Gå til innhold

Store smerter i nakke og skuldre etter jeg fikk baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kom ganske umiddelbart etter fødsel, kanskje etter et par uker. Sikkert pga anstrengt ammestilling og bæring. Nå har det spredd seg til nakken også, og kjenner at jeg spenner meg mye. Jeg har en svak kropp med lite muskler dessverre, og kjenner det er tungt å bære på en nå 7 kilos baby dagen lang. Resultatet er at nakke og skuldre er veldig smertefulle hver eneste ettermiddag og kveld. Andre som sliter med det samme? Hva skal jeg gjøre?? 😓

Anonymkode: 64860...060

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig når man får barn for da er det plutselig andre bevegelser/ bæring av den lille/ amming osv. Ta deg en tur til kiropraktor, det har hjulpet meg 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme. Det blir sånn når muskulaturen er dårlig og alt man gjør foregår foran på kroppen. Har hjulpet meg noe å gjøre ro-øvelser med strikk hjemme, men er elendig til å sette av tid til det (selvom det bare tar få minutter), så np har jeg mye vondt igjen. Det er det eneste jeg har av tips dessverre, men du er ihvertfall ikke alene.

Anonymkode: 4d3b9...ee3

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig ja :)

Jeg fikk skikkelig betennelse og akuttvondt til slutt med første, prøver å forebygge dette med andremann nå.

Trening, bevegelse og å være bevisst på hvordan må bruker kroppen er nøkkelen. Du kan få råd om øvelser hos fysioterapeut. :)

Anonymkode: 8b108...eeb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...