d0
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #26 Skrevet 31. juli 2021 Ser frem til den dagen jeg tar 70 kg 5x5 og forhåpentligvis er det ikke lenge til. Merker at de unge guttene på 16-18 år ser litt ekstra når jeg har på såpass tunge vektskiver og da kan de tankene komme enda mer, men prøver å skyve det unna og kose meg med benkpress🙂 Ts Anonymkode: 19883...840 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #27 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-7-31 den 13.31): Ser frem til den dagen jeg tar 70 kg 5x5 og forhåpentligvis er det ikke lenge til. Merker at de unge guttene på 16-18 år ser litt ekstra når jeg har på såpass tunge vektskiver og da kan de tankene komme enda mer, men prøver å skyve det unna og kose meg med benkpress🙂 Ts Anonymkode: 19883...840 De guttene som ser når du benker tenker ihvertfall ikke at du er ekkel, de blir satt ut og imponert over hvor sterk du er. Anonymkode: 7340e...bc0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #28 Skrevet 26. august 2021 Ts her med oppdatering I går på trening turte jeg å prøve meg på 67,5kg 5 reps 3 sett. Også tok jeg to sett med 65 kg i fare for å faile var det nok med 3 sett med 67,5 kg. Men PR for meg var det. Var kun menn/gutter rundt i løfteromet da løftet så måtte jobbe litt med tankene da jeg fortsatt kan føle meg litt ekkel der jeg ligger å benker Men elsker øvelsen og skal bli enda sterkere Flere med erfaringer? Anonymkode: 19883...840
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå