Gå til innhold

Noen som vet om turområder ved Fetsund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eneste turområdet jeg vet om her er lensene. Jeg har hørt at man kan gå tur ved Svellet, men hvordan kommer man seg dit fra Nerdrum stasjon? Har også hørt om Bjønnåsen ved Rælingen? Men er det andre skogsområder eller steder man kan gå tur? Tips tas i mot med stor takk! Det er sikkert noen fra Fetsund her på KG også. 

Anonymkode: 16f4d...0e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svellet, kan man bade der? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Eneste turområdet jeg vet om her er lensene. Jeg har hørt at man kan gå tur ved Svellet, men hvordan kommer man seg dit fra Nerdrum stasjon? Har også hørt om Bjønnåsen ved Rælingen? Men er det andre skogsområder eller steder man kan gå tur? Tips tas i mot med stor takk! Det er sikkert noen fra Fetsund her på KG også. 

Søk opp facebook gruppen «Turforslag i Fet». Og gruppen «Stier i Fet». 👍🏻

Der kan du lese mange tips og forslag, eller spørre 😊

Skrevet

Det er ikke noen badeplass ved Svellet. 
Da vil jeg heller anbefale å kjøre gjennom Rælingen og retning Enebakk. Ta av til høyre hvor det er skiltet til Myrdammen. Der er det en ganske fin badeplass. 

Når det gjelder turer i området Rælingen så nevnte du Bjønnåsen. Der er det fin utsikt. 
Parkerer du i Marikollen, er det et fint utgangspunkt dit. 
på veien til Bjønnåsen, kan du også gå til Marikollslottet. Eller til Ramstadslottet. Det er skiltet til alle de stedene. Og turen starter ved bommen i Marikollen. 
den ligger til venstre for klubbhuset nederst i alpinbakken. 

Ikke så kjent i Fetsund dessverre. Men det er ganske fint i området rundt Fetsund Lenser. Besøk gjerne våtmarkssenteret som ligger der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...