Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt helvetes dag i dag rett og slett😪

Kvalm, svimmel, sulten, sykt sliten, og ikke spist hele dagen. 

Min 2 mnd gammel baby sov ikke mange timer, og når han sov, så sov han halvvåken og måtte bæres. Bæresjal, vogn, han haaaater det. Han bare våkner med engang jeg legger han fra meg, og alt startes på nytt. Vugge og bære to timer igjen!!

Ikke har jeg laget middag til to eldste heller, de måtte smøre brødskive selv, har så dårlig samvittighet.. 

Huset er rotete, kjøkkenet ser ikke ut, og jeg sitter og vugger babyen fortsatt, stopper jeg, så våkner han. Uff... sånn.

Får sikkert spørsmål hvor mannen er, han måtte jobbe dobbelt. 

Anonymkode: 096e6...097

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg ungen ned først etter 30 min, da har han kommet dypere i søvnen.

Legg ungen tidligere. Se etter trøtthetstegn før. Ved 2 måneder er de ekstremt følsomme for ovetrøtthet.

Anonymkode: 26836...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Kidsa overlever alt det der! Men du må prioritere å få spist noe, håper morgendagen blir bedre ❤️

Anonymkode: 78240...204

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det går BRA, du er en super mamma!! Husker selv de dagene jeg var alene med storebror på 4 og tvillinger med kolikk, han måtte spise Cheerios til middag og legge seg selv på sofaen mens jeg løp som en strikk mellom to hylende babyer og bysset som en gal. Det gikk BRA med alle tre, og jeg overlevde jammen meg selv også. Gi deg selv en klapp på skulderen for at alle barna er i live, det var min minstestandard😂

Anonymkode: eba5c...75a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, ts - har vært der selv. Mini her hadde en periode der hun kun sov når jeg kjørte bil. Sovnet i bilen og kunne så bæres inn og sov videre i bilstolen i stua. Ingen råd annet enn at det går over og hold ut! Du gjør en super jobb og håper morgendagen blir bedrr.

Anonymkode: 7eb58...5ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke skadelig at ungen skriker ved siden av deg mens du smører noen brødskiver og spiser de. Men forsøk som noen andre her og legge fra deg baby tidligere enn etter to timer. 

Spedbarn har over halvparten av søvnen sin Rem-søvn, og en søvnsyklus er fra 50-60 min. Det har ca en våkenepisode hver time. Og hvis man legger fra seg barnet og det sover veldig lett slik som under REM-søvn så kan det gråte litt men det kan fortsatt sove selv om det gråter og hvis man unngår å prate med barnet eller ta det opp igjen så er det sannsynlig at det kan falle til ro og sove litt videre. Les litt om søvn og spedbarn så kanskje du finner noen grep som kan funke for dere. Prøve seg frem litt ☺️

Anonymkode: d2b59...1f1

AnonymBruker
Skrevet

Sett på hårføner et par meter unna baby. Still den inn på kald luft og la den gå en stund på laveste hastighet. De fleste babyer sovner til lyden av hårføner. ( Men de må være trøtte) er nesten sikker på at det hjelper.

Anonymkode: e9c78...d7e

Gjest 96erjente
Skrevet

Noen ganger er man bare helt nødt til å legge ungen fra seg selv om hen skriker. Jeg har to barn på snart 5 og 3 år, og 3-åringen har i tillegg autisme og trenger litt ekstra. Mannen jobber en del overtid for tiden.. Jeg kan ikke la de andre to gå sultne, med full bleie/kanskje hjelpe på do osv, bare fordi minstemann blir sur hvis han blir lagt ned men ellers har det helt fint. Er ikke snakk om å la han grine til han blir utslitt av det, men til de andre har fått litt de og. 

Rotet kan man ta senere, selv om det gjør noe med deg der og da.. Huset ser ikke ut her heller😅

AnonymBruker
Skrevet

Høres ganske likt ut som da min var 2 mnd, men jeg hadde ikke barn fra før da. Var de to eldste lettere babyer? Høres ut som om denne er klistremerkebaby som også sliter med selvregulering i forbindelse med søvn. Slike babyer er vannvittig slitsomme. Jeg elsker jo min over alt på jord, og har gjort det hele tiden, men jeg må jo ærlig innrømme at jeg er veldig redd for å få en nr.2 etter den babytiden jeg har hatt, selv om vi alltid har sett for oss to barn.

Én slik dag er nok ikke skadelig for deg, men det er veldig viktig at mannen avlaster så mye han kan når han er hjemme. Du må få all søvnen du trenger. I tillegg må dere kjøpe inn mat du lett og fort kan stappe i deg. Jeg ble selv sykemeldt i et par måneder i permisjonen pga utmattelse og vitaminmangel etter alvorlig lite søvn, for lite mat og drikke og alt for lite avslapping. Tro meg, du vil ikke komme dit!

Så lenge babyen SER deg, er det ikke så farlig å la den ligge og skrike litt, så både du får spist litt og ordnet med mat til de to eldste. De to eldste skal vel snart tilbake til skole eller barnehage? Da blir jo ting litt lettere.

Anonymkode: 15589...017

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
96erjente skrev (6 timer siden):

Noen ganger er man bare helt nødt til å legge ungen fra seg selv om hen skriker. Jeg har to barn på snart 5 og 3 år, og 3-åringen har i tillegg autisme og trenger litt ekstra. Mannen jobber en del overtid for tiden.. Jeg kan ikke la de andre to gå sultne, med full bleie/kanskje hjelpe på do osv, bare fordi minstemann blir sur hvis han blir lagt ned men ellers har det helt fint. Er ikke snakk om å la han grine til han blir utslitt av det, men til de andre har fått litt de og. 

Rotet kan man ta senere, selv om det gjør noe med deg der og da.. Huset ser ikke ut her heller😅

Du gjør så godt du kan, det er bra nok. Før lot de ungene ligge og skrike til de sovnet, gikk bra med de folka også. Man skal selvsagt ikke gjøre det, men herrefred du er jo alene med tre barn. Hva forventer ekspertene, at du skal dele deg i tre? Ta en del av advarsler fra eksperter med en klype salt, jeg tror det er det som blir vane som er uheldig. Noen unntak fra regelen må absolutt alle mødre ta, ellers var vi ikke mennesker!!! 

Anonymkode: e9c78...d7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...