tom1986 Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Merkelig. Folk - og med folk så mener jeg hysteriske zero covid-gærninger - mente jo vi var i en fjerde bølge og det var ikke måte på hvor stor katastrofen kom til å bli. https://news.sky.com/story/covid-19-uk-cases-fall-for-fourth-day-in-a-row-as-country-records-31-795-new-infections-12363050 5
T-Rex Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 84 personer døde av eller med Covid-19 i UK i går (24. juli 2021). Det var temmelig katastrofalt for dem. 8
2ro Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 Nederst i linken: The scientists' warning comes as it was announced a new coronavirus variant is under investigation by Public Health England. Wtf, har England greid kunststykket med å produsere en ny potensiell bekymringsfull mutasjon? Blir helt matt. 2
brainstorm Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 (endret) 16 hours ago, tom1986 said: Merkelig. Folk - og med folk så mener jeg hysteriske zero covid-gærninger - mente jo vi var i en fjerde bølge og det var ikke måte på hvor stor katastrofen kom til å bli. https://news.sky.com/story/covid-19-uk-cases-fall-for-fourth-day-in-a-row-as-country-records-31-795-new-infections-12363050 Veldig positivt hvis den utviklingen fortsetter. Men Norge tør nok aldri å slippe smitten løs sånn som britene har gjort. Og vi blir sikkert blant de aller siste flokkimmune også. Endret 25. juli 2021 av brainstorm 2
Collan Skrevet 26. juli 2021 #5 Skrevet 26. juli 2021 De ser ennå ikke effekten av fotball-EM. Det er først om noen dager den vil melde seg, jeg blir ganske overrasket hvis det ikke da er en betydelig økning. 2
brainstorm Skrevet 26. juli 2021 #6 Skrevet 26. juli 2021 Nedgang på 21% siste uken. Men folk ligger kanskje bakfulle hjemme istedenfor å teste seg. 2
Example Skrevet 26. juli 2021 #7 Skrevet 26. juli 2021 Collan skrev (2 timer siden): De ser ennå ikke effekten av fotball-EM. Det er først om noen dager den vil melde seg, jeg blir ganske overrasket hvis det ikke da er en betydelig økning. Det er jo over to uker siden EM var ferdig, så den effekten EM har hatt har vel kommet allerede får man tro. Kanskje det er effekten av EM vi nå ser. Blakke og slitne briter som i større grad holder seg hjemme? 😆 5
Collan Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 15 hours ago, Example said: Det er jo over to uker siden EM var ferdig, så den effekten EM har hatt har vel kommet allerede får man tro. Kanskje det er effekten av EM vi nå ser. Blakke og slitne briter som i større grad holder seg hjemme? 😆 Liten skrivefeil fra min side: Det er ikke EM-effekten som vi ikke har sett ennå, men frislippseffekten. 19.07. ble alle tiltak avskaffet, det er fra omtrent i dag og 5-6 dager framover vi kan forvente å se økt smitte. 2
Example Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 Collan skrev (28 minutter siden): Liten skrivefeil fra min side: Det er ikke EM-effekten som vi ikke har sett ennå, men frislippseffekten. 19.07. ble alle tiltak avskaffet, det er fra omtrent i dag og 5-6 dager framover vi kan forvente å se økt smitte. Kanskje. Det er ikke nødvendigvis sikkert. Folk har nok en tendens til å tilpasse seg smittenivået, og handler deretter. Vi gir mye av rosen for smittenedga g til tiltak, men mye handler om folks handlinger. Litt det samme vi så i Norge i fjor vår, når R-tallet var på vei ned før tiltakene kom. Det er nok en del briter som tar det forsiktig nå som landet har så mye smitte, at det i seg selv presser smittetallene ned. Igjen vil man ha motsatt effekt når tallene går ned og det føles "tryggere". Spådommene om at smittetallene vil skyte inn i himmelen ser ut til å ha bli gjort til skamme ser det ut til. Hvor stor effekt freedom day vil ha, er vanskelig å si, da de helt store endringene i tiltak var det ikke. Briter er glade i sine nattklubber riktig nok, men hvor stor forskjell vil dette gjøre? Jeg vil anta at de som går der nå, med så mye smitte er folk som ikke er redde for å bli smittet, og sannsynligvis allerede har blitt smittet før eller ville blitt det uansett, eller at de vaksinerte. 4
tom1986 Skrevet 27. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 27. juli 2021 Smitten er nesten halvert på én uke. Må være bittert for lockdown-tilhengerne at dette skjer selv etter at de siste tiltakene ble fjernet 19.7. 6
Fakta? Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 Det har nok flere årsaker. - Fotball-EM sluttet 6 dager før toppen kom. Det stemmer forbausende bra med tiden det tar å få symptomer, teste seg og få resultatet. - 92% av den voksne befolkningen i England har antistoffer fra enten smitte eller vaksine. Det er høyere enn de fleste andre land og reduserer smitterisikoen betydelig. - Mange fikk nok en støkk fra de kraftig stigende smittetallene, og en "pingdemic" som førte til mye fravær og reportasjer om tomme butikkhyller. Det har gjort dem mer forsiktige. - Skolene i England har nå sommerferie. Det fører til mindre kontakt blandt unge. 3
Collan Skrevet 27. juli 2021 #12 Skrevet 27. juli 2021 3 hours ago, Example said: Kanskje. Det er ikke nødvendigvis sikkert. Folk har nok en tendens til å tilpasse seg smittenivået, og handler deretter. Vi gir mye av rosen for smittenedga g til tiltak, men mye handler om folks handlinger. Litt det samme vi så i Norge i fjor vår, når R-tallet var på vei ned før tiltakene kom. Det er nok en del briter som tar det forsiktig nå som landet har så mye smitte, at det i seg selv presser smittetallene ned. Igjen vil man ha motsatt effekt når tallene går ned og det føles "tryggere". Spådommene om at smittetallene vil skyte inn i himmelen ser ut til å ha bli gjort til skamme ser det ut til. Hvor stor effekt freedom day vil ha, er vanskelig å si, da de helt store endringene i tiltak var det ikke. Briter er glade i sine nattklubber riktig nok, men hvor stor forskjell vil dette gjøre? Jeg vil anta at de som går der nå, med så mye smitte er folk som ikke er redde for å bli smittet, og sannsynligvis allerede har blitt smittet før eller ville blitt det uansett, eller at de vaksinerte. Utifra min personlige erfaring, samt ikke minst alle de idiotene man kan lese om som har fått en Darwin award (sjekk ut https://darwinawards.com/ om du ikke kjenner til det) vil jeg tro at folk flest ytterst sjelden er proaktive. Det er nok en del som opprettholder smittevern og sosial distansering, men jeg tror det er mer enn nok av idioter som ikke kan vente på å feste, danse og andre aktiviteter som fort kan bli supersprederhendelser. Vi får se hvordan de britiske smittetallene blir mot slutten av denne uka, og ikke minst mandag og tirsdag i neste uke, det registreres jo gjerne færre tilfeller i helga. 2
brainstorm Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 1 hour ago, Collan said: Vi får se hvordan de britiske smittetallene blir mot slutten av denne uka, og ikke minst mandag og tirsdag i neste uke, det registreres jo gjerne færre tilfeller i helga. Ja, en spennende utvikling nå med fallende smittetall seks dager på rad. Kan det virkelig fortsette, eller er det for godt til å være sant? Om en uke eller to bør de være over fotballkneika.
tom1986 Skrevet 27. juli 2021 Forfatter #14 Skrevet 27. juli 2021 Collan skrev (1 time siden): Utifra min personlige erfaring, samt ikke minst alle de idiotene man kan lese om som har fått en Darwin award (sjekk ut https://darwinawards.com/ om du ikke kjenner til det) vil jeg tro at folk flest ytterst sjelden er proaktive. Det er nok en del som opprettholder smittevern og sosial distansering, men jeg tror det er mer enn nok av idioter som ikke kan vente på å feste, danse og andre aktiviteter som fort kan bli supersprederhendelser. Vi får se hvordan de britiske smittetallene blir mot slutten av denne uka, og ikke minst mandag og tirsdag i neste uke, det registreres jo gjerne færre tilfeller i helga. https://www.bbc.com/news/uk-57981899 Syv dager på rad nå. Men bare vent to uker! Da vil det eksplodere! 4
brainstorm Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 On 7/27/2021 at 6:42 PM, Collan said: Vi får se hvordan de britiske smittetallene blir mot slutten av denne uka, og ikke minst mandag og tirsdag i neste uke, det registreres jo gjerne færre tilfeller i helga. Da har vi fasiten, ytterligere fall med i overkant av 20% siste uke. Og over halvert siste to uker. Dette ser veldig bra ut, måtte det bare fortsette sånn. For et par uker siden ble det advart mot tall på over 100 000 pr dag, nå er det nede på 21 000. Og nå går antallet innlagte også marginalt nedover, etter en oppgang den siste tiden. Dette henger jo litt etter smittetallet, så det er lov å håpe på en større nedgang fremover. 2
Barbalala Skrevet 3. august 2021 #16 Skrevet 3. august 2021 Skikkelig irriterende at hysterikerne og skremmerne nok engang må konstatere at de har tatt feil. Men nå komme Lambda-varianten, og DEN er farlig den. Æresord! 7
Collan Skrevet 3. august 2021 #17 Skrevet 3. august 2021 1 hour ago, brainstorm said: Da har vi fasiten, ytterligere fall med i overkant av 20% siste uke. Og over halvert siste to uker. Dette ser veldig bra ut, måtte det bare fortsette sånn. For et par uker siden ble det advart mot tall på over 100 000 pr dag, nå er det nede på 21 000. Og nå går antallet innlagte også marginalt nedover, etter en oppgang den siste tiden. Dette henger jo litt etter smittetallet, så det er lov å håpe på en større nedgang fremover. Det er jo selvsagt bra at smitten går nedover, men jeg er ikke overbevist ennå. Akkurat nå er det skoleferie i Storbritannia, vi får se hvordan det går etterhvert. 3
Anonymus1986 Skrevet 3. august 2021 #18 Skrevet 3. august 2021 On 7/27/2021 at 8:22 PM, tom1986 said: https://www.bbc.com/news/uk-57981899 Syv dager på rad nå. Men bare vent to uker! Da vil det eksplodere! Er ikke politisk korrekt å ha et nøkternt syn på korona-pandemien i Norge dessverre.. 4
Example Skrevet 3. august 2021 #19 Skrevet 3. august 2021 Collan skrev (1 time siden): Det er jo selvsagt bra at smitten går nedover, men jeg er ikke overbevist ennå. Akkurat nå er det skoleferie i Storbritannia, vi får se hvordan det går etterhvert. Det vil de være i en måneds tid til. Ser lovende ut for britene dette, med tanke på den spådde utviklingen. Man kan vel egentlig allerede konstatere at freedom day ikke hadde den umiddelbare negative effekten ekspertene trodde. 4
Collan Skrevet 3. august 2021 #20 Skrevet 3. august 2021 Det er verdt å nevne at selv om trenden i Storbritannia er synkende så hadde de 32,5 smittede per 100 000 innbyggere i går, som var 3 ganger så mange som Sverige og over 6 ganger så mange som Norge (5,8 per 100 000). Jeg håper selvsagt at smitten fortsetter å synke i Storbritannia (og andre steder for den saks skyld), men det er deltavarianten som er løs, jeg tror ikke vi har sett det verste fra den ennå. 4
Anbefalte innlegg