Gå til innhold

Gjøre noe helt annet: Studere kunst og musikk i ett år?

Jako235

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 30 år, utdannet med master innen vitenskapelige fag og trives egentlig godt med jobben jeg har nå. 
Men jeg merker at livet liksom mangler en dimensjon, og tenker mer og mer på kunst og musikk. Jeg har en lengsel etter å kunne uttrykke meg, og selv om jeg både tegner og spiller litt piano på fritiden, så føler jeg at jeg må fordype meg helt i det for å komme forbi nybegynnernivå og tørre å utfordre meg  selv mer. 
Jeg lærer best av å være i en «boble» i et system, sånn som når man er student. 

Jeg lurer derfor på om det er mulig å ta et år hvor man kan fokusere bare på å utvikle seg innen tegning/maling OG musikk, som (relativt) nybegynner? Finnes det noen skoler/studier som tilbyr det? Kan også være i utlandet. 
Mener altså å ta ett år fri fra jobb for å utforske de mer kunstneriske sidene av livet.

Eller er jeg naiv som tror at det skal gå og burde ta til takke med å fortsette med Youtube og kurs på kveldstid?

Takknemlig for alle innspill, råd og eventuelle reality checks. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Vet du hva, det synes jeg høres ut som en sånn ide du kan komme til å angre på å ikke prøve på. Det der kunne jeg funnet på også, om jeg var modig nok. Et år permisjon for studie er vel kanskje verd det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...