Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble nylig introdusert til min kjærestes barn. Kjæresten og jeg ble uenige i går kveld, jeg flyttet ut av sov i natt og det har vært en anspent dag.

Han drog sin vei, han skyldte på at de måtte hjem og mate en hamster. Hans barn hadde ikke lyst til å dra, sa blant annet, hvorfor må vi dra nå når alt er så gøy. Deretter sa han i hns påhør, mitt og mine barn: Vi kommer kanskje tilbake i morgen.

Siden har vi ikke hørt noe. Ønsker ikke at han og barnet bare dukker opp etter eget forgodtbefinnende i morgen.

Finnes det noen måte jeg kan avvise dem på uten å være uhøflig? De vet vi er på vårt familie landsted og skal være til ihvertfall tirsdag.

Jeg kjenner at jeg trenger en pause fra hele greia men ønsker ikke at han pga det gjør det slutt. Han har tross alt tenkt at de kanskje kommer hit igjen i morgen. 

Fortvilet TS.

Anonymkode: dae07...2c3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du møtte barnet hans for første gang nå i helgen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønte ingenting av innlegget ditt...

Anonymkode: dd9b9...b86

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ble nylig introdusert til min kjærestes barn. Kjæresten og jeg ble uenige i går kveld, jeg flyttet ut av sov i natt og det har vært en anspent dag.

Han drog sin vei, han skyldte på at de måtte hjem og mate en hamster. Hans barn hadde ikke lyst til å dra, sa blant annet, hvorfor må vi dra nå når alt er så gøy. Deretter sa han i hns påhør, mitt og mine barn: Vi kommer kanskje tilbake i morgen.

Siden har vi ikke hørt noe. Ønsker ikke at han og barnet bare dukker opp etter eget forgodtbefinnende i morgen.

Finnes det noen måte jeg kan avvise dem på uten å være uhøflig? De vet vi er på vårt familie landsted og skal være til ihvertfall tirsdag.

Jeg kjenner at jeg trenger en pause fra hele greia men ønsker ikke at han pga det gjør det slutt. Han har tross alt tenkt at de kanskje kommer hit igjen i morgen. 

Fortvilet TS.

Innlegget ditt er ikke forståelig. jeg skjønner ingenting av hva som står. Det er noe som skurrer veldig her. Det virker ikke som at en voksen oppegående person har skrevet dette, det virker heller ikke som en situasjon en voksen ville befunnet seg i. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (12 minutter siden):

Du møtte barnet hans for første gang nå i helgen?

Ja, jeg møtte hans barn for første gang i helgen. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (6 minutter siden):

Innlegget ditt er ikke forståelig. jeg skjønner ingenting av hva som står. Det er noe som skurrer veldig her. Det virker ikke som at en voksen oppegående person har skrevet dette, det virker heller ikke som en situasjon en voksen ville befunnet seg i. 

Hva er det du ikke forstår?

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS

Du skriver usammenhengende , rotete og har mange skrivefeil. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ts er vel full. Kom tilbake i morgen og skriv teksten på nytt sånn at vi forstår hva problemet egentlig er her..

Anonymkode: 56f3d...f1b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS

forgodtbefinnende ? Påhør ? Flyttet ut av ? Du virker jo helt ute.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg møtte hans barn for første gang i helgen. 

TS

Da var ikke forholdet modent nok for å trekke inn barnet.

Man kan ikke reagere sånn på en filleting

Anonymkode: ed46d...649

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (1 minutt siden):

forgodtbefinnende ? Påhør ? Flyttet ut av ? Du virker jo helt ute.

1) Forgodtbefinnende = hva som passer ham best

2) Påhør: alle hørte

3) Flyttet ut av sov = flyttet ut av soverom

4) Du virker jo helt ute = ja, var ute av sov i går.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da var ikke forholdet modent nok for å trekke inn barnet.

Man kan ikke reagere sånn på en filleting

Anonymkode: ed46d...649

Han reagerte på uenigheten vi hadde. Jeg har ikke forklart hva denne uenigheten skyldtes. 

Jeg startet tråden fordi jeg mener han ikke kan komme tilbake etter å ha sagt "vi kommer kanskje i morgen".

Han og jeg vet at han drog pga uenigheten.

Han vet hvor vi er, så det er litt sært å bare dukke opp dersom han finner det for godt.

For første gang har jeg heller ikke mottatt god natt melding fra ham.

Vel, takker for alle råd, jeg har nå sendt ham svar på at det ikke passer at han kommer i morgen.

TS.

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke bare være ærlig å si at du trenger en pause fra hele greia da? Eventuelt at dere for ta det igjen en annen gang. Blir jo forvirrende for dine barn og hvis denne fyren skal komme og gå etter humøret. Hvis han tenker at forholdet er slutt av den grunn så er han jo tydelig ikke helt stabil.

Blir det drama så tidlig i forholdet så blir det nok ikke bedre senere i forholdet heller. Er jo tydelig at han liker dramatikk

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (27 minutter siden):

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Skjønte ingenting av innlegget ditt...

Anonymkode: dd9b9...b86

Men i all verden - leser dere med vrangbrillene på? Null problem å forstå innlegget

Anonymkode: 81b33...9c8

• Liker 5
Gjest Skogsalv
Skrevet

Tenker at de voksne får ta seg ei bolle,når introduksjonen skulle skje i hyggelig lag SAMMEN mine og dine. Hvertfall ikke kranglet.  Hva var så viktig å krangle om under et så viktig møte. ? Håper ikke ungene hørte det.. Kommer de tilbake,så la ungene kose seg frem til tirsdag. De har sikkert også forventninger til disse dagene. Og dere to. ( de voksne ) Kjøl deg ned . Diskuter seinere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

1) Forgodtbefinnende = hva som passer ham best

2) Påhør: alle hørte

3) Flyttet ut av sov = flyttet ut av soverom

4) Du virker jo helt ute = ja, var ute av sov i går.

TS

Forstod deg godt jeg, litt satt ut av at sånt må forklares.. Uansett, det var tøft og rett av deg å si ifra om. Bein i nesa og rett frem. 

Men jeg lurer på han der i lengden. Uenigheten må snakkes ut, og ikke foran barn, på familiens landsted. 

Merkelig at han ikke tar seg sammen og gir barnet en rolig beskjed om at det var bare 1 natt, nå skulle de handle pølser, brus og snop og se hva han ville. Hmmm....

Anonymkode: cd222...11e

• Liker 3
Skrevet

Dere burde kanksje tenkt mer over om dette var riktig tidspunkt og dra inn barna,  om dere hadde en krangel gående.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det du med hytten kjæresten lånte bla til et selskap med sin familie? Der han hadde med barnet sitt, men ville ikke at du og barnet skulle hilse på hverandre ennå? 

Anonymkode: 91841...cff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere var såpass uenige at begge egentlig syns det var greit han dro. Får jo litt vondt av barnet oppi det hele. Men siden h*n hadde det fint og ikke ville dra, antar jeg h*n ble vernet fra konflikten. Det er bra. Antagelig var det bare derfor kjæresten din sa at de kanskje kom tilbake i morgen’. For å gjøre det lettere for barnet og beskytte det kot konflikten. Fortsatt å kommuniser med ham på meldinger slik du har gjort etter han dro. Rolige meldinger der du sier hvordan du opplever situasjonen. At du trenger en tenkepause. 

Anonymkode: 14b78...728

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Høres ut som dere var såpass uenige at begge egentlig syns det var greit han dro. Får jo litt vondt av barnet oppi det hele. Men siden h*n hadde det fint og ikke ville dra, antar jeg h*n ble vernet fra konflikten. Det er bra. Antagelig var det bare derfor kjæresten din sa at de kanskje kom tilbake i morgen’. For å gjøre det lettere for barnet og beskytte det kot konflikten. Fortsatt å kommuniser med ham på meldinger slik du har gjort etter han dro. Rolige meldinger der du sier hvordan du opplever situasjonen. At du trenger en tenkepause. 

Anonymkode: 14b78...728

Ja, jeg tror alle barna ble skjermet fra konflikten, inkludert mine barn.

Han liker ikke å sende meldinger, liker å prate men han har vært taus siden diskusjonen vi hadde i går, også taus i hele dag.

Han tar alt i "plenum", mens jeg ønsker å ta ting opp på "kammerset", noe jeg gjorde.

Det gikk på at alt mine barn gjør ifølge ham er galt, han kom med sitt barn forleden, behandlet eget barn som "kongelig". Vi er på vårt landsted (camping) og hans barn skulle få tilgang til alt av vårt men ikke motsatt.  Det "smalt" for meg men som nevnt "på kammerset". Jeg sa til ham at jeg synes han må tenke seg om hva han og hvordan han behandler barna mine, noe han lovde å gjøre. Det virker som om han har ombestemt seg nå og så drog han altså med denne setningen: Vi kommer kanskje tilbake i morgen.

Det er uansett ikke  bare hans barn som er involvert - mine er også involvert.

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...