AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 De forventer at vi skal finne på noe hele tiden. I dag som alle andre dager i ferien har vi hatt utflukt! Jeg ville aller helst ligget i sola og solt meg, men så drar jeg altså på tur med 2 stk og det alene! Gå på butikken, dra til Bø i sommerland, dyreparken! Alle disse stedene treffer vi mennesker vi kjenner og da sier barna til dem de treffer: Blir dere med oss til campingstedet? Vi kan grille og lage mat! Familiene som blir invitert takker ja og der står jeg altså! Slipper opp for forklaringer! Idag sa de at de hadde lyst til å stå på vannski og inviterte seg selv til naboen i morgen! Naboen sa: Ja, dere kan komme og låne vannski! Blir helt gal av dette gnålet! Hva skal vi med vannski, jeg kan ikke stå på vannski! Ligger fortsatt og grubler og lurer på om naboene kan ta ungene med på vannski! Anonymkode: 3ad2e...e34
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 Glad jeg ikke har barn når jeg leser dette er dyrt og tidkrevende Anonymkode: 3a0d5...77e 2
indigob Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De forventer at vi skal finne på noe hele tiden. I dag som alle andre dager i ferien har vi hatt utflukt! Jeg ville aller helst ligget i sola og solt meg, men så drar jeg altså på tur med 2 stk og det alene! Gå på butikken, dra til Bø i sommerland, dyreparken! Alle disse stedene treffer vi mennesker vi kjenner og da sier barna til dem de treffer: Blir dere med oss til campingstedet? Vi kan grille og lage mat! Familiene som blir invitert takker ja og der står jeg altså! Slipper opp for forklaringer! Idag sa de at de hadde lyst til å stå på vannski og inviterte seg selv til naboen i morgen! Naboen sa: Ja, dere kan komme og låne vannski! Blir helt gal av dette gnålet! Hva skal vi med vannski, jeg kan ikke stå på vannski! Ligger fortsatt og grubler og lurer på om naboene kan ta ungene med på vannski! Anonymkode: 3ad2e...e34 Avtal med barna hva dere skal gjøre. Her avtaler jeg alltid med barna hva de vil gjøre i ferien og helgen. F.eks mandag leker vi hjemme, tirsdag kino, onsdag stranda torsdag hjemme og lørdag Tusenfryd. avtal og en dag de kan invitere venner hjem. Endret 25. juli 2021 av indigob 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Glad jeg ikke har barn når jeg leser dette er dyrt og tidkrevende Anonymkode: 3a0d5...77e Det ene barnet blir fulgt opp på BUP. Psykiateren der mener jeg må starte å skrive i avisa. Hun holder på å le seg ihjel når jeg forteller! Djises! Anonymkode: 3ad2e...e34 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De forventer at vi skal finne på noe hele tiden. I dag som alle andre dager i ferien har vi hatt utflukt! Jeg ville aller helst ligget i sola og solt meg, men så drar jeg altså på tur med 2 stk og det alene! Gå på butikken, dra til Bø i sommerland, dyreparken! Alle disse stedene treffer vi mennesker vi kjenner og da sier barna til dem de treffer: Blir dere med oss til campingstedet? Vi kan grille og lage mat! Familiene som blir invitert takker ja og der står jeg altså! Slipper opp for forklaringer! Idag sa de at de hadde lyst til å stå på vannski og inviterte seg selv til naboen i morgen! Naboen sa: Ja, dere kan komme og låne vannski! Blir helt gal av dette gnålet! Hva skal vi med vannski, jeg kan ikke stå på vannski! Ligger fortsatt og grubler og lurer på om naboene kan ta ungene med på vannski! Anonymkode: 3ad2e...e34 Burde du ikke lagt deg for lengst med så travle feriedager?😅 Anonymkode: 6a16b...483
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Burde du ikke lagt deg for lengst med så travle feriedager?😅 Anonymkode: 6a16b...483 Jo, er jo det som er problemet, blant annet! Har du ikke vært i forening hvor det surrer og så hører du kun din egen stemme? Jeg trenger timer for meg selv, får ikke sove altså! Anonymkode: 3ad2e...e34 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 Medlem2021 skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er disse barna? 8 og 9 🤷♀️ Anonymkode: 3ad2e...e34
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 Hvem skal kjøre båten med vannskiene? 🙊Har du båt? 😂 Anonymkode: de65e...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem skal kjøre båten med vannskiene? 🙊Har du båt? 😂 Anonymkode: de65e...c0f Hva om jeg sier til dem at vi får låne båt og at jeg kan kjøre dem? Blir de fornøyd da? Anonymkode: 3ad2e...e34 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva om jeg sier til dem at vi får låne båt og at jeg kan kjøre dem? Blir de fornøyd da? Anonymkode: 3ad2e...e34 Nei, da vil de bare ha mer, mer, mer! Kanskje de vil hoppe fallskjerm dagen etter? 😅 Anonymkode: de65e...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, da vil de bare ha mer, mer, mer! Kanskje de vil hoppe fallskjerm dagen etter? 😅 Anonymkode: de65e...c0f Ja, naboene har allerede tilbudt dem Zip line! Jeg har høydeskrekk! Hva gjør jeg? Skal jeg gå i hi? Altså: Ungene lager avtaler over mitt hode! Anonymkode: 3ad2e...e34
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, naboene har allerede tilbudt dem Zip line! Jeg har høydeskrekk! Hva gjør jeg? Skal jeg gå i hi? Altså: Ungene lager avtaler over mitt hode! Anonymkode: 3ad2e...e34 Du må nok lære dem å «bremse litt», regelen skal alltid være at de må spørre deg før de gjør avtaler. Øvelse gjør mester 😁 Anonymkode: de65e...c0f 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må nok lære dem å «bremse litt», regelen skal alltid være at de må spørre deg før de gjør avtaler. Øvelse gjør mester 😁 Anonymkode: de65e...c0f Ikke enkelt. En av dem fikk låne båt ikveld. Traff på annen kamerat som var ute og lekte seg. De har allerede avtalt å treffes i morgen. Den andre ungen min har jobbet i hele natt for liknende avtale. Sukk. BUP kaller oss snart inn til TV serie. Anonymkode: 3ad2e...e34 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke enkelt. En av dem fikk låne båt ikveld. Traff på annen kamerat som var ute og lekte seg. De har allerede avtalt å treffes i morgen. Den andre ungen min har jobbet i hele natt for liknende avtale. Sukk. BUP kaller oss snart inn til TV serie. Anonymkode: 3ad2e...e34 Bare å si - så flott at dere har fått lånt både båt og vannski. Nå må dere finne en voksen som kan være med dere og betale drivstoff. I dag skal jeg sole meg/vaske klær/ha vondt i hodet/bade i badekar. Eller bare si - jeg har ikke råd, vi har vært i Dyreparken, på camping, i Bø etc. Pengene og mine krefter har tatt slutt. For dem er du supermamma!! Supermamma må lære seg å sette grenser! Anonymkode: dfd8f...d40 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 Men kjære deg, du må jo ta kontroll og ansvar. Nå er det ungene som styrer showet og du bare henger med. Siden dere allerede er i kontakt med BUP, be om et foreldrekurs eller veiledning. Snakk med ungene dine og styr forventningene. Det er du som er voksen som skal legge og styre rammene for både hverdag og ferie. Anonymkode: 61861...7ed 14
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men kjære deg, du må jo ta kontroll og ansvar. Nå er det ungene som styrer showet og du bare henger med. Siden dere allerede er i kontakt med BUP, be om et foreldrekurs eller veiledning. Snakk med ungene dine og styr forventningene. Det er du som er voksen som skal legge og styre rammene for både hverdag og ferie. Anonymkode: 61861...7ed Dette! Lykke til, kjære TS! Du må sette grenser! Ungene trenger deg i mange år til fremover, de trenger ikke en utbrent og deprimert mamma om noen år. Anonymkode: 3e661...736 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 Herre. Ble svimmel av å lese dette🤣 Men TS. Du må lære deg å si nei. Sette grenser og si at barna faktisk ikke kan avtale slike ting uten å klarere med deg først. Du må kunne ha mulighet til å puste litt. Og med såpass store barn burde det ikke være et problem. Er det noe mulighet for at ungene kan være litt alene med disse vennene og foreldrene deres? PS, husk redningsvester på vannski⚠️
Hactar Skrevet 25. juli 2021 #19 Skrevet 25. juli 2021 Hva skjer om du sier nei? Veldig bra at de får oppleve mye gøy, men de trenger også å øve på å finne på noe på egen hånd uten vokseninvolvering. Det kan være er langt lerret å bleke å lære dem det, men slik ferien din fremstår, har du ikke mye å tape. Heller stå i protester og mas med håp om fremgang, enn å henge etter som et viljeløst slips med bare mer av det samme i vente.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #20 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Glad jeg ikke har barn når jeg leser dette er dyrt og tidkrevende Anonymkode: 3a0d5...77e Men du henger på forum for barn og foreldre? Anonymkode: bbe9f...dac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå