Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer å dele? Gikk det bra til slutt? Jeg tok initiativ til skilsmisse for 1 år siden. Angrer som en hund. Gresset er på ingen måte grønnere på andre siden. Dummeste jeg har gjort i mitt liv. Var gift i åtte år.

Anonymkode: c40cd...37c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok initiativ for ett år siden, vil det si at dere tok ut separasjon da og er skilt nå?

Jeg har en venninne som gikk gjennom en slik fase. Hun gikk fra mannen, og han fant en ny kort tid etter. Livet endret seg mye for henne, og jeg tror hun hadde sett for seg noe annet. Nå har det gått tre år, og hun har også ny kjæreste. Alt stabiliserer seg.

Det er vel en grunn til at man går tenker jeg, selv om de grunnene blekner litt med tiden.

Har dere barn sammen?

Anonymkode: fc636...1d5

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min var utro og ble skilt fra konen sin for 6 år siden. Jeg traff ham noen år etterpå. Han angrer fremdeles, tror jeg. Det er noe med å ha den opprinnelige familien samlet, med barnas slektninger på begge sider, alle minner osv. Dessverre ville ikke hun tilbake igjen pga utroskapen hans.

Tør du å ta det opp med eksen, eller har h*n gått videre?

Anonymkode: b3c7c...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts. Vi har ikke barn sammen. Han kan ikke få, og jeg ønsker ikke. Jeg tror han er singel. Ser han innimellom på butikken eller når han besøker onkelen sin på sykehjemmet der jeg jobber. Jeg vet han ble helt knust. Vi har ikke signert papirene enda, må vente til september. Lurer på om jeg forsiktig skal tørre å ta det opp. 

Tusen takk for seriøse svar😃 Snille dere er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hele poenget med separasjonsfasen er jo at man skal få kjenne på hvordan et brudd blir og om det er det riktige å gjøre. 

Anonymkode: 0deeb...081

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor ville du skille deg da? Er de faktorene noe du vil leve et helt liv med? Du trenger mer enn et år på deg.

Og den stakkars exen din; hva om du tar kontakt igjen, han tar deg tilbake, og så ombestemmer du deg? La det ligge.

Anonymkode: 181ab...a96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker du ham? 

Anonymkode: 6a6ed...00f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva fikk deg til å gå? Ønsker du å gå tilbake til det? Ønsker du å bruke tid og energi på å jobbe lenge med ekteskapet hvis du går tilbake og han ønsker deg tilbake? 

Så må du også tenke på om du vil angre hvis du ikke tar initiativ på å ordne forholdet og ikke skille dere. 

Jeg håper det ordner seg for dere. Du må ta kontakt med han så snart du kan? og snakke med han hvis du ønsker å gå tilbake etter du har tenkt over punktene jeg har skrevet over. :)

Anonymkode: 9e929...896

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er knust… kanskje du skal ta en samtale med han? Bare si rett ut hva du føler. Separasjon er jo fordi man får rom for en tenkepause. Mange finner tilbake til hverandre.

Anonymkode: d55f9...2bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo hele poenget med at man må være separert i ett år før man kan skilles. 

Du bør virkelig ta en prat med mannen. Kjenner veldig mange som i godt voksen alder har flyttet fra hverandre for så å ta hverandre tilbake.

Anonymkode: 8710e...812

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ts. Vi har ikke barn sammen. Han kan ikke få, og jeg ønsker ikke. Jeg tror han er singel. Ser han innimellom på butikken eller når han besøker onkelen sin på sykehjemmet der jeg jobber. Jeg vet han ble helt knust. Vi har ikke signert papirene enda, må vente til september. Lurer på om jeg forsiktig skal tørre å ta det opp. 

Hvis dere ikke har barn så gjør det jo alt veldig mye lettere...Da har man ikke deres følelser å ta hensyn til oppi det hele. 

To voksne kan jo egentlig gå frem og tilbake så mange ganger de vil. Men du har hans følelser å ta hensyn til her, og at du ikke kaster bort tiden hans. Du skal være ganske klar på hvorfor du ønsket skilsmisse og hva som nå har endret seg.

Var dere i noe samlivsterapi el.l. før dere ble skilt?

Anonymkode: fc636...1d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du vært utro og hatt en annen ?

Anonymkode: bfc62...668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...