boblevann Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Når forsvinner den? Er snart 2 år siden fødsel, og den er ennå veldig synlig. Kommer den til å forsvinne? Spør av nysgjerrighet, den plager meg ikke
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 Når det er så lenge siden så tror jeg nesten ikke den blir helt borte. Vanligvis forsvinner den i løpet av 8 mnd etter fødsel, men på noen forsvinner den aldri. Den er hormonstyrt. Jeg bruker solkrem på den og skrubber den også lett, 3 mnd siden fødsel og mye er gått bort. Anonymkode: 69fa4...2d2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når det er så lenge siden så tror jeg nesten ikke den blir helt borte. Vanligvis forsvinner den i løpet av 8 mnd etter fødsel, men på noen forsvinner den aldri. Den er hormonstyrt. Jeg bruker solkrem på den og skrubber den også lett, 3 mnd siden fødsel og mye er gått bort. Anonymkode: 69fa4...2d2 Det gjorde jeg også. Var borte innen seks måneder hvertfall. Skrubbingen hadde nok en del å si Anonymkode: 9f42a...377
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det gjorde jeg også. Var borte innen seks måneder hvertfall. Skrubbingen hadde nok en del å si Anonymkode: 9f42a...377 Tror du ærlig talt at en hormonfremkalt pigmentstripe i underhuden lar seg fjerne av litt overflatisk skrubbing? Den sitter ikke på huden som et lag med skitt. Den lar seg ikke skrubbe vekk. Tiden går og hormonene blir svakere og den blekner. Du trodde det var skrubbingen som gjorde det, men det var tiden, rett og slett. Anonymkode: 37b39...1c7 15
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du ærlig talt at en hormonfremkalt pigmentstripe i underhuden lar seg fjerne av litt overflatisk skrubbing? Den sitter ikke på huden som et lag med skitt. Den lar seg ikke skrubbe vekk. Tiden går og hormonene blir svakere og den blekner. Du trodde det var skrubbingen som gjorde det, men det var tiden, rett og slett. Anonymkode: 37b39...1c7 Hos meg var det et overfladisk mørkt hudlag som lot seg skrubbe bort. Nesten som et lag med skitt som du beskriver det som. Det er kanskje ikke slik for alle, men slik var det jo for meg. Anonymkode: 9f42a...377 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hos meg var det et overfladisk mørkt hudlag som lot seg skrubbe bort. Nesten som et lag med skitt som du beskriver det som. Det er kanskje ikke slik for alle, men slik var det jo for meg. Anonymkode: 9f42a...377 Det var veldig tydelig, jeg så klart at jeg skrubbet bort den mørke delen. Men kanskje var det klart for å tas bort da. Anonymkode: 9f42a...377 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 Hva er årsaken til Linea nigra? Årsaken er de hormonelle endringene under graviditeten som stimulerer til økt pigmentproduksjon. Etter at barnet er født vil området gradvis miste fargen. Dette kan ta opp til 1 år etter fødselen. Anonymkode: 37b39...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva er årsaken til Linea nigra? Årsaken er de hormonelle endringene under graviditeten som stimulerer til økt pigmentproduksjon. Etter at barnet er født vil området gradvis miste fargen. Dette kan ta opp til 1 år etter fødselen. Anonymkode: 37b39...1c7 Hvorfor skal det være så rart at det skal gå an å skrubbe bort linea nigra, selv om den kom av hormonelle årsaker? Etter graviditeten så er jo de hormonene i balanse igjen. Men huden driver med cellefornyelse hele tiden. Anonymkode: 2c854...7e4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror du ærlig talt at en hormonfremkalt pigmentstripe i underhuden lar seg fjerne av litt overflatisk skrubbing? Den sitter ikke på huden som et lag med skitt. Den lar seg ikke skrubbe vekk. Tiden går og hormonene blir svakere og den blekner. Du trodde det var skrubbingen som gjorde det, men det var tiden, rett og slett. Anonymkode: 37b39...1c7 Jeg bruker ganske enkelt en våtserviett med litt olje på, våtservietten er veldig tydelig brun etterpå, så det går helt klart bort. Det er jo hudceller som overalt ellers på kroppen. Det er 3 mnd siden fødsel og min har minket hvertfall 70% i farge, mye kjappere enn sist. Mulig det ville gjort det uansett, men har ikke tatt skade av litt lett skrubbing og solkrem for å ikke gjøre den sterkere av sola. Det er jo en form for hyperpigmentering selv om den er hormonstyrt i svangerskapet. Anonymkode: 69fa4...2d2
Gjest 123 eller noe Skrevet 26. juli 2021 #11 Skrevet 26. juli 2021 Lurer på når de skifter navnet på denne til Linea Melanina
mammahjarte Skrevet 26. juli 2021 #12 Skrevet 26. juli 2021 Fekk aldri stripe eg. Ikkje mamma heller. Er det rart? Leste at den som regel forsvinner av seg sjølv.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #13 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 6.54): Hvorfor skal det være så rart at det skal gå an å skrubbe bort linea nigra, selv om den kom av hormonelle årsaker? Etter graviditeten så er jo de hormonene i balanse igjen. Men huden driver med cellefornyelse hele tiden. Anonymkode: 2c854...7e4 Det blir som at du kan skrubbe vekk de mørke brystvortene dine... Anonymkode: aba55...e5d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #14 Skrevet 26. juli 2021 mammahjarte skrev (8 minutter siden): Fekk aldri stripe eg. Ikkje mamma heller. Er det rart? Leste at den som regel forsvinner av seg sjølv. Ikke jeg heller. Er kanskje de som soler seg som får det? Anonymkode: aba55...e5d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #15 Skrevet 26. juli 2021 44 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke jeg heller. Er kanskje de som soler seg som får det? Anonymkode: aba55...e5d Nei, det er det ikke. Får det selv om magen er godt skjult Anonymkode: 5589a...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #16 Skrevet 26. juli 2021 Som jeg har forstått så er det når man har en jente i magen at stripen bli lengst, altså hele veien opp til under bysten. Med gutt stopper den ved navlen. Kanskje de lengste stripene forsvinner saktere?🤷🏼♀️ Anonymkode: c636e...d31
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #17 Skrevet 26. juli 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Som jeg har forstått så er det når man har en jente i magen at stripen bli lengst, altså hele veien opp til under bysten. Med gutt stopper den ved navlen. Kanskje de lengste stripene forsvinner saktere?🤷🏼♀️ Anonymkode: c636e...d31 Og det stemmer heller ikke, min går helt opp og jeg har gutt Anonymkode: 5589a...d5a 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #18 Skrevet 26. juli 2021 Å tro man kan skrubbe bort den stripen, er som å tro på at du kan skrubbe bort den mørke brystvortene dine får under et svangerskap, eller at det hjelper å smøre inn magen med alskens fuktighetskremer og babyolje for å unngå strekkmerker; det har null og niks å si, da det er hormonelt eller genetisk. Klarte du å se forskjell av å skrubbe den, var du mest sannsynlig skitten der fra før. Enten så forsvinner det av seg selv med tiden, eller så er den der. Anonymkode: 9688b...c70 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #19 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det blir som at du kan skrubbe vekk de mørke brystvortene dine... Anonymkode: aba55...e5d Selvfølgelig blir det ikke det. Brystvortene er jo noe helt annet enn den vanlige huden ellers på kroppen. Når hormonpåvirkningen som sørget for det ekstra melaninet går over, så vil cellefornyelsen somregel sørge for at det gradvis går bort av seg selv. Men at man kan fremskynde prosessen noe med skrubbing er jo verken rart eller feil. Det er det samme som at om man har blitt litt brun i syden og kommer hjem, og skrubber litt ekstra i dusjen så kan det forsvinne fortere. Fargen er i hudcellene, og hudcellene fornyes stadig og forsvinner. Skrubbing kan fremskynde. De litt mørkere brystvortene man kan få, også av økt melanin under hormonpåvirkning, vil jo også somregel bli lysere igjen etter at hormonpåvirkningen går bort. Men på grunn av at det er en annen type hud så er jo ikke det så lurt å skrubbe der. Anonymkode: 2c854...7e4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #20 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å tro man kan skrubbe bort den stripen, er som å tro på at du kan skrubbe bort den mørke brystvortene dine får under et svangerskap, eller at det hjelper å smøre inn magen med alskens fuktighetskremer og babyolje for å unngå strekkmerker; det har null og niks å si, da det er hormonelt eller genetisk. Klarte du å se forskjell av å skrubbe den, var du mest sannsynlig skitten der fra før. Enten så forsvinner det av seg selv med tiden, eller så er den der. Anonymkode: 9688b...c70 Litt morsomt at du sier det fordi mine brystvorter blir mye lysere av amming. Er veldig framtredende da jeg kun ammer på et bryst og det som en gang var veldig mørkt er nå helt lyst på ene brystet der babyer suger. Det brystet som ikke dies på har samme farge som vanlig. Anonymkode: 69fa4...2d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå