AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Når noen må ha sånne dager og ikke klarer å vente litt til eller må ha mange i besøk. Der du føler du MÅ gå men ikke har lyst for du må være forsiktig da du er i risikogruppen. Hva tenker folk med? Går det ikke fint å ha kun de nærmeste? Må folk ha altfor mange folk, helst alle langt uti familien og venner? Og så blir de sur om du ikke vil gå for du er redd for å bli syk. Anonymkode: 9461b...b69 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Er jo ingen som tvinger deg til å gå? Bare å si nei og at det ikke passer så det jo greit nok det. Er du vaksinert? Uansett så har du jo lov til å ta dine forholdsregler hvis du fortsatt er skeptisk med tanke på å bli smittet. Men du kan jo ikke blir sur over at andre gjør det som nå er lov. Anonymkode: 9270d...e67 5
Milky Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Ærlig talt.. er så og si ingen smitte i Norge nå og mange er vaksinerte. Slapp av og dropp å dra hvis du er så jævlig redd 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Det er nær slekt og personen er sur for jeg ga beskjed om at jeg ikke føler meg trygg på å gå. 100 personer tett i tett i ett lite lokale. Dette er personer som ikke overholder noe avstand eller andre ting. Her vi bor er det en del smitte no selv om folk lever som om korona ikke finnes! Det er anbefalt med munnbind igjen pga flere utbrudd her. Men ser ikke noen bruke det. Anonymkode: 9461b...b69
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Jeg har såklart lyst å stille opp. Men personen vet at jeg har vært veldig forsiktig pga sykdommer og risiko. Og tanken på å utsette seg for dette etter alt jeg har vært igjenom og kanskje bli alvorlig syk frister ikke. Men jeg har dårlig samvittighet. Virker som folk tar altfor lett på dette no. Anonymkode: 9461b...b69
Morten1 Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 Du bestemmer jo selv om du ønsker å delta eller ikke. Personlig ville jeg kanskje tenkt litt ettersom de fleste har begynt å bli full vaksinert at man er litt på grensen til hypokonder om man ikke tør å delta i en sammenkomst den dag i dag. Men samtidig får folk bestemme selv. Det er jo ikke slik at jeg hadde latt være å invitere deg senere om grunnen til at du ikke ønsket/kunne komme var at du var redd for smitte. Men hadde du begynt å skulle fortelle meg at jeg kun måtte ha de nærmeste og kutte ned på gjestelisten så hadde jeg tenkt mitt om deg også. 1
tussi84 Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 Hvor lenge skal begivenheter i livet bli satt på vent? I flere 10 år? Det blir det fordi corona blir ikke borte, men takket være vaksinering så blir coronaen noe vi klarer å leve med/håndtere. Takket være vaksinering så blir coronaen akkurat som en mild luft infeksjon, også for risiko gruppene. Vi har snart barnedåp. Vi blir 16 stk inkl dåpsbarn. Det er kun oss foreldre, besteforeldre, oldeforeldre, barnets tante på min side, og barnets onkel på far siden og søskenbarn som kommer. Vi har allerede utsatt dåpen 2 ganger pga tiltak, men nå som det er mer åpent for sånne feiringer så utsetter vi det ikke noe mer. De fleste som kommer er også fullvaksinerte, og resterende voksne har fått 1 dose. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 Vi har bedt inn til dåp, invitert 50 stykker. Om vi får gjennomført får vi se når det nærmer seg. Og vi har full forståelse for at noen kanskje ikke ønsker å delta, så om man ikke ønsker så lar man være. Verden må videre på et tidspunkt, kan ikke leve i evig lockdown heller. Anonymkode: 76273...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 Måtte sjekke at HI ikke var skrevet for et år siden. Om du personlig velger å avstå er det ditt valg. Men generelt er det nesten ingen smitte, de fleste er vaksinert, og dette vil aldri bli utryddet. På et tidspunkt må man jo begynne å leve livet igjen. Jeg er i alle fall tilbake til slik det var før. Med venner, familie, sosiale lag, og utenlandsturer. Anonymkode: 784af...04c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 Så lenge du ikke er blant brudeparets nærmeste familie, så er det kanskje best at du er hjemme, med de holdningene du utviser? Er du blant brudeparets nærmeste familie, så er det alltids greit å ta noen ekstra forholdsregler. Ingen hindrer deg i å bære munnbind, bruke antibac regelmessig, og være nøye på å holde avstand til de andre. Jeg var nylig i et bryllup selv. Nå til dags er de fleste vaksinerte med minst en dose. Vi testet oss riktignok for sikkerhets skyld etter bryllupet vi var i, da vi kjente på små symptomer, men vi var ikke smittet. Du også kan jo teste deg etter det du skal i. Anonymkode: fd7f8...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har såklart lyst å stille opp. Men personen vet at jeg har vært veldig forsiktig pga sykdommer og risiko. Og tanken på å utsette seg for dette etter alt jeg har vært igjenom og kanskje bli alvorlig syk frister ikke. Men jeg har dårlig samvittighet. Virker som folk tar altfor lett på dette no. Anonymkode: 9461b...b69 En person som er hånlig mot deg fordi du er nervøs for å bli syk, er ikke verdt å stille opp for. Anonymkode: a683c...db6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 Milky skrev (10 timer siden): Ærlig talt.. er så og si ingen smitte i Norge nå og mange er vaksinerte. Slapp av og dropp å dra hvis du er så jævlig redd Er det derfor flere titalls nettopp ble smittet i et stort bryllup i Norge? Anonymkode: 4a274...06d
Milky Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det derfor flere titalls nettopp ble smittet i et stort bryllup i Norge? Anonymkode: 4a274...06d Uffda.. et bryllup og noen titalls smittede.. snakk med meg når det er noen titalls døde så skal jeg ta deg seriøst 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det derfor flere titalls nettopp ble smittet i et stort bryllup i Norge? Anonymkode: 4a274...06d Går an å dra i bryllup uten å klemme. Har vært i bryllup med smittede, uten spredning. Anonymkode: 784af...04c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 Problemet er jo ikke at folk inviterer, men at de blir sure om du ikke kommer. Vi har invitert til selskap nå snart, og tenker at det er greit siden de fleste her er vaksinert nå og regnet som "beskyttet" (fullvaksinert eller tre uker siden første dose). Og dessuten velger de jo helt selv om de vil takke ja eller nei. Men vi blir selvsagt ikke sure om noen velger å ikke delta. Anonymkode: 0dd55...1e1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 Milky skrev (15 timer siden): Ærlig talt.. er så og si ingen smitte i Norge nå og mange er vaksinerte. Slapp av og dropp å dra hvis du er så jævlig redd Ingen smitte? Ha ha ja du for snakke om der du bor Anonymkode: 0116d...550 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det derfor flere titalls nettopp ble smittet i et stort bryllup i Norge? Anonymkode: 4a274...06d Ikke vits å kverulere med den brukeren i grunn, det er mørkt der Anonymkode: 0116d...550 2
Milky Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen smitte? Ha ha ja du for snakke om der du bor Anonymkode: 0116d...550 Ja… bor rett utenfor Oslo i Bærum. Og her er det veldig få smittede akkurat som alle andre steder i landet. Men skjønner at mange liker å skape drama 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #19 Skrevet 25. juli 2021 Vi har invitert til dåp i september. Inviterer de det er naturlig, så vi blir 20 stk inkludert dåpsbarnet. Har ikke lyst å vente til dåpskjolen er for liten. Skal vi vente til pandemien er helt over kan jo dåpsbarnet være et år eller to. Alle voksne som er invitert har fått minst en vaksinedose da, ellers hadde vi sikkert ventet litt til. Anonymkode: 93cc4...31a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #20 Skrevet 25. juli 2021 Hvor lenge mener du folk skal vente før de inviterer til slike ting? For alt vi vet, er dette den nye normalen… livet må på et eller annet tidspunkt bare gå videre. Du velger så klart selv om du vil delta, men du kan ikke forvente andre rundt deg å la være å invitere de gjestene de ønsker å ha der. De holder seg jo til gjeldene regler og anbefalinger. Vi inviterte til dåp i juli, da var vi 24 stykker, og vi hadde da allerede utsatt det en gang. Vi skal i to bryllup den neste måneden, begge har vært utsatt et år. Begge selskapene holder de reglene og anbefalingene som er, i tillegg til at veldig mange er enten fullvaksinert eller har fått første dose. Så jeg føler meg 100% trygg. Anonymkode: 72280...63d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå