AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Hei Jeg flyttet til Norge i fjor, rett før pandemien begynnte. 2020 har vært et veldig vanskelig år, for de fleste av oss, også for meg. Jeg har vært arbeidsledig i over ett år og hadde mange problemer med å registrere meg her i Norge. Jeg var helt sliten til slutt. Heldigvis er egentlig alt i orden nå, og er har endelig fått meg en jobb for noe uker siden Men jeg føler meg fortsatt så ensom? Det er ganske vanskelig å finne venner, jeg har kanskje en god venn øyeblikkelig. Samboeren min, som er en nordmann, har venner, men de møter seg veldig sjelden, de foretrekker å snakke sammen mens de spiller dataspiller. Jeg har prøvt å finne venner når jeg besøkte norskkurset, men alle var helt annerledes enn jeg er og det passte ikke. Dessuten hadde jeg en ringevikar jobb før denne jobben som jeg har nå, men selv om arbeidskollegene var veldig snille, ble de bare arbeidskolleger. Jeg liker egentlig å trene i treningssenteren og kan også forestille meg å ta et dansekurs eller noe sånn, men vil vente til pandemien er over (eller til jeg har fått begge vaksinedosene). Et problem i tilleg er også at jeg er en rolig, litt introvert person., og det er ikke lett for meg til å delta i kurs som nye person som ingen kjenner. På jobb finnes det en ny arbeidskolleg i min alder som jeg liker veldig mye, men jeg blir alltid så nervøs og litt "akward" når jeg er rundt henne. Kanksje fordi jeg føler litt press siden jeg har ikke mange sjanser til å få venner, og er redd for at hun ikke liker meg. Dessuten er jeg alltid litt usikker når jeg snakker norsk, fordi det er jo ikke morsmålet mitt og jeg gjør fortsatt feil. Har noen kanskje en ide hva jeg kan gjøre for å få venner? Takk ☺️ Anonymkode: 9c7e2...ad5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Hvor gammel er du og hvor bor du? Kanskje du finner noen her som du kan bli kjent med. Anonymkode: 1a94f...868
Katrin94 Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Er du mann eller kvinne? Om du er kvinne kan du søke opp gruppe på facebook som heter «hey girl». Det er en gruppe for kvinner og jenter i alle aldre som ønsker seg flere venner. Jeg har fått mange nye venner fra denne gruppen etter jeg flyttet til ny by. Du må søke hey girl + den byen du bor i. For eksempel søker du «hey girl Drammen» på facebook.
Gjest arlen Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Just now, Katrin94 said: Er du mann eller kvinne? Om du er kvinne kan du søke opp gruppe på facebook som heter «hey girl». Det er en gruppe for kvinner og jenter i alle aldre som ønsker seg flere venner. Jeg har fått mange nye venner fra denne gruppen etter jeg flyttet til ny by. Du må søke hey girl + den byen du bor i. For eksempel søker du «hey girl Drammen» på facebook. Er ei kvinne, takk for tippsen
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 arlen skrev (1 minutt siden): Er ei kvinne, takk for tippsen Hvor bor du? Hvor gammel er du? Hvilket land kom du fra? Anonymkode: 7135e...207 1
Marshall Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 Så vanskelig situasjon for deg. Det tar tid å bygge opp vennskap, men når man ikke har noen, føler man ofte at man ikke har den tiden. Likevel, du har bare jobbet der i to uker, så prøv å være tålmodig. Fortsett å være hyggelig med kollegaen din. Fortell om deg selv og hjemlandet ditt. Si noe positivt om henne og om Norge. (Nordmenn liker det 😉) men ikke overdriv. Tenk at du sår noen frø, det vil spire senere. Når du er utenlandsk, vil det kanskje ta litt tid før hun blir vant til deg, talemåten, ting som er forskjellig osv, men det går seg til. Du skriver forresten godt norsk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå