Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har en liten tass på 2,5 måned og har et lite spørsmål. 

Lille har har begynt å rotere rundt sitt eget hode(?). Han starter en plass og også ender han opp med bena en annen plass. Eksempel: bena peker klokken 12 og etter litt peker bena klokken 3. 

Er dette vanlig og burde jeg oppmuntre til bevegelse eller burde jeg slutte å ha han på magen sånn at han ikke blir overbelastet? Føler bare at han er for liten og kanskje at det ikke er så bra for han.

Anonymkode: bd83b...b8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, mente bare at jeg ikke vil at han skal overbelastes for så å få vondt i kroppen senere på dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn umiddelbart tenker jeg at det høres ut som om du har en aktiv liten en og det gjør nok ikke noe om han beveger seg. :)

Men ville nok ikke prøvd å stimulere/oppmuntre til mye aktivitet i den alderen ennå. Så små klarer ikke å skjerme seg fra inntrykk, eller si ifra/vite når det er nok. Ville latt han holde på så lenge det er på hans initiativ, men også passet på å gi pauser. 

Anonymkode: e8f3f...981

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn umiddelbart tenker jeg at det høres ut som om du har en aktiv liten en og det gjør nok ikke noe om han beveger seg. :)

Men ville nok ikke prøvd å stimulere/oppmuntre til mye aktivitet i den alderen ennå. Så små klarer ikke å skjerme seg fra inntrykk, eller si ifra/vite når det er nok. Ville latt han holde på så lenge det er på hans initiativ, men også passet på å gi pauser. 

Anonymkode: e8f3f...981

Takk for svar. Har faktisk hatt dårlig samvittighet for at jeg har glemt å ha han på magen hver dag. Bena gjør klare krabbe bevegelser, hadde det ikke vært for at overkroppen er en slapp fisk så hadde han nok krabbet 😂 derfor den roterende bevegelsen. Oppmuntrer med andre ord ikke, har som sagt dårlig samvittighet. Men nå vurderer jeg bevisst å ikke ha han på magen for å bremse litt for som du sier, tror nok ikke han klarer å kontrollere det.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke stopp å ha han på magen fordi han bruker bena sine og roterer. Det er jo det han skal gjøre. Hvis han begynner å sutre kan du snu han til ryggen. 

Anonymkode: 958f4...531

AnonymBruker
Skrevet

Det heter å pivotere, og er en grovmotorisk milepæl. Han er tidlig ute, bare la han holde på😊

Anonymkode: cfec0...174

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...