AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Etter å ha drept Nathan, kler Ava seg i "klær" som gjør at hun ser helt menneskelig ut. Caleb banker på glasset og roper at hun må hjelpe ham ut, men Ava går bare inn i en heis og tar den opp, og etterlater Caleb til å dø. På overflaten kan det virke som om Ava lar Caleb dø fordi hun: 1) ikke har ekte følelser for han, og brukte han kun til å flykte Eller/og 2) han vet at hun er en AI og den informasjonen vil hun ikke at skal komme ut til resten av verden. Men jeg lurer på strukturen av denne aller siste scenen av Caleb, hvor han er bak et glass og hun i heisen med kodekort og "makt". Jeg tenker at en underliggende mening bak denne avslutningen er at Ava lar Caleb "bli igjen" slik han alltid lot henne "Bli igjen" i buret sitt. Typ. at Ava og Caleb nå begge er mennesker, så om Ava skal være innesperret bak glass har hun ingen problemer med at Caleb er det. Er noen enige i dette? Og hva tenker dere om slutten? Anonymkode: f2702...2ac 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Etter å ha drept Nathan, kler Ava seg i "klær" som gjør at hun ser helt menneskelig ut. Caleb banker på glasset og roper at hun må hjelpe ham ut, men Ava går bare inn i en heis og tar den opp, og etterlater Caleb til å dø. På overflaten kan det virke som om Ava lar Caleb dø fordi hun: 1) ikke har ekte følelser for han, og brukte han kun til å flykte Eller/og 2) han vet at hun er en AI og den informasjonen vil hun ikke at skal komme ut til resten av verden. Men jeg lurer på strukturen av denne aller siste scenen av Caleb, hvor han er bak et glass og hun i heisen med kodekort og "makt". Jeg tenker at en underliggende mening bak denne avslutningen er at Ava lar Caleb "bli igjen" slik han alltid lot henne "Bli igjen" i buret sitt. Typ. at Ava og Caleb nå begge er mennesker, så om Ava skal være innesperret bak glass har hun ingen problemer med at Caleb er det. Er noen enige i dette? Og hva tenker dere om slutten? Anonymkode: f2702...2ac Nydelig film med fantastisk ‘gåsehud’ slutt! Jeg tolket budskapet som en advarsel mot kunstig intelligens. Her ble det produsert menneskelige roboter som jo til slutt viste seg å være mer intelligente enn menneskene selv. Og med denne utviklingen er veien kort til at robotene overtar verden! Anonymkode: c2583...ad4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 Mange menn som kommer til å bli forelsket i henne! Anonymkode: 2cf69...114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå